Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

944 kopen, waarop letten

26 jun 2010 0:57

dinsdag as. ga ik een 944 van '85 bekijken.

prijs : 3000€
km : 260000km
keuring ok
geen roest of ongeval
klokje en achterruitenwisser werken niet
zetelbekleding bestuurder gescheurd
stuurbekrachtiging afwezig (uitgenomen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

waarop moet ik letten?

Re: 944 kopen, waarop letten

26 jun 2010 1:27

Koppeling. Als schakelen/koppelen zonder schokken veel aandacht verlangt heb je kans dat het rubber hart van de koppeling z'n beste tijd gehad heeft. Vervanging komt neer op vervanging koppeling, >€1.000. Gas los en weer gasgeven kan ook met schokken gepaard gaan. Meestal ook bovenstaand probleem en/of 1 of meerdere motorsteunen kaduuk.

Ik zou willen weten waarom de stuurbekrachtiging eruit gesloopt is. Niet toevallig als trackauto gebruikt? Kan geen echt plausibele verklaring bedenken. Besparen op nieuwe onderdelen (vervanging) zou bijv. geen goed teken zijn voor de rest van het onderhoud.

Check the panelen direct achter de portieren, met name dicht bij de dorpel. Bekende roestplekken. Bekijk ook goed de lasnaden links en rechts boven de achterbumper, idem in geval van oude schadebakjes. Kijk of de kunststof schermen vóór de voorwielen netjes strak en gelijk lopen (niet naar buiten "waaieren" of bol staan), i.v.m. evt. weggewerkte schade. Naden motorkap en klapkoplampen horen ook strak en gelijk te lopen (wordt langzaam zeldzaam...).

Als het een targa is, even goed het systeem testen en zeker weten dat de boel niet lekt (let dus ook op sporen op bekleding van evt. lekkage).

Liefst geen sludge onder de olievuldop en al helemaal niet in het reservoir van de koelvloeistof (vermenging olie => koppakking lek). Als ik me niet vergis heeft de auto een oliedrukmeter, die moet bij koude start netjes vol uitslaan. Zoniet dan heeft de motor voor komst al warmgedraaid (iets te verbergen?) of is bijv. de compressie niet wat het zou moeten zijn. Na warm gereden te zijn zo rond de 4 bar of hoger bij vol gas, niet lager dan 1,5 of 2 indien echt heet en stationair.

Nog zat andere punten die ik graag door anderen laat aanvullen.

02 jul 2010 7:15

tip: check wanneer distributie en waterpomp laatst zijn vervangen!

02 jul 2010 7:46

Mooi laten staan,dat ding.Er zijn vele alternatieven. :?:
Hier heb je er één van mijn:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/3432 ... 4VB4M&df=1

Doe er je voordeel mee.Ik lees het wel. :salut:

02 jul 2010 12:30

die staat bij mij in de buurt te koop, maar heb m nog nooit gezien
Plaats een reactie