Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

wat is de beste autobaan om je Porsche uit te testen ?

21 aug 2011 11:03

Ben gisteren, net als jullie waarschijnlijk eerder deden, de A3 richting Wesel gereden
Even uitproberen wat ik aankan met mijn boxstertje :wink:
Maar ik vond het asfalt niet geweldig en de tweebaans nog niet echt uitdagend
Ik woon in Amersfoort en dan is via Arnhem, de dichts bij zijnde Duitse autobaan de A3

Wat is volgens de kenners de beste autobaan in Duitsland waar jullie lostrekken :?:
Liefst 3 baans en mooi nieuw asfalt 8) ( als ten noorden van Utrecht , 5 baans richting Amsterdam, Jammer 100 Km max )

Re: wat is de beste autobaan om je Porsche uit te testen ?

21 aug 2011 11:21

Vond de 31 altijd wel een leuke racebaan als ik naar het noorden moest.

Wat ik persoonlijk nog leuker vind zijn rustige B wegen. Afgelopen dagen op de terugweg uit Italië wat mooie stukken gereden door het Beierse woud. Mocht je denken, wat een omweg, een vriend van ons heeft daar een hotel gekocht en daar zijn we een paar dagen gebleven. Werkelijk schitterende routes om te rijden.

21 aug 2011 11:30

A31 richting noorden is in t weekend vrij rustig. Opwarmen tot aan oberhausen, bij bottrop naar de 31.
Verder was Dortmund - oberhausen (4-5 baans) zelfs op zwarte zaterdag nog zeer goed te doen. 180 - 220 in volgepakte DD :mrgreen:

21 aug 2011 12:17

Om te "testen" :mrgreen:

De A-31 pak ik altijd als ik ff wil "uitleven"

Gisteravond omstreeks 23:30 uur nog heerlijk 240 km/h gereden en dan niet ff, nee wel een 1/2 uur lang, af en toe een uitschier tot de max.
"nadeel" is, dat je dan al weer ter hoogte van Groningen zit, "moet je dat hele eind ook weer terug" :mrgreen: :mrgreen:

erg vervelend allemaal hoor :wink:

21 aug 2011 12:18

goch - kamp linfort. tip: gebruik even de zoekfunctie. topic is al meerdere malen opgestart. :idea:

21 aug 2011 13:06

Bij Bruchsal richting Karlsruhe (of omgekeerd), op zondagmorgen als het er leeg is.

Hünxe - Arnheim is ook een leuk traject, daar heb ik tot nu toe mijn snelheidsrecord (met de P) gehaald: 257km/h. De 266km/h met de S3 heb ik met de P nog niet geëvenaard :oops:

21 aug 2011 14:18

de A5 in NL, hoofddorp-haarlem is ook leuk. heb daar mijn eerste 3.2 op 250 (teller) gekregen. weg was net open, en was tijdens een of andere wk of ek voetbal halve finale :mrgreen:

21 aug 2011 14:23

De Nordschleife, daar kan je de Porsche echt uitproberen (tenzij je alleen maar rechtdoor wilt).

21 aug 2011 16:02

De A73 met roer-en swalmentunnel!

Wel oppassen op de rijkspolitie!!!!

21 aug 2011 17:24

En dat er 5 x per week een flitser staat :mrgreen:

21 aug 2011 23:07

Verschillende banen tussen Zwitserland en Italië.

Anders de autobahn in Duitsland als je rechtdoor wilt, maar dit vind ik niet zo speciaal.
Kan ik met de Audi ook, beleving blijft hetzelfde.

21 aug 2011 23:10

Is gek, maar onze Audi A3 1.6 haalt geen 305 km/u :mrgreen:

22 aug 2011 0:01

Ja mooi bedankt
Gek ik werd bijna ingehaald door een nieuwe polo gti of mischien wel een 1.6 tsi
Zal wel lukken op het rechte eind
Bochten zal hoop ik het verschil geven

22 aug 2011 10:32

horn schreef:goch - kamp linfort. tip: gebruik even de zoekfunctie. topic is al meerdere malen opgestart. :idea:

Klopt, die rijd ik regelmatig als ik vanaf Düsseldorf vlieg. Rustig, goed asfalt en net over de grens. Volgens mij nummer 57. Daar bijna altijd erg rustig en met de BMW wel een stuk vmax (250 km/h), behalve als het slecht weer is.

22 aug 2011 10:42

http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

22 aug 2011 10:49

Gert schreef:De Nordschleife, daar kan je de Porsche echt uitproberen (tenzij je alleen maar rechtdoor wilt).

En met iets minder lef; Circuit van Assen, Zolder en/of Zandvoort :wink:

22 aug 2011 10:55

André schreef:http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

+ http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit.pdf

22 aug 2011 12:34

De beste autobahn? Een lege dat sowieso. Iets verder van huis de A7 (goede als je op wintersport naar Oostenrijk gaat) en idd de eerdergenoemde A57 Nijmegen-Duisburg (Goch- Kamp Lintfort). Daar heb ik mijn persoonlijke vmax van 284 teller geraakt.

22 aug 2011 20:25

heli53 schreef:Ja mooi bedankt
Gek ik werd bijna ingehaald door een nieuwe polo gti of mischien wel een 1.6 tsi
Zal wel lukken op het rechte eind
Bochten zal hoop ik het verschil geven

Zo'n Polo is net zo snel als z'n grote broer, de Golf GTI. Gechipt gaat zo'n ding naar de 210pk. Idioot snel dus.....voor een Polo. :mrgreen:

22 aug 2011 20:48

Ik woon ook in de omgeving van Afoort. Ik rij af en toe het stukje arnhem - boltrop en dan de 31 omhoog tot enschede. Als je zondagochtend vroeg bent, is het toch een prima snelweg de 3, wel wat hobbelig hier en daar, asfalt niet optimaal maar dat heeft ook wel weer wat. De 31 omhoog is dan wel weer prima. Probeer maar eens :drive:

09 okt 2011 20:05

Op veel snelwegen is het erg druk, ook op de Duitse autobahnen.
De A60 richting België, is, zoals te zien is op de autobahn kaart die eerder gepost is, ook zonder limiet.
De snelweg is te zien op een filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=ns-CLM86eO0, je kunt ook op het filmpje zien dat de snelweg vrij nieuw is.
Jeremy Clarkson heeft ooit met een Porsche 997 Turbo de topsnelheid gehaald op de autobahn http://www.youtube.com/watch?v=UT_WfYqdy8U, dit is volgens mij ook op de A60.

09 okt 2011 21:06

Martin K. schreef:Om te "testen" :mrgreen:

De A-31 pak ik altijd als ik ff wil "uitleven"

Gisteravond omstreeks 23:30 uur nog heerlijk 240 km/h gereden en dan niet ff, nee wel een 1/2 uur lang, af en toe een uitschier tot de max.
"nadeel" is, dat je dan al weer ter hoogte van Groningen zit, "moet je dat hele eind ook weer terug" :mrgreen: :mrgreen:

erg vervelend allemaal hoor :wink:

Heb ik nu net andersom :mrgreen:

11 okt 2011 16:21

A1 tussen half 2 en half 3 s` nachts lekker rustig... :mrgreen:

11 okt 2011 16:26

brian951 schreef:A1 tussen half 2 en half 3 s` nachts lekker rustig... :mrgreen:

laatste keer dat ik dat deed werd ik met 275 km/u aan de kant gezet bij Stroe/Garderen... :evil:

11 okt 2011 16:34

Onlangs nog 'n PF'er die op de A2 z'n roze creditkaartje in mocht leveren :popcorn:

Regels zijn (b)lijkbaar ook veranderd ... en je hebt meteen 1 jaar ontzegging te pakken ... in plaats van 'n paar dagen/weken en voorwaardelijk :|
Plaats een reactie