Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Geen Cayenne's en Panamera's?

16 apr 2012 14:51

Tijdens Leanders Lentemeeting van 15 april was er een flinke opkomst (ca. 250 auto's) en viel het mij op dat vrijwel alle types Porsche aanwezig waren, maar dat ik geen Cayenne of Panamera gezien heb. Dit terwijl dit segment toch flink verkoopt voor Porsche. Iemand een idee? :roll:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Retep op 16 apr 2012 14:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Geen Cayenne's en Panamera's?

16 apr 2012 14:53

Verschil tussen een Porsche liefhebber en een Porsche bezitter :?

16 apr 2012 15:21

Tja, inkoppertje, maar zit wel kern van waarheid in natuurlijk.

16 apr 2012 15:41

Er is overigens wel even een Cayenne Turbo geweest.... Met nadruk op 'even'. Hij kwam alleen iets afgeven en de Cayenne is op de normale parkeerplaats blijven staan.

Verder denk ik dat de cayennes en panamera's meer als praktisch vervoermiddel worden gebruikt en minder als een funauto waar tijdens de meeting natuurlijk wel het accent ligt.

16 apr 2012 16:37

Bij de voorjaarsmeeting Oirschot - Maastricht - Vaalsbroek waren er verschillende Cayennes en Panamera's, gisteren heb ik er inderdaad geen enkele gezien.

En toen was ik de enige met een 928 terwijl er gisteren 3 waren.
Ik vermoed dat deze verhouding omgekeerd evenredig is..., ik zal het eens in de gaten houden.

16 apr 2012 16:43

Ik denk dat degenen die een KJN én een 911 bezitten, de 911 meenemen naar zo'n meeting.
Als een KJN je enige Porsche is ben je volgens mij over het algemeen niet geïnteresseerd in dit soort evenementen.

16 apr 2012 16:47

Er zijn die middag wel een aantal KJN's gespot in de PC Hooftstraat. :shock:

16 apr 2012 18:00

Verschil tussen een Porsche liefhebber en een Porsche bezitter
Ja idd
Bij de voorjaarsmeeting Oirschot - Maastricht - Vaalsbroek waren er verschillende Cayennes en Panamera's, gisteren heb ik er inderdaad geen enkele gezien
Andere doelgroep denk ik

16 apr 2012 18:04

Retep schreef:Tijdens Leanders Lentemeeting van 15 april was er een flinke opkomst (ca. 250 auto's) en viel het mij op dat vrijwel alle types Porsche aanwezig waren, maar dat ik geen Cayenne of Panamera gezien heb. Dit terwijl dit segment toch flink verkoopt voor Porsche. Iemand een idee? :roll:

Afbeelding

Restaurant De Vrijheid
Heuvel 11, Oosterhout, Noord-Brabant 4901 KB.
Daar zijn we ook gestopt.......
Afbeelding

16 apr 2012 18:09

En daar zag je ook geen Panamera's en Cayennes bedoel je?! :wink:

16 apr 2012 18:12

Retep schreef:.. geen Cayenne of Panamera gezien heb. Dit terwijl dit segment toch flink verkoopt voor Porsche. Iemand een idee? :roll:

Nu je het zo schrijft - ook nog geen Cayenne of Panamera die zich ingeschreven heeft voor de Tunnel Challenge :popcorn:

... en de enige KJN die ooit mee reed - werd twee keer geflitst door dezelfde snelheidscamera ... wss zo groot dat ze 'm er niet in 1 keer op konden krijgen :mrgreen:

16 apr 2012 18:19

Yellowbird?!

16 apr 2012 21:08

Ewout schreef:Ik denk dat degenen die een KJN én een 911 bezitten, de 911 meenemen naar zo'n meeting.
Als een KJN je enige Porsche is ben je volgens mij over het algemeen niet geïnteresseerd in dit soort evenementen.

Dan is e keus gegaan tussen een range rover, q7 en een cayenne. Die mensen zullen niet zo veel met Porsche als merk hebben.

16 apr 2012 21:22

En het veldje was nog wel zo geschikt voor de cayenne...

16 apr 2012 22:03

Kijk even naar andere merken.... bij bijv. een Toyota Supra meeting ga je ook niet met een Landcruiser meedoen.

16 apr 2012 23:16

Wij kwamen onderweg wel een Cayenne tegen (die niet mee deed want totaal ergens anders heen ging in z'n eentje), maar de bestuurder daarvan keek wel zo van "hey! dat zijn een hoop Porsche's!". Misschien stiekem toch een liefhebber ;-) ?

16 apr 2012 23:49

917 schreef:Kijk even naar andere merken.... bij bijv. een Toyota Supra meeting ga je ook niet met een Landcruiser meedoen.

Het was toch een Porsche meeting? Niet specifiek 911 volgens mij. En aangezien hier weinig KJN en Panamera bezitters rondhangen (en als ze er zijn dan hebben ze tevens nog een 911) lijkt het me ook niet vreemd dat ze er niet waren. Het blijft tenslotte een afspiegeling van een forum zo'n meeting.

17 apr 2012 18:01

Ewout schreef:Yellowbird?!

Nee, wij zijn dat ("de enige KJN die ooit mee reed" en twee keer werd geflitst) niet geweest.
Maar we hebben inderdaad wel een Tunnel Challenge (in Rotterdam) met de Cayenne gereden!
Telfoutje van Olaf :wink:

We hebben ook enkele tour-/puzzelritten met de Cayenne gereden.

En als hier toch wordt gestigmatiseerd over niet-911 Porscherijders...
onze ervaring is geregeld dat 911-rijders die ons niet (her-)kennen verschillend reageren, afhankelijk of we met de 911 zijn of met de KJN (of andere niet-911). :mrgreen:

17 apr 2012 18:03

Ik kon mij herrinneren jullie wel eens in de KJN gezien te hebben idd. :drive:

17 apr 2012 18:25

Rotterdam ... inderdaad, dat waren die zwart-rijders :twisted:

Die dubbele flitser was bij TCA :wink:

18 apr 2012 10:11

Zit er hier nu dan iemand te wachten op een kaaijen geparkeerd tussen een paar mooie elfjes? ik niet iig dus houden zo 8)

18 apr 2012 10:34

Waarschijnlijk zijn er hier ook mensen, die als ze een Cayenne en/of Panamera bezitten, ze ook een 911 of ander type Porsche bezitten en ze dus voor zulk soort dagen de meest sportieve auto meenemen :roll:
Ook zal er zeker een kern van waarheid zitten in het verhaal; verschil Porsche liefhebber/Porsche bezitter :!:
En ten derde; De Panamera en Cayenne zijn nu niet bepaald de meest gewilde en in positieve zin besproken auto's, hierdoor voelen bezitters zich misschien niet op hun plek op zulk soort dagen :popcorn:

18 apr 2012 11:02

Ik wil overigens best graag zo'n Cayenne Diesel! hebben, hoor :cheers:

18 apr 2012 11:20

Raymond911 schreef:De Panamera en Cayenne zijn nu niet bepaald de meest gewilde .......

Spreek voor jezelf.....

18 apr 2012 11:28

ik denk inderdaad dat er wel wat schaamtecultuur is onder de kjn/panam leute :mrgreen:
Plaats een reactie