Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayenne koelvloestof pericelen, nog verdere tips?

13 jul 2012 23:07

Hoi allemaal,

Gisteren is een van de plastic koelvloeistoftransportbuizen gescheurd met als gevolg een waterballet onder de auto.
Nu heb ik op dit forum gelezen dat deze plastic buizen (bij het thermostaathuis onder het spruitsuk) een bekend probleem zijn bij de eerste generatie Cayenne dus dat is mij wel duidelijk. Zoals gezegd is het buismateriaal van plastic, het vervangende onderdeel heeft aluminium buizen.

Het inlaatspruitstuk ligt er nu nog af en ik vraag me af of iemand nog tips heeft wat nog meer preventief te vervangen nu alles nog open en bloot ligt. De startmotor zou toch al gedaan worden dus die nemen we al mee.

Iemand nog tips? Maandag gaat de hele handel weer dicht.

Groetjes,
Paul
Cayenne S 2003 115.000km

Re: Cayenne koelvloestof pericelen, nog verdere tips?

13 jul 2012 23:19

viewtopic.php?p=797651#p797651
viewtopic.php?p=782135#p782135

er zijn er meer. :salut:

14 jul 2012 8:09

horn schreef:http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=797651#p797651
viewtopic.php?p=782135#p782135

er zijn er meer. :salut:

Ik had deze topics reeds gelezen. Wel interessant te zien dat er iemand is geweest die reeds 30 minuten na ophalen van de auto het voor elkaar kreeg de buizen lek te rijden. Ik zag enige overeenkomst, ik kon de auto op de dag van ophalen ook na 5 uurtjes touren terug laten takelen naar de garage....

Ben overigens wel blij dat het me nu overkwam en niet op vakantie o.i.d.
Dat het onder garantie wordt afgehandeld is natuurlijk ook niet verkeerd.

Groet,
Paul

18 jul 2012 8:00

Auto inmiddels weer opgehaald en de eerste kilometers gereden.
Toch nog een behoorlijke klus geweest, wel gelijk de startmotor laten checken en de waterpomp ook gelijk vervangen.
Al met al 3 dagen arbeid geweest.

Groet,
Paul
Plaats een reactie