Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 sep 2012 18:24
Iemand ervaring met de (laten) restaureren van de P door Porsche zelf?
http://www.porsche.com/germany/accessor ... storation/Ziet er allemaal mooi uit... Het idee dat je Porsche op de geboortegrond opnieuw geboren kan worden... Zal wel kostbare grap zijn.
16 sep 2012 18:27
Kostbaar en als ik me een draadje op EarlyS herinner ook niet bijzonder historisch correct.
16 sep 2012 21:54
bel eens met jerry seinfeld
16 sep 2012 23:10
Ik vraag mij af hoe waarom bij hun de warmte wisselaar er dan al inzit als deze nog in KTL bad moet.
Na ons KTL bad gaat die er pas na de behandeling in.
Wij zetten deze er later terug in, omdat die anders (volgens mij) naar de knoppen zijn.
Losse dorpel is apart in KTL bad gegaan en is nadien pas geplaatst/gepuntlast.
En snap ook niet dat er nog delen van de carrosserie niet KTL behandeld zijn, want die gaat toch volledig in een badje.
Zou dat zijn Wat Maarten dan bedoeld.
16 sep 2012 23:26
Lees (bijv.) dit draadje maar eens:
klik
17 sep 2012 7:54
Ze zeggen zelf "schoener und besser", dat geeft m.i. al aan dat het niet noodzakelijkerwijs 100% period correct is. Bij een 2.7 RS zou ik daarmee zitten, bij een 3.2 niet echt.
Leuk draadje, btw, Maarten
17 sep 2012 8:35
Waarom zou je niet period correct restaureren? En als je dat toch niet doet waarom dan voor de dubbele prijs bij de fabriek?
17 sep 2012 9:13
Ik zou, als ik 'een' 3.2 ging restaureren, nooit naar de fabriek gaan (tenzij de munten me echt niets zouden schelen). Voor een one of wellicht wel...
17 sep 2012 10:35
Dan ging ik naar Canepa of Freisinger.
17 sep 2012 10:40
club zelande.
17 sep 2012 12:28
wolf schreef:club zelande.
Bedoel je CCR? Goede ervaring mee
Maar die gaan geen 3.2 blok/kop compleet reviseren.
Overigens: ik heb geen concrete plannen - vroeg me gewoon af of iemand ervaring heeft, en zo ja: hoe is het bevallen. Mijn 3.2 is dit jaar 25 lentes geworden. 130k op de klok en nog geen indicaties van opkomende ellende - behalve een liter Mobil 1 0W40 per 800-900 km, maar dat is al jaren zo.
Over period correct: als er technische verbeteringen zijn, dan sta ik daar voor open. Zichtbare dingen (zoals schakelaars en instrumenten) zouden voor mij wel moeten kloppen.
18 sep 2012 14:42
Gisteren bij Ruf geweest en zij doen ook totale restauraties. Het kost een godsvermogen en ik heb er denk ik een minder goed gevoel bij dan het bij Porsche te laten doen. Ik verwacht zelfs dat Porsche nog goedkoper zal zijn
18 sep 2012 16:24
ff off topic....over Ruf gesproken...ik kwam er achter dat mn hele onderstel van mn 4s van Ruf afkomt....de rekeningen lagen ook in de auto....ongeveer 8000,- euries
19 sep 2012 9:34
mbembe schreef:Gisteren bij Ruf geweest en zij doen ook totale restauraties. Het kost een godsvermogen en ik heb er denk ik een minder goed gevoel bij dan het bij Porsche te laten doen. Ik verwacht zelfs dat Porsche nog goedkoper zal zijn
Pardon? 901 van Alois Ruf zelf gezien? 10x liever Ruf dan Porsche zelf!
19 sep 2012 17:26
Ik zeg niet dat Ruf slecht is of zo hè, maar je verwondert je daar toch dat het er allemaal nog aan toe gaat zoals dertig jaar geleden. Jonge monteurs die alles nog met de hand doen, auto's worden ook nog helemaal met de hand gespoten. Aan de andere kant zijn ze wel ambitieus en willen ze een eigen chassis ontwerpen en zijn ze bezig met de ontwikkeling van een eigen 8-cilinder. En toch komt het allemaal wat kneuterig over... Als je dan ziet wat je daar dan voor betaald, ik weet het niet
19 sep 2012 17:35
vergisje niet in porsche prijzen , kgeloofje bij porsche pas aan de beurt bent van af 100.000 euro
.
19 sep 2012 17:45
drknauf schreef:vergisje niet in porsche prijzen , kgeloofje bij porsche pas aan de beurt bent van af 100.000 euro
.
Oh...
19 sep 2012 20:49
Met 100.000 euro red je het ook niiet bij Ruf hoor
19 sep 2012 21:02
Porsche vanaf 150K ex aankoop donor Porsche.
En de prijzen stijgen wel hoor..(-;
19 sep 2012 22:14
In welke wereld leven die mensen? Of hun klanten?
Er is blijkbaar een parallel universum waar een euro een (gulden)dubbeltje waard is...
Als ik wist waar de grensovergang was, ging ik in ieder geval af en toe eens een avondje bieren, daarzo.
19 sep 2012 23:27
PaulusdB schreef:Als ik wist waar de grensovergang was, ging ik in ieder geval af en toe eens een avondje bieren, daarzo.
Eerst shoppen (GT3 RS ofsow)
EN dan flink bieren . . .
20 sep 2012 0:33
Ik zou eerst eens gaan kijken naar de restauratie werkplaats. Nieuwe auto's bouwen is toch wat anders dan auto's restaureren. Wellicht dat ik liever naar een restaurateur ga met vaklieden die goed zijn in hun handwerk. Er zijn in Nederland bedrijven die extreem goed zijn in restaureren van verschillende automerken. Ze hebben ware kunstenaars in dienst voor plaatwerk, stofferen of het opnieuw maken van onderdelen. Goedkoop is het nimmer, dus of iets heel exclusiefs restaureren, of het voor jezelf doen. Bij Porsche zullen ze wel de juiste documentatie hebben voor een als origineel restauratie.
20 sep 2012 9:22
Joost73 schreef:Porsche vanaf 150K ex aankoop donor Porsche.
En de prijzen stijgen wel hoor..(-;
Canepa (meen ik eens gelezen te hebben) USD 100k. Da's bijkans de helft.
20 sep 2012 9:41
body in zeeland, motor visser, interieur rovako. klaar voor 30k.
20 sep 2012 10:19
Klinkt goed. Houd ons op de hoogte met foto's