Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 nov 2012 21:59
Toen ik opgroeide ( zelf van bouwjaar 1970) was een P echt iets bijzonders. Die wilde ik later ook! Folders, miniaturen en gadgets sparen waren het gevolg. Het heeft mij nooit los gelaten. Nu vertel ik aan mijn zoons van 6 en 8 jaar wat een echte P is en vooral wat niet..... En dit lukt tot nu toe aardig
Nu onderstaand artikel op Autoweek.nl met als kop: Porsche voor een prikkie
http://www.autoweek.nl/video/3134/journ ... -n-prikkieInderdaad voor het merk zal het wel een succes worden maar hoe laat ik mijn jongens dromen van de juiste P die ze willen bezitten en waar ze alles voor in het werk stellen om er één te bezitten..
Tips?
27 nov 2012 22:02
Een groot stuk van de droom houdt ook in dat het niet zomaar haalbaar is voor iedereen. Je moet er echt iets voor doen om een Porsche te kopen en dan de wil hebben om zo veel geld er voor neer te leggen.
Haal dat weg en je haalt een groot stuk van de droom weg.
27 nov 2012 22:13
'n hoop van die dromers hebben geen benul van de prijzen ...
en rijden MI vaak een (in verhouding) te dure middenklasser
27 nov 2012 22:17
Prijsnivo iets boven de Audi Q5 is de verwachting dus vanaf zo'n 50.000,- voor de laagst gemotoriseerde, kale versie.
Porsche kennende komt een 'S" met wat opties richting het dubbele, dus om dat nou een prikkie te noemen...
Een 2e-hands 911 kost meestal een stuk minder.
27 nov 2012 22:19
Dromen van iets wat bereikbaar is duurt inderdaad niet zo lang. Maar de wekker is bij mij nog niet gegaan zolang ik de 996 heb en dus droom ik lekker verder van deze fantastische auto en rij er zo nu en dan lekker in.
Maar de vraag die mij bezig houdt is of het merk Porsche wel de droom blijft in de toekomst, wanneer er gekozen gaat worden voor volumemodellen als in dit geval de Macan.
Wat vinden jullie?
27 nov 2012 22:26
Denk dat je "jongensdroom" altijd een 911 is geweest en zeker ook zal blijven. Daar gaat een Macan geen verandering inbrengen.
27 nov 2012 22:36
Een ieder droomt zijn eigen droom.
Ik heb geen behoefte om de droom van een ander voor mij te verwezenlijken.
Een bijzondere Porsche zal zich altijd onderscheiden, en wellicht zal de jongere generatie daar weer van dromen.
Niets mis mee (andere generatie
)
Mijn zoon vind mijn 993 maar een ouwe jippie en daarin tegen de 996 die ik had geweldig.
Dus ja?
27 nov 2012 22:37
Klopt, maar ik hoop dat mijn jongens niet van een Macan gaan dromen..
De Passie 911, zal hopelijk ook bij hun in de genen zitten en zo niet dan gaan we veel rijden om het gevoel over te brengen.
Dat gaat vast lukken, toch?
27 nov 2012 22:42
Hahahaha.
Zeker.
Jou eerste auto was toch ook niet een 911?
Smaak ontwikkeld zich in de jaren
27 nov 2012 22:44
Ik denk dat voor elke gezonde jonge boy een porsche een droom is, heb zelf een paar alfas gerestaureerd en daar werden mijn zonen 17 en 16 niet warm of koud van, sinds kort zonder iets te zeggen heb ik een porshe 911 t van 1971 binnen gereden , en wat denk je !! Ze gingen hier met zijn 2 uit hun dak, rije vrienden komen over de vloer om de porsche te bezichtigen, En zie mij zelf weer terug op die leeftijd als ik p voorbij zag rijde , dus dat met je zonen komt wel goed
27 nov 2012 22:50
een porsche een jongensdroom? zeker. durf te wedden dat er weinig jongens zijn die in hun dromen een Macan zien. Of een Panamera. Of een Cayenne. Zijn absoluut Porsches, maar geen jongensdromen.
27 nov 2012 22:53
de porsche en de droom is natuurlijk een 911! alles er omheen is leuk om het hoofd boven water tehouden.
gr anton964
27 nov 2012 23:04
Aline42 schreef:Hahahaha.
Zeker.
Jou eerste auto was toch ook niet een 911?
Smaak ontwikkeld zich in de jaren
Mijn eerste auto is de groene kever (zie album) en heb ik inmiddels 25 jaar en één maand. Dus nee de eerste was geen 911, maar wél een boxermotor en zelfs luchtgekoeld!
27 nov 2012 23:27
Een geboren talent dus.
Met de eerst auto al in de goede richting
27 nov 2012 23:36
Wat was jullie eerste auto?
27 nov 2012 23:39
anton964 schreef:de porsche en de droom is natuurlijk een 911! alles er omheen is leuk om het hoofd boven water tehouden.
gr anton964
en zo is het Anton!
Dus dé droom blijft bestaan!
27 nov 2012 23:41
Alfred996MKII schreef:Wat was jullie eerste auto?
Fiat 500 met nog de suicide doors! En motor achterin,luchtgekoeld
27 nov 2012 23:45
arenarood schreef:Alfred996MKII schreef:Wat was jullie eerste auto?
Ach een paar cilinders minder, om mee te beginnen toch prima.
Gelukkig zit je nu niet op het Ferrariforum
28 nov 2012 0:00
Alfred996MKII schreef: wanneer er gekozen gaat worden voor volumemodellen als in dit geval de Macan.
Wat vinden jullie?
Vanaf de 996 zijn de 911 in mijn ogen ook volumemodellen.
Een Trabant 601 '71
28 nov 2012 0:21
Renault Fuego GTS
28 nov 2012 0:24
In mijn opinie kun je een droom pas verwezenlijken als je er zelf ook echt voor gaat. Mijn eerste auto was een Mini-cooper en onlangs, 20jr later, is de eerste porsche 911 erbij gekomen.
Een opgelegde droom echter wordt een nachtmerrie dus betrek je zoons bij de porsche-liefde maar of je zoons die overnemen is maar afwachten. Als vader van een auto-gekke zoon (de mijne is autogek en is pas 3,5) is het natuurlijk erg leuk, maar als hij later andere dromen heeft dan respecteer ik dat ook volledig.
28 nov 2012 0:41
arenarood schreef:Alfred996MKII schreef:Wat was jullie eerste auto?
Ik croste op m'n 12de al met auto's. de fiat 2300 en 500, veel kevertjes. Dat kon toendertijd allemaal. M'n eerste auto met rijbewijs [1977] een 911 2.4. Maar toen waren het nog echte sportwagens, en mocht je net zo hard rijden als je wilde. De gemiddelde middenklasser kwam met moeite op 140. Tegen woordig rijd alles hard
28 nov 2012 1:55
Jongensdroom: beetje wel. Ik was gek op Politie Targa's als kind. Ooit mn oma beloofd dat ik bij de politie zou gaan werken en haar dan ophalen met de 911. Uiteindelijk heeft de oma van mn vrouw wel een keer in m. 3.2 gezeten !
Uiteindelijk is een technisch goede gebruikte 911 of Boxster niet duurder dan het rijden van een nieuwe Passat oid.
Eerste auto: Datsun 100A, 72MF01.
Snel daarna een Golf diesel uit 77, 58TM81 met de beruchte 1.5 motor die op hol kon slaan.
28 nov 2012 2:19
Blijft Porsche dé jongensdroom ?
Heb de rest niet gelezen maar simpel antwoord is JA.
Vond ze als kind al helemaal geweldig, vind ze nu nog te gek (de 911).
Zie soms andere sportwagens voorbij komen, mooi, bruut, maar toch, voor mij is er maar 1 en dat is de 911. Snap Porsche best wel, je moet jezelf in de markt houden en dan kom je met Japanner clones of Q5 concurrenten maar daar gaat mijn hart niet sneller van kloppen.
911 4-Ever.
28 nov 2012 12:07
Het zijn mooie auto's, maar jongensdroom? Nee dat gaat te ver. Als het budget wat groter was, reed ik in een Bugatti Veyron Super Sport. Dagelijks! Of met een wat beperkter budget in de nieuwe Ferrari F12, ook dagelijks!
Met als weekendauto dan een 991 GT2 RS, dat dan weer wel