Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

*zucht* Porsche Koorts..

18 mei 2006 20:09

Na Spa ben ik gewoon helemaal door het dolle.
Ik heb er zo veel gezien en zo veel meegemaakt, en aangezien ik nu mijn autotheorie gehaald heb, begint het heel erg te jeuken!!

Zat er aan te denken misschien heel binnenkort, of ook pas volgend jaar van de zomer als ik echt ook dat rijbewijs heb, te gaan kijken voor mijn eigen Porsche.. Maar dan hebben we de vraag, wat gaat het worden???
Mijn vriend deed me na Spa een voorstel een 944 Turbo te kopen, geen 924 want daar had hij er één van gehad en vond het veel te veel onderhoud toen der tijd.. (En is geeneens echte Porsche want zat een Audiblok in :roll: Naja, zijn opmerkingen...echt GEEN fan gewoon!)
Een normale Type 1 944 wilde hij ook niet aan beginnen want hij vond de voorbumper niet mooi afgewerkt etc etc etc.

Ik ben eens een beetje gaan snuffelen op Marktplaats.nl en sta best wel verstelt van al het aanbod 944er en 924. En nog best goedkoop ook!! Nu aan jullie de vraag, is het voor mij al verstandig aan een eigen Porsche te gaan? Ik verdien nu met mijn nieuwe baan erbij tegen de 700 euro, woon nog thuis ( geen verdere kosten behalve eigen verzekeringen etc ), en mijn vriend wilde me helpen met het onderhoud. Maar dan moest ik de wagen wel op zijn naam zetten, wat ik al een beetje verdacht over vond komen...

Als startcapitaal dacht ik tussen de 2.000 tm 6.000 euro te gaan besteden, zonder de onderhoudskosten en dergelijke dan.. Is dit wel genoeg om een Knappe, technisch ook InOrde 944/924 te kopen??

Groetjes,
Jullie KilleKonijntjeFROST 8)

18 mei 2006 20:17

Als beginnend bestuurder zou ik toch voor de 924 gaan. Niet gelijk overdreven veel vermogen en wel voldoende om met achterwielaandrijving om te leren gaan. Als bijkomend voordeel is dat een 924 tov een 944 iets goedkoper is in onderhoud. Maar zorg in alle gevallen voor een spaarpotje achter de hand voor onverwachtse kosten. Denk er wel aan dat ondanks dat het "maar" een 924 is de verzekeringspremie voor bestuurders jonger dan 24 hoog uit kan pakken. Succes met de zoektocht & het behalen van dat roze papiertje.

Re: *zucht* Porsche Koorts..

18 mei 2006 20:18

FROST schreef:Maar dan moest ik de wagen wel op zijn naam zetten, wat ik al een beetje verdacht over vond komen...

Dat zou ik zeker niet doen hoor!! :wink: :lol:

Ik kan je niet echt helpen, heb geen idee hoe de prijzen liggen voor een goede 944/924, maar wat ik heel belangrijk vind is dat je op je eigen gevoel moet afgaan, als het om het type gaat. Wat jij mooi vindt!
Goede raad is altijd goed om je keuze mee af te wegen, maar het is wel jouw auto!

Geef anders eens een paar voorbeelden van marktplaats, waarvan je denkt dat het wat is. Er zijn hier genoeg heren die je op weg naar een goede keuze kunnen helpen.

Succes in ieder geval, ook met je rijbewijs halen!

tipje

18 mei 2006 20:18

Een auto die jij betaald, nooit op zijn naam zetten. Met een beetje kwade wil ben jij een porsche en geld armer. En hij rijker.

Zucht

18 mei 2006 20:23

Op je vriend zijn naam zetten???
Beetje vreemd, hij heeft er toch geen belang bij.
Met jou inkomen zal het lastig worden denk ik maar als je er alles voor op zij wil zetten dan moet het lukken, wel heel leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
Voor de verzekeringstechnische kant wil ik wel kijken wat ik voor je kan betekenen.

Groeten,

Peter boxster

18 mei 2006 20:42

inderdaad heel leuk dat je zo gedreven bent om je porsche al te willen hebben. kennen meerdere hier, de meeste wachten echter tot de eerste kale plekjes op het bolleke verschijnen en slaan dan pas toe.

over het op naam zetten is alles al gezegd.

Vergeet een 944 turbo of s2. Ik rijd nu zelf sinds een paar maanden een s2 en ik snap opeens waarom jonge mensen meer verzekering moeten betalen voor dit soort autos. Zon auto daagt je uit om dingen te doen die je beter met beperkte ervaring gewoon nog niet moet doen / dan wel met een goedkopere auto veel makkelijkere te bereiken zijn.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen die op hun 18e al beter rijden dan ik met 10 jaar een rijbewijs, laat jij nou net die ene zijn. Dan kun je deze autos toch beter laten staan gezien je budget. Voor een S2 of een turbo moet je echt 10k hebben wil je leuk kunnen rijden en de boel kunnen betalen.

Dus blijft over de 924 / 944
Luister niet naar je vriend over type 1 of type 2 wat betreft de bumpers. Wat vind je mooi?! Met bumpers mooier, dan laat je hem die monteren op een I of II, is zo gepiept of je zoekt er één waar dit al op zit.
Heb je de looks van aan turbo met nog altijd een gezonde 163 pk onder de kont op je achterwielen. Genoeg fun te beleven.

voorbeeldjes
deze heeft al de achterspoiler

needs TLC
ziet er netjes uit

voor de spoiler fan

in ieder geval succes en oja altijd laten keuren !

18 mei 2006 21:12

Hmmm, "alles ervoor opzij zetten" is wat overdreven, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je ermee gaat rijden. Kilometers = benzine = geld ;)... (lees: een 944 rijdt 1:8-1:10, als je normaal/leuk rijdt... Rij je 200km -> minimaal 20 liter, minimaal 30 Euro, gaat best hard dus!)...

Maareh, voor rond de 3-4.000 Euro heb je een hele leuke 944. Je hebt dan nog wat budget achter de hand om de eerste beurt op te vangen (want tja, waarom zou je anders een auto wegdoen he ;) )...

Overigens kun je ook voor een stuk lager budget een hoop lol hebben, maar da's toch anders ;)

Afbeelding

18 mei 2006 21:27

PaSCal heeft helemaal gelijk! :thumleft:

@Frost: doe je vriendje maar het voorstel dat hij de auto koopt, en dat hij hem dan op jouw naam zet en dat jij de Porsche dan geregeld zal wassen en poetsen! :wink:

18 mei 2006 21:33

een 944 rijdt 1:8-1:10, als je normaal/leuk rijdt

hahaha dan toch een s2 kopen, 1:10 met gemak :lol: inclusief regelematig doortrekken

en elke porsche is lol, tot de onvoorziene kosten komen
en dn is het goed wat achter de hand te hebben.
maar vergis je inderdaad niet in de basis kosten
van verzekeren, wegenbelasting en benzine €1,54 per liter van
de week betaald :evil:

18 mei 2006 21:35

DeniS2 schreef:
een 944 rijdt 1:8-1:10, als je normaal/leuk rijdt
hahaha dan toch een s2 kopen, 1:10 met gemak :lol: inclusief regelematig doortrekken
Oef, het is de avond van de open deuren zeg: Als jij rijdt of je vriendin Denis? :cheesy:

18 mei 2006 21:48

OK, hartelijk dank alvast voor de schitterende reacties!!

*Tjah..over Passie gesproken..Rufie zei natuurlijk al dat ik ver heen was, en veel mensen die niet zo gek zijn van het merk, zoals mijn vriend bijvoorbeeld, zeggen dan dat ik toch wel erg overdrijf en het een obsessie is, want ik brul al als ik er één op een afstand van 300 meter zie :shock: Misschien is ie wel een beetje jaloers dat ik meer aandacht besteed aan mijn langtijd hobbie dan aan hem 8)
In ieder geval mag ik het woord Porsche de volgende 3 jaar niet meer in de mond nemen van hem, hij vind ze na Spa helemaal niet meer bijzonder ofzo :lol:!!
Dus dat ik em een uurtje geleden sprak kwam het idee van die Porsche kopen ook helemaal niet meer bij hem op. Was zomaar een grapje. Om mij lekker te maken. Hoewel ik het idee niet eens slecht vond! Maar dan inderdaad niet de wagen op zijn naam schrijven..Hoewel hij vertelde dat als ik de overschrijfpapieren had hij in feite nix met mijn Schatje kon doen.*

Trouwens, ik vroeg een jaar of twee geleden aan mijn ouders " Als ik mijn rijbewijs heb, en ik mag een auto kiezen, en het is dan een Porsche, betalen jullie dan mee?? " Zucht. Ik had het kunnen verwachten. Natuurlijk niet!! Mijn moeder mommerde dat ze geen sportwagen voor de deur wilde want je kon er niet eens de boodschappen mee in huis halen :?

DeniS2: Tjah, kwa uiterlijk vind ik persoonlijk ELKE Porsche mooi, als ik wat meer centen kon besteden en ergens stond een top klasse 914 te koop dan was mijn keuze toch wel snel gemaakt 8)

18 mei 2006 22:12

in een 944 kan je een hoop boodschappen meenemen hoor!

en als je de overschrijvingspapieren niet hebt maar de auto op jouw naam staat, kan je voor 40 euro op het postkantoor nieuwe overschrijvingspapieren aanvragen... :twisted: :idea:

18 mei 2006 22:43

Gewoon met een redelijke 944 beginnen dat rijd prima en is erg betrouwbaar.

En als je nog thuis woont is je auto je enige kostenpost kopen dus en genieten.
En als er een keer een grote reparatie aankomt gewoon nog een jaar langer thuis blijven wonen :wink:

924 VW of Mercedes blok ??

18 mei 2006 23:08

Hoi,

veel suc6 met je zoektocht !

Ik heb trouwens gehoord dat het 924 blok in feite een mercedes blok is waarvan audi/vw de licentie van heeft gekocht. Dit blok had toen een onderliggende nokkenas, dus met stotterstangen. Audi/Vw heeft dit blok gemoderniseerd naar bovenliggende nokkenas. Weet iemand hier iets meer van. Ik had tot de slaom cursus nog nooit met een 924 gereden.
Ik was toch onzettend verrast wat een lol je met deze Porsche kunt beleven. Als ik plek had ging ik op zoek voor een 924 erbij....

m.v.g

CorS

19 mei 2006 0:05

Hoi Frost,

Gewoon doen wat je zelf wilt, kan een 924 zijn, een hele leuke porsche waar je zeker erg veel plezier in zult hebben, betaalbaar, en het onderhoud is ook goed te doen.

Een 944 is een hele fijne porsche om in te rijden, weliswaar een ietsiepietsie duurder, maar het is zeer zeker de moeite, kijk maar eens naar een type 1, en als je daar meer over wilt weten, moet je paSCal of Olaf maar eens benaderen.

Waar je verder over na moet denken is de premie van de verzekering, maar ook daarvoor kun je wel op het forum terecht, vraag maar aan peterboxster.

Heel veel sterkte met je zoek tocht :lol:

19 mei 2006 0:43

Hey Frostje,

heb je teveel van dat water in Spa gedronken ?????? :D
Afbeelding

Ik zou toch voor de 944 gaan als het kan.
Zeg tegen je moeder dat dit de ideale boodschappenwagen is en als ze je niet gelooft, toon je maar eens deze foto :

Afbeelding

Neem vooral je tijd...

Rufie.

19 mei 2006 0:56

Mijn Tip, ga voor een 924. Je leert inderdaad heel goed in de ze auto's wat achterwielaandrijving precies doet. 125 PK is in het begin meer dan zat ( bijna elke GTI'tje trek je er toch wel uit ).
Kosten zijn minder als bij een 944.

Ik heb dus een 924 een half jaar nadat ik mijn rijbewijs had gehaald gekocht voor 1750 en het was nog best duur om alles nog goed te krijgen.
Oftewel ook een 924 kan heel erg duur zijn.
Het ligt er n.l. aan koop je een goedkopere waar je nog veel aan moet doen, of koop je een wat duurdere waar je minder aan hoeft te doen.
Reparaties zal je blijven houden, want het zijn nu eenmaal oude auto's.
Maar wel eentje waar ik graag al mn centjes aan uit geef.

Als je nog vragen hebt, je kan altijd bij mij terecht.

Succes met de zoektocht ( dat is het leukste van alles ( op het rijden na dan ) ) .

Leander

19 mei 2006 1:15

rufie schreef:Zeg tegen je moeder dat dit de ideale boodschappenwagen is en als ze je niet gelooft, toon je maar eens deze foto :

Afbeelding

Rufie.

En dan is de achterbank nog niet eens opgeklapt 8)

Maar ook zonder de achterbank op te klappen kun je naast jezelf nog 8 vrienden meenemen in de auto, geen probleem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wie zei er dat andere Porsches dan de Cayenne geen people carriers konden zijn? Afbeelding :wink:

19 mei 2006 2:41

Hehe, mooie fotos rufie en Jort :D (rufie, is die bier foto niet van titchati?)
Wat verbruik betreft: voor 1:10 moet je wel continu doortrappen hee! Naar spa en terug kostte mij 1 tankje, en dat is 600 km. Bedenk wel dat ik 75% van de afstand via duitsland heb gereden en ik heb beide kanten op de teller op 250 gehad! Niet continu natuuurlijk. Maar als je rustig rijdt kun je misschien wel 1000km op een tankje doen, en ja dat hebben wij wel eens voor elkaar gekregen!

En Denis: die met de spoiler is echt FOEILELIJK, met nadruk op LIJK. Ik vraag me af of er motorisch iets aan is gedaan, anders zal die niet vooruit te branden zijn...
Hebben jullie trouwens wel die 944 op de parkeerplaats van Spa gezien met 345 banden? :D Dat was bijna WEL stijlvol te noemen. Alleen niet onder de kap kunnen kijken :( Anders gaat hetzelfde op natuurlijk.

19 mei 2006 6:28

Frost schreef:Ik ben eens een beetje gaan snuffelen op Marktplaats.nl en sta best wel verstelt van al het aanbod 944er en 924. En nog best goedkoop ook!! Nu aan jullie de vraag, is het voor mij al verstandig aan een eigen Porsche te gaan? Ik verdien nu met mijn nieuwe baan erbij tegen de 700 euro, woon nog thuis ( geen verdere kosten behalve eigen verzekeringen etc ),

Het is altijd geweldig om te horen dat iemand echt gek is van Porsche.
Maar als ik gewoon nuchter blijf, en lees dat je €700 verdient, en dit op maandbasis is :?: Kan ik je maar 1 advies geven, vergeet die auto nog even. Je gaat geen geld meer over hebben om andere leuke dingen te doen, en die zijn er heus nog buiten Porsche. Gewoon gezellig met vrienden en vriendinnen een avondje uit kost al goud tegenwoordig.
Leen de wagen van je moeder, probeer af en toe hier een zitje tijdens een rit te bemachtigen, en werk aan je loon. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

19 mei 2006 6:33

ppp 356 schreef:Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Nee, halverweg hadden ze ff bouwvak... :twisted: :wink:

19 mei 2006 8:25

en premie voor de verzekering zit je zo op e 100,- p/mnd, begin je met klein autootje dan scheelt dat een hele hoop premie. Mijn advies, haal zo snel mogelijk het rijbewijs, koop een kleine, lichte auto en bouw daar de no-claim mee op. Dan zit je op je 24e met 6 schadevrije jaren (als het goed is) en qua premie wordt een P dan een stuk interessanter.

Ik zou dus ook nog een paar jaar wachten met het kopen van een Porsche.....

19 mei 2006 8:41

Ik ben niet echt een uitgangstype, en om dat rijbewijs zelf te halen ben ik toch ook alweer dik 170 euro kwijt. Maar het is zo vreselijk als je kunt rijden en je droomt er je hele leven van en dan moet je ineens maar beslissen in een Corsa of in een Panda te gaan rijden :( NEEN, dan heb ik liever een paar jaar helemaal geen auto en dan gelijk een 944..

19 mei 2006 8:52

dan blijf je wel zitten met het feit dat je geen no-claim opbouwd, en na 6 jaar alsnog een dikke verzekeringspremie betaald. de korting die je ongeveer opbouwd is ongeveer 60%!

Dan plak je toch een sticker van Porsche op de Panda? :lol: :lol:

19 mei 2006 9:00

Dat zou jammer zijn intussen kun je al veel Porsche rijervaringen opdoen en wat meer verzekeringspremie staat wel veel meer rijplezier tegenover.

en trouwens wat je bij een Panda extra betaald aan reparatie kosten compenseert weer ruim met de hogere verzekeringpremie bij een Porsche. :wink:
Gesloten onderwerp