Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

vacuum

27 jun 2006 18:29

Goede tip: als je benzinemeter constant op één stand blijft staan en je bij het tanken je tankdop met moeite loskrijgt waarna er lucht wordt aangezogen door de benzine inlaat, neem dan direct actie.. (en blijf vooral niet te lang doorrijden, zoals ik :roll: stom stom stom). Zie hier het resultaat van een verstopte ontluchtingsslang v/d tank.

Afbeelding

27 jun 2006 19:18

Woowww :shock:

Zie ik het nu goed en is je tank als het ware geïmplodeerd??
Kun je nagaan wat voor kracht er op komt zeg,om een stale tank zo te vervormen :?

27 jun 2006 19:22

Thomas Verheijen schreef:Woowww :shock:

Zie ik het nu goed en is je tank als het ware geïmplodeerd??
Kun je nagaan wat voor kracht er op komt zeg,om een stale tank zo te vervormen :?

Mwoah, je hebt verrassend weinig nodig hoor, je ziet dat die tank erg plat is. Als plaatwerk ergens niet tegen kan, dan is het wel een kracht of druk loodrecht op het vlak vd plaat. Dan is het erg snel gebeurt.
Maareh, ja da's wel vage shit zeg!

27 jun 2006 19:58

That sucks! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

27 jun 2006 20:25

Je kunt hier een algemeen advies van maken: klachten, rare verschijnselen, geluiden e.d. niet lang negeren :!:

Ook al komt het niet uit, heb je er geen zin in, net een reparatie achter de rug, etc..... :idea: :!: :!:

27 jun 2006 21:21

Je ontluchtingsslang is idd verstopt!

Ik zie hem n.l. niet zitten :lol:

27 jun 2006 21:23

Sorry, moest ff denken aan die Belg en dat verstopte toilet :wink:

27 jun 2006 22:12

Dat betekent een fiks aantal liters minder tankinhoud nu.
Zijn wel vervelende geintjes.

Ga je de tank nu nog vervangen of laat je het zo?

27 jun 2006 22:49

Ja, ga je de tank vervangen? Is misschien niet noodzakelijk.

27 jun 2006 22:55

Anton schreef:Ja, ga je de tank vervangen? Is misschien niet noodzakelijk.

Tank vervangen??

Met vacuum word de tank kleiner.......wat zou een compressor met een luchtspuitje doen....?

Juist ja! :lol:

27 jun 2006 22:58

Renntech schreef:Met vacuum word de tank kleiner.......wat zou een compressor met een luchtspuitje doen....?

Het is zo simpel dat ik er nog niet eens aan had gedacht :wink:

dom dom dom :bang:

27 jun 2006 23:06

@erwin: zo te horen heb je dit vaker gedaan... Maar ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat druk nodig is om dit weer recht te breien, eh... blazen.

28 jun 2006 8:29

Anton schreef:@erwin: zo te horen heb je dit vaker gedaan... Maar ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat druk nodig is om dit weer recht te breien, eh... blazen.

Zie mijn berichtje ;) Is bar weinig voor nodig hoor! Hij heeft m met onderdruk in elkaar weten te persen, dus meer dan 1 bar zal niet nodig zijn. Je zou het met een fietspomp kunnen doen :P

28 jun 2006 8:45

De tank wordt inderdaad weer "uitgeblazen". Maar niet nadat de totaal kapotte vlotter (is helemaal krom gebogen in de tank) eruit is en de tank volledig is losgekoppeld van de auto... anders beschadig je misschien de rest van het benzinesysteem (leidingen, injectie e.d.). Nu maar hopen dat de tank niet gescheurd is :roll:

28 jun 2006 10:36

erik, bedankt voor de tip en succes ermee :!: :!: :!:

pas op!

28 jun 2006 10:50

En eh, pas op met vonken van compressors, de eigen accu of andere aansluitingen.... je hebt snel een explosie in een tank met restje benzine en dus veel benzinedamp. Je zou de eerste niet zijn!!!

:!: :!: :!:
Plaats een reactie