Auteur |
Bericht |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Tips m.b.t. aanschaf Boxster
Auto is van 1999, 2.5 motor, leer, airco, cruisecontrol.. xenon (aftermarket) ed.. stuur anders een PB bij interesse!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
26 jan 2010 8:10 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Nou, poging 2 dan maar : Bij het Porsche Centrum in Aken staat een mooie donkerblauwe (met donkerblauw Teilleder en donkerblauwe kap) 2.5 met 83 dkm voor Eur 15.950,=.............de wagen staat er al een tijdje en is al 2 x afgeprijsd. Auto heeft alles erop en eraan en ziet er ECHT goed uit (zowel van binnen als van buiten, heb m al een paar keer goed bekeken). Ik snap eerlijk gezegd niet dat deze wagen nog niet is verkocht.
|
26 jan 2010 12:56 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Het is misschien een domme vraag, maar ik ben nou eenmaal een twijfelaar...
als je besluit tot de aanschaf van een boxster s (of whatever voor porsche really) bij een officiele dealer, moet je dan nog een AKK doen ergens...volgens mij zit je wel ok met de normale porsche gebrauchtwagen garantie toch? Als er dan toch wat mis blijkt zou dat onder die garantie moeten vallen? En die is worldwide, dus na invoer uit onze oosterburen zit je nog steeds goed?
De dealer vertelde me toen ik vroeg naar de 111 punten controle dat die gedaan werd als onderdeel v/d 12maanden porsche garantie (alsof ze die dus niet doen zonder die garantie)... dat leek me ietwat vreemd....
@mods: wilde er geen losse thread voor maken; dit is de meeste recente/active aanschaf p boxster thread, vandaar dat ik 't hier post.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
28 jan 2010 1:14 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Het ligt er aan hoelang de garantie duurt.... is het garantie van een jaar dan denk ik dat het niet hoeft! Maar korter dan zou ik toch oppassen.... zou toch jippie zijn als de garantie net is verlopen en je schijven oid. blijken op te zijn!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 jan 2010 9:26 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Ik had een akkerfietje, waarbij deze winter pas bleek dat de achterremmen aanzienlijk minder deden dan de voorremmen en ik dus feitelijk alleen voor remde. In de sneeuw/glad werd dat pas duidelijk. Dit zou een akk moeten rapporteren.
|
28 jan 2010 10:02 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Ja het gaat om de 12 maanden garantie (die sluiten we af bij aankoop / zit bij de prijserbij in). Dus de porsche gebrauchtwagen approved garantie, en die dealer zei dus dat als we die garantie namen, daar ook die keuring bij zat.
Persoonlijk vond ik dat vreemd, ik ging er van uit dat iedere auto die bij een P dealer staat die keuring ondergaat voor ze hem uberhaupt te koop zetten?
Maar als ik jullie begrijp maakt het niet heel veel uit zolang ik die garantie maar heb (dan kan me in principe niets gebeuren?)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
28 jan 2010 10:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee, aankoop bij dealer + GWG (garantie) zou voldoende moeten zijn. Wel zou ik ergens vermeld willen hebben, bv in de koopovereenkomst, dat de auto schadevrij is. Als het niet al in de advertentie staat.
|
28 jan 2010 10:26 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Als er een kloppend onderhoudsboekje bij zit en je hebt zelf geen enkele twijfel, dan kan je zonder akk aanschaffen. Bij twijfel toch een akk laten uitvoeren.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 jan 2010 12:26 |
|
|
RG996
N-H
|
OFFTOPIC, Die van mij staat is idd boven het bovengenoemde budget. Echter toen ik in 2007 naar een Boxster ging kijken dacht ik ook ff een goedkope Boxster te kunnen kopen, ik begon te kijken naar de 2,5 96'en 97ers maar dat gaf toch geen lekker Porsche gevoel, 150dk op de klok uitgeleefde interieur etc. Uiteindelijk kon ik persoonlijk het veroudere interieur niet aanzien stuur,pook etc (Persoonlijk' en ben ik uiteindelijk thuis gekomen met een 2,7 2001 met 36000 op de klok. Het is maar een tip, goedkoop is ´VAAK´ duurkoop, uiteraard niet altijd. http://link.marktplaats.nl/315702462
|
28 jan 2010 12:30 |
|
|
bully
|
Daar betaal je ook voor. Zonder approved zou ie waarschijnlijk goedkoper zijn geweest. Akk vind ik persoonlijk niet nodig dan.
|
28 jan 2010 14:06 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Ik gooi eens een appeltje op :
Elke Duitse handelaar (dus ook een Porsche dealer) dient een gebruikte auto met wettelijk verplichte (!) garantie af te leveren. Porsche maakt daar gemakshalve dan Porsche Approved Garantie van en vraagt daar vervolgens de hoofdprijs voor. Nodig is dit dus niet, want je hebt al een dekking.
Terug op topic : goedkoop blijkt inderdaad vaak duurkoop te zijn. Helaas sluiten velen hiervoor de ogen en zoeken alleen naar de "allergoedkoopste" auto. En als men dan achteraf met hoge reparatie's e.d. wordt geconfronteerd, wordt de auto weer snel te koop gezet........
|
28 jan 2010 16:30 |
|
|
Steffan1975
Sold Porsche 944, sold Porsche 911 964 C4, nu Porsche 986
|
|
29 jan 2010 16:38 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Porsche Garantie is 'iets' breder dan de wettelijke garantie. Check de voorwaarden en voordelen van deze garantie maar 's.
|
29 jan 2010 17:09 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
@Cruiser: dit weekend weer kijken, ff naar Duitsland? proefritje maken? Ben je er al uit?
|
30 jan 2010 12:45 |
|
|
Cruiser
|
Hoi Jip,
Ben nog in de orientatiefase, heb geen haast. Wil absoluut een goede auto hebben in de juiste kleur en uitvoering. Het is voor mij niet de auto die ik dagelijks moet gebruiken maar echt bedoeld als zomercruiser. Dus voordat het dakje naar beneden kan heb ik nog wel even tijd. Heb wel al een paar interessante gezien (ook dankzij jullie tips), zodra ik het juiste exemplaar heb gevonden tegen de juiste prijs zal ik toeslaan en jou/jullie hier over informeren (ook foto's). Ben jij ook in het gelukkige bezit van een Boxster, zo ja vertel eens iets over je auto.
|
30 jan 2010 17:07 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Dan ik ook maar even, Toen ik zoekende was wilde ik een Dealer kwaliteit Boxster particulier kopen met een scherpe prijs. Scheelt al snel 10k. Ik heb destijds in een half jaar meerdere Boxsters voor de AKK gegooid en met steeds slechte resultaten. Totdat ik uiteindelijk (na 6 maanden) een mooie tegenkwam. Hij kwam glansrijk door de AKK en ik had hem voor een scherpe prijs gekocht. Oude eigenaar was een redelijk bekende Nederlander en gunde mij de auto. Had het geld echt niet nodig! Wat ik wil zeggen is, Als je een goede wilt kopen voor een scherpe prijs dan moet je geduld hebben. Ze zijn er wel maar je moet hem er net even uitpikken. Pas op, ze zien er vaak super mooi uit en rijden meestal ook prima. Maar tijdens een AKK kan er zomaar een kostenpost van 4k tot 8k uitkomen. Ik spreek uit ervaring. En daar zit je echt niet op te wachten. Ik heb die van mij nu ruim een jaar en nog helemaal geen onkosten aan gehad. Alleen wat ik er dan zelf aan gesleuteld heb natuurlijk, en de beurt komt er nu aan Ik heb er nog steeds onwijs veel plezier mee. Het is een geweldige wagen! Ber. PS. Oja.............ik heb GROEN LEER, helemaal geweldig. zie mijn album
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
31 jan 2010 15:51 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Groen leer, dat verklaart de lage prijs. Ik zag dat je een antenne op je dak heb zitten. Die heb ik er net voor 300 euries af laten halen. Pffff
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
31 jan 2010 16:23 |
|
|
RonP
|
Ach, groen leer.....mijn smaak niet maar altijd nog beter dan het paarse leer in de ex-Porsche van Nina Hagen die recent te koop stond. (of staat)
En eerljk, groen leer is natuurlijk minder goed te verkopen dan de standaard kleuren zwart, beige en grijs.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
31 jan 2010 17:58 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Heeft niets met de prijs te maken, zelfs rood verkopen ze. Eneu..........groen was wel de duurste optie en is in combinatie met zwart erg mooi. Tenminste niet zo standaard en saai als zwart, mag best gewaagd zijn voor een sportwagen. Ber.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
31 jan 2010 18:03 |
|
|
RonP
|
Dat het best gewaagd mag zijn bij een sportwagen is jouw mening, ik denk dat 95% van de mensen toch voor de "saaie" kleuren zouden kiezen. Overigens denk ik (maar wie ben ik) dat rood leer makkelijker te verkopen is dan groen leer. Maar goed, is allemaal heel persoonlijk ! Geel leer met paarse stippen zal waarschijnlijk een nog duurdere optie zijn, maar of het mooi is ......... ?????
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
31 jan 2010 18:08 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Voor de combinatie Seal-Zwart stond er een Zilveren boxster met rood leer op de oprit en die combi stond m goed Groen vind ik persoonlijk niet zo geslaagd maar elke sjaak z'n eigen smaak
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
31 jan 2010 18:14 |
|
|
RonP
|
Ben tijdens mijn zoektocht ook rood tegengekomen, steenrood in een zwarte Boxster.......ben toch maar snel weggegaan !
|
31 jan 2010 18:17 |
|
|
Ber
|
Het leuke is dat veel mensen afgeven op de groene kleur. Maar als ze het een keer in het echt hebben gezien dan krijg ik heel vaak te horen dat het best mooi is. Het is namelijk geen felle kleur maar een vrij rustige groene kleur groen.
|
31 jan 2010 19:15 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Hoe lang en breed ben jij
|
31 jan 2010 19:17 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ber, mensen zeggen niet wat ze denken. Ze denken:"wat is dat spuuglelijk". Ze zeggen:"apart kleurtje hoor. Ik vind het best wel mooi".
|
31 jan 2010 19:42 |
|
|