Gewoon, omdat Porsche al sinds mijn jeugd mijn hart sneller doet kloppen. Daarnaast past het bescheiden karakter van Porsche beter bij me. Topprestaties, degelijkheid en minder schreeuwerig dan Ferrari/Lambo etc.
12 jul 2012 13:35
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Re: Waarom Porsche?
Omdat ik er zo blij van wordt!
12 jul 2012 13:55
Pascal
‘64 Kever
Terzijde, jaaaaaren geleden reed er ook zo'n 240 Turbo mee in de rally's hier in NL. Echt een KANON, en niet alleen rechtuit... Mensen, een beetje respect voor die rally-car bouwers. Die wagens kunnen echt wel een hoekje om! Echter, het is geen massa-product en als je manuren mee gaat tellen, kost ie waarschijnlijk net zoveel als die "standaard" GT3 die ernaast rijdt.... En dan komt emotie om het hoekje en vind ik de Porsche mooier... (en die 240 gaver!)
Alhoewel, die moderne massa productie meuk....
12 jul 2012 14:30
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Aircooler schreef:
Tja mensen, waarom veel geld uitgeven? Kijk hier eens naar http://www.youtube.com/watch?v=oMNpWE7gDqk . Ikzelf rijd al vele jaren Volvo. Beetje pimpen, tunen en gaan! Hahaha
Ik heb een gerucht gehoord dat je een Porsche ook kan tunen... Zal wel een fabel zijn, maar het verdient toch enig onderzoek.
12 jul 2012 14:37
marino
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Geruchten moet je niet altijd geloven...
12 jul 2012 14:48
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
marino schreef:
Geruchten moet je niet altijd geloven...
Ik zeg al: het zal wel een fabel zijn.
12 jul 2012 15:59
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Nu ff serieuze
Porsche: uitgekauwd concept, model wat al decennia lang tot de verbeelding spreekt, net als Volvo, hoge kwaliteit, maar is al een snelle auto zonder tunen, functionele superkar, en waarschijnlijk de enige die voor dagelijks gebruik geschikt is, heeele hoge fun-factor, motorgeluid, bijzondere techniek, 8-jarige jongetjes die al weten wat er voorbij komt, en hun duim omhoog steken. Zo kan ie wel weer effe....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
12 jul 2012 18:38
Nine-eleven
981 Boxster GTS
Gewoon, omdat deze meesterlijke reclame al genoeg zegt . . .
. . . en ik ook nog nooit een jongetje zo voor een Volvo showroom heb zien staan
Met alle respect naar Volvo, want hoewel mijn DD al enige tijd een BMW is, ik jaren Volvo naar alle tevredenheid heb gereden (en de nieuwe V60 en de nog nieuwere V40 hele mooie auto's vind)
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
12 jul 2012 20:27
Olaf
911 Carrera S
Omdat ik op de plaats van 2 Volvo's 3 Porsches 911 kwijt kan ....
12 jul 2012 20:38
marino
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
En ik op de plaatsen van 3 volvo's best genoegen wil nemen met 1 porsche
12 jul 2012 21:18
weisseteufel
3.2 coupé 1985
Zuid-Holland
Omdat ik 'r onderweg tegen kwam, verliefd werd op haar prachtige rondingen en 'r niet meer uit mijn hoofd kon zetten! Na een eerste afspraakje sloeg de vonk over en lieten we elkaar niet meer los.
Dáárom dus!
_________________________________________ Live your life!
13 jul 2012 23:40
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zo heb ik ook mijn eerste gekocht
Gelukkig weet ik na bijna twee jaar forum wel beter
Dus heb ik twee maanden terug gelukkig weer precies dezelfde fout gemaakt
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
14 jul 2012 6:23
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Omdat het een kwestie van emotie is, en deze kan (gelukkig) per persoon verschillen. Stel je voor dat iederéén een P zou rijden
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
14 jul 2012 7:52
Nine-eleven
981 Boxster GTS
Remmel schreef:
Stel je voor dat iederéén een P zou rijden
Dan zou het wel heeeel erg mooi worden op de weg
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
14 jul 2012 13:16
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wordt dan wel dringen op de linker baan....
14 jul 2012 13:17
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en II
Amsterdam
Vanwege de ultieme rijbeleving, de kwaliteit en omdat ik vanaf mijn 6e of 7e al weg ben van Porsches!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
14 jul 2012 14:33
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Kan het zelf nog niet betalen, ben nog arme student . Maar ik heb het van thuis uit mee.
Een ferrari/lamborghini behoort ook tot mijn verlanglijstje, maar toch staat de Porsche 911 op de eerste plaats. Ook al win ik meer dan 100miljoen euro met de lotto, het eerste wat ik doe is naar de Porsche dealer gaan.
Die looks gewoon, de historie van het merk, het gebrul van de motor. Ik kan het niet omschrijven, het is gewoon het gevoel dat je moet hebben. En dan begrijp je het antwoord wel van 'waarom porsche?'.
Daarnaast komt het ook stukken minder patserig over dan de duurdere sportwagens. Qua prijs is het ook veel haalbaarder voor de meesten. En wat ik persoonlijk ook wel tof vind, als je de emblemen van het type eraf haalt, geen kat die nog weet welk type het is (liefhebbers buiten beschouwing gelaten). Dus hebben ze er vaak ook het raden naar of hij nu 90k of 170k (of 250k zelfs bij GT2 geloof ik) kost. In België dan, NL zal wel serieus verschillen.
16 jul 2012 17:13
peter-9-1-1
Ondernemer in hart en nieren!
Abcoude
Gewoon een heerlijk gevoel, super wagens!
16 jul 2012 17:45
mfh1968
Omdat je maar één keer leeft en alles wat je leuk lijkt toch eens geprobeerd / gehad moet hebben
O ja, rijd super, zowel normaal als daily als sportief blijft wel een bepaalde kick, design is erg mooi, klein achterbankje voor de kleine, die hebben veel sportieve cabrio's niet......
16 jul 2012 18:36
snikhaas
Boxster S
Landgraaf
PORSCHE ? ..... Niemand heeft er een nodig !!! , maar iedereen wil er een hebben !!!!
_________________________________________ ---PORSCHE BOXSTER S--- --- Techart Formula GT ---
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum