Auteur |
Bericht |
Aircooler
|
Re: Blijft Porsche dé jongensdroom ?
U wordt snel moe, begrijp ik. Enfin, u verwart blijkbaar laakbaar gedrag met het ventileren van zakelijk inzicht. En laten we wel wezen: de prive verkopers doen in niets onder voor de handelaren. Mensen zoals u willen altijd de hoofdprijs.
|
15 dec 2012 13:59 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ooit bood ik 25K (in guldens) voor een Saab 9000 Aero waarvoor 33K werd gevraagd. De Saab-dealer wist niet hoe snel hij moest toehappen, de verkoop was binnen een minuut beklonken. Later begreep ik dat ie 'm ook wel voor 22K had willen verkopen. Over marges gesproken. En die marges werden niet ingezet voor de aftersales, zo weigerden ze in de garantieperiode een defecte airco te repareren, en werd de auto anders dan afgesproken afgeleverd zonder beurt en met een roestblaas in het achterscherm. Ik zal deze Saab-dealer en de betreffende verkoper nooit vergeten Inmiddels de Saab verkocht en een Porsche gekocht, dat bleef toch de jongensdroom
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 dec 2012 14:18 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Jij doet echt alsof dat iets raars is he? Dat is een markt waar er continu onderhandeld wordt, dus moet je sowieso al beginnen met een veel hoger bedrag dan je echt wilt. En dan is het de afweging tussen grote winst of snelle winst. Als er geen haast bij is, is het maar beter om voor de jackpot te gaan. En dat is ook de normaalste zaak in de wereld, je zou denk ik nog verschieten van hoe groot de marges op bepaalde producten zijn.
|
15 dec 2012 14:28 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Mensenkennis, zie ik!
|
15 dec 2012 14:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wanneer ga jij zelf nou eens een top Porsche kopen voor de helft?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 dec 2012 16:01 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Zodra hij zijn rijbewijs heeft en zijn OV jaarkaart moet inleveren
|
15 dec 2012 16:03 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
En zo hoort het, als je verder geen relatie hebt dan laag bieden........en dat mensen moe van worden 'so what', het is jouw geld. En dat sommigen bulken in het geld en een Porsche kopen alsof het pak melk is prima....hun zaak... Ik heb de vraagprijs betaald.....en vooraf was er geen onderhandelingsrumte....en de prijs was er naar......hij tevreden ik tevreden.....is ook goed......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 dec 2012 16:21 |
|
|
erwin996
M140i
|
Eens. Elk bod boven de handelsprijs is al een prima bod. Maar als Porsche je jongensdroom is, dan worden velen verblind
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 dec 2012 16:43 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
15 dec 2012 18:02 |
|
|
erwin996
M140i
|
@peter 993, goed dat je de kwaliteit van het topic in de gaten houdt
|
15 dec 2012 18:26 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Mee eens! Gisteren nog even mijn winterklare P bekeken onder de afdekhoes en toen vroeg ik mij af: waar zal mijn P van dromen tijdens haar winterslaap ? Ik hoop van de eerste mooie lentedag, of iets wat daar op lijkt, en dat we weer uit rijden gaan.....
_________________________________________ De precisie 911
|
16 dec 2012 8:45 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik begrijp dat niet, die afdekhoes. Toen ik 10 was deed mijn pa heel vaak de hoes over de Porsche, desondanks dat hij in de garage stond. Maar ik kon daar vaak niet tegen en dus haalde ik die er ook zeer vaak weer van af, ik moest hem bekijken . Ik moest er even in zitten, pff ik kon niet vaak genoeg in die Porsche zitten. Vaak ging dat alarm ook af, want ik had de sleutel niet. Hmm, ik was blijkbaar even vergeten hoe het voelde om een P te hebben. Desondanks dat wij die jaren hadden, bleef ik verlangen om er in te zitten. Elke keer dat we ergens naar toe gingen "papa gaan we met de porsche?". Als alternatief hadden we een Audi A8, maar dat kon me geen moer schelen. Alhoewel die TV die er in zat was best leuk. Altijd maar opnieuw "nemen we de porsche?". Jaja, het lijkt wel een must om als ouder een P (of andere toffe sportwagen, het is maar waar je passie ligt) te hebben, zodat je kinderen er ook van kunnen genieten .
|
16 dec 2012 9:59 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Da's ook een excuus om toe te geven aan je eigen droom ... 'ik doe het voor de kinderen!' Mijn droom P is een turbo-cabrio, maar ik vrees dat dat er eentje wordt voor de kleinkinderen
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
16 dec 2012 10:08 |
|
|
Clemento
|
Zie dit topic vandag pas voor het eerst en alles gelezen.... Porsche was voor mij soms de jongensdroom en soms wat minder als ik mij goed herinner. Kan mij idd ook nog herinneren ... 40 jaar geleden Duitse Autobhan achtern de Simca van mijn ouders die snelle wagen voorbij zien stormen. Had deze zomer daar nog een deja-vu gevoel over toen ik een tijd met de camper 140 op de linkerbaan reed om een caravaan vrachtwagens in te halen en ik daarna voorbij gereden werd door een tweetal 9elfjes. Ook kwam ik op de route van Zwitserland diverse keren een zwarte 930 voorbij, moest zeker vaak tanken... Het aanschaffen van een Porsche is voor mij een strijd tussen ratio en emotie en de ratio is heel blij met de 944S2 maar emotie zou wel een pre 1973 Porsche willen of een 930 ofzo. Een 911 is het voor mij net niet geworden.... ook al was ik er erg dicht bij en voor een zeer aantrekkelijk droomprijs van net iets over de 10k voor een SC maar toch teveel angst of het geen nachtmerrie zou worden. Mijn Porsche avontuur ben ik beginnen met een rode 944 die gelijk kuren begon te vertonen en heb er het dubbele bedrag in gestopt dat ik ervoor betaald heb maar het bleef een droom die ik waar wilde maken. De 944 heeft gaf toch meer Porsche gevoel dan ik gedacht had en het is voor mijn gevoel eigenlijk de meerst rationele Porsche die er bestaat zoals wegligging, onderhoud, gebruiksgemak, prijs etc. Voor de prijs van een goede 911 kun je wel 4 goede 944's kopen en naar mijn gevoel op dit moment minstens net zoveel plezier beleven. Ook bij de 944 puilen vele jongens ogen uit als ze mij aan zien komen want er rijden denk ik minder 944's rond dan alle 9elfjes bij elkaar... De 944 is exclusierer aan het worden dan al die boxters, 996en etc. Maar er gaat natuurlijk niks boven een echt mooie 912, 356 of een brute 930!
|
16 dec 2012 10:51 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Porsche een jongensdroom? Nou en of Mijn tante reed altijd Porsche (944, 928 en 911) - nog steeds trouwens - en ben dus als peuter mocht ik al mee. Er waren later ook Ferrari's en ander mooi spul, maar voor mij was het alleen Porsche. Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren Porsche 911 fan. Posters, foldertjes, naar de RAI met mijn vader en kijken bij de Politieporsches bij het restaurant in het dorp waar ik ben opgegroeid als de heren zaten te lunchen. Me altijd voorgenomen om voor mijn 30 e een Porsche te kopen. Dat is 32 geworden, nu bijna 5 jaar geleden en ben inmiddels aan mijn 2e 3.2 en droom er nog steeds van Zou er nog wel een early 911 naast willen en een 997 wanneer die nog een beetje doorzakken en ik weer een beetje gespaard heb
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
16 dec 2012 11:47 |
|
|
Aircooler
|
Kijk, heren en dames ook. Hier http://www.texasclassiccarsofdallas.com ... arrera.htm krijg je redelijk waar voor je centen. Happy driving.
|
16 dec 2012 14:20 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Vind het niet bepaald een koopje voor een amerikaan
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
16 dec 2012 14:31 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Dit lijntje gaat weer de goede kant op
Laatst bijgewerkt door Alfred996MKII op 16 dec 2012 16:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 dec 2012 15:14 |
|
|
Teejoo
Maastricht
|
Ik heb altijd al van luxe, grote en snelle reisauto's gehouden. Porsche kwam dus niet voor op het lijstje. Tot we in 2003-2004 een tijd lang gelijk op gereden hebben met een Cayenne S richting Spanje. Staat diezelfde auto 's avonds vervolgens ook nog bij hetzelde hotel waar we onderweg sliepen! Vanaf dat moment was Porsche dus wel een jongensdroom. Deze is inmiddels grealiseerd, en in de toekomst kan ik zelfs kiezen uit 2 Porsches die voldoen aan mijn dromen: Cayenne en de Panamera
|
16 dec 2012 15:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Helemaal niet voor een matige Amerikaan....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 dec 2012 15:44 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Leuk om te lezen dit. De andere modellen hebben ook hun 'dromers'
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
16 dec 2012 16:27 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Via een neef had ik het adres van Porsche in Duitsland gekregen inclusief een tekst in het Duits om folders aan te vragen en zo ben ik aan mijn eerste Porsche folders gekomen (begin jaren 80). Dit gaat nu wel ff anders met internet e.d.! In 1979 kocht een drogist in mijn woonplaats een zilvergrijze 911 en ik ben vaak bij zijn huis langsgereden met de hoop dat de P buiten zou staan. De weinige keren dat de P buiten stond compenseerden de vele malen dat ik voor niets 'om' gefietst was. Mijn vader werkte destijds bij de VW dealer en voor kleine reparaties nam hij de P soms mee. Super een P bij ons voor de deur. Natuurlijk is mijn droom ook opgewekt door de KLPDers in hun 911 Targa's. Een, voor die tijd voor mij, droombaan in een droomauto, meer heb je toch niet nodig. De eerste keer zelf in een 911, een 3.2, rijden was begin jaren 90 de bevestiging dit wil ik ooit zelf bezitten. Latere keren rijden met 3.2, 993, 996 en 997 wakkerden dit gevoel alleen maar aan. Avonden kijken op allerlei sites naar de ideale auto, jullie kennen het waarschijnlijk wel. Mijn vrouw overtuigen was ook onderdeel van het aanschafproces . De droom blijft bestaan maar het bezit van een eigen P geeft mij een stuk rust! Op ieder gewenst moment de sleutels te pakken en ervan genieten...SUPER
|
16 dec 2012 17:29 |
|
|
Aircooler
|
Een kniesoor die let op zo'n (kogel)gaatje. Hoort ook bij een Amerikaanse uitvoering..... Nog eentje dan maar. http://www.texasclassiccarsofdallas.com ... edster.htm Al verkocht.
|
17 dec 2012 13:32 |
|
|