Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Advies gevraagd bij einde garantie
Ik kan de officiële Porsche garantie niet langer verlengen ivm leeftijd. De check is nog net binnen de garantietermijn zodat de dingen die evt gevonden worden nog onder garantie verholpen kunnen worden. Op kosten van Porsche ag (dus).
|
17 okt 2010 20:31 |
|
|
erwin996
M140i
|
En wat was het resultaat?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
18 okt 2010 20:06 |
|
|
MS964
|
Paar dingen zijn aan vervanging toe (zoals bv schijven + blokken voor), die gaan ze vervangen en een paar dingen worden onder garantie verholpen. Dus bij elkaar is het toch nog wel een aardig bedrag aftikken, maar het is te doen. Oh ja, voor een klein bedragje wordt de kentekenplaat achter goed vastgezet en de houder vervangen. Kan wel kloppen, bij de vorige Duitsland rit hoorde ik inderdaad dat 'ie vanaf 250 km/u een beetje ging klapperen, en dat moeten we natuurlijk niet hebben.
|
18 okt 2010 22:37 |
|
|
porsche@911
|
Einde garantie betekent einde verhaal (en veelal ook verhaalsmogelijkheden).
Einde garantie betekent ook laatste check op zaken die mogelijk onder garantie geclaimd kunnen worden door de partij die de garantie verleent.
Degene die ook de garantie direct of indirect verleent vragen de "einde garantie"-check uit te voeren is als het vragen aan de slager zijn eigen vlees te keuren.
In de regel zal een garage/dealer die de garantiewerkzaamheden uitvoert de onderdelen vergoed krijgen van de importeur, alsmede een vergoeding voor arbeidsloon per uitgevoerde transactie. Probleem kan echter voor dealers zijn dat het aantal tijdseenheden zodanig krap bemeten is (afhankelijk van de aard van de werkzaamheden) dat er geld achter aan moet.
Zou zelf dus gaan voor een onafhankelijke derde partij.
|
18 okt 2010 23:13 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
2 december gaat de mijne weg. Kleine beurt + APK en dan meteen ook de einde garantiecheck. Ik durf het wel aan bij PCR want als ze er een zooitje van maken weet ik ze in de toekomst wel te vinden (of juist niet natuurlijk ) Ik laat jullie tzt weten wat eruit gekomen is. Eerst nog ff naar de (Sub)tropen..
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
19 okt 2010 21:49 |
|
|
MS964
|
Vandaag opgehaald, man wat rijdt dat weer soepel! Niet dat ik hiervoor te klagen had, maar het verschil is toch wel heel groot. Koppeling intrappen boterzacht, schakelen heerlijk, zelfs sturen lijkt lichter te gaan. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Koppeling is verder niet vervangen ofzo, 'gewoon' een grote beurt gedaan.
|
23 okt 2010 22:38 |
|
|
porsche@911
|
Wellicht dat alle vloeistoffen weer op niveau gebracht zijn en de juiste spuitbus gehanteerd is ? Maar even serieus ... fijn dat je weer helemaal tevreden rond kunt rijden !
|
23 okt 2010 22:41 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Net gebeld door de dealer de auto is klaar en verkeert (volgens PCR) in topconditie. Niets gevonden dat aandacht behoeft, kleine beurt uitgevoerd en in totaal kosten 601eur. Ik haal hem dadelijk op en mocht er nog verder nieuws te melden zijn geef ik dat door. Daarna mag een van onze zeer gewaardeerde moderators dit draadje van mij dichtgooien....
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
02 dec 2010 15:46 |
|
|
erwin996
M140i
|
Gisteren is gebleken dat mijn accu dood is en dat er een nieuwe in moet. Behoort dit niet onder de Porsche-garantie te vallen? Iemand met ervaring hiermee (mijn auto is 4 jaar en 11 maanden oud)? Ik maak vrijwel alleen maar lange ritten (ruim 100km per dag). NB: 4 weken geleden is de accu tijdens een onderhoudsbeurt helemaal leeg getrokken (lampje aan laten staan tijdens de beurt denk ik; na de beurt was de accu leeg...). Kan dit eraan hebben bijgedragen dat mijn accu nu definitief dood is. Of moet de accu al slecht zijn geweest?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2010 20:57 |
|
|
bully
|
Accuus gaan maar een jaar of 4 mee........
|
04 dec 2010 21:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Lees dat vaker van mensen, dat ze heel blij zijn met het 'verse' gevoel van hun auto na uitsluitend een standaard beurt. Helemaal prima/fijn voor hen Maar kan me er als autotechneut heel weinig bij voorstellen Iets als placebo medijnen? Weet dus serieus niet een objectief argument.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 dec 2010 21:16 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
gewoon een huur auto mee gekregen waar in alles wat zwaarder ging of zo? inderdaad sommige mensen denken dat hun auto heel anders is na een onderhoudsbeurt.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
04 dec 2010 21:20 |
|
|
bully
|
Beetje vet en doet wonderen.
|
04 dec 2010 21:24 |
|
|
MS964
|
Nee zeker geen placebo effect
|
04 dec 2010 23:28 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Hij voelde donderdag gewoon exact zoals ik hem had ingeleverd in de ochtend.... Ook wel fijn aangezien er 15cm sneeuw lag en dan is een P op zomerbanden toch gewoon best wel een hand vol. Wel lekker even geveegd op een parkeerterrein waar ik door een andere enthousiasteling in een hyundai coupe heel jaloers werd aangekeken.....
|
06 dec 2010 14:28 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan wel bevestigen dat het niet allemaal aan een placebo effect te wijten is. Dat de auto lichter stuurt terwijl er niks aan de stuurinrichting is gedaan zal daar wel onder vallen maar ik merk zowel bij de BMW als de Porsche toch echt dat de motor wat soepeler loopt na een beurt. Bij de BMW kon ik het zelfs in het gemiddeld brandstof verbruik merken, dat ging omlaag. Grafiekje liet ook zien dat het tussen de beurten iets opliep en na een beurt weer omlaag ging. Ook niet zo gek, verse goed smerende olie, nieuwe filters, setje nieuwe bougies,... Allemaal hele kleine effecten maar als het niets uit zou maken had de auto ook geen beurt nodig
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 dec 2010 23:20 |
|
|