Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 0:02

Antwoord op onderwerp  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Blijft Porsche dé jongensdroom ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Blijft Porsche dé jongensdroom ?
Jazeker, ik heb vorige week mijn jongensdroom gerealiseerd (993 C2). Ben nu al verlekkerd aan het kijken naar een nog puurdere versie van die droom, iets van 930 of 993 Turbo, maar dit is voorlopig gaaf genoeg. En de 959 die ik eerder deze week live zag zal ik waarschijnlijk nooit kunnen betalen, maar ook leuk.

Overigens zijn er meerdere auto's die in aanmerking voor de jongensdroom status, ik denk dan aan een Lancia Delta Integrale, BMW M635Csi, Nissan Skyline R32, of een 928. Maar hiervoor is de garage nog niet groot genoeg.

28 nov 2012 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Voor mij was het hebben van een 911 zeker een jongensdroom: vanaf mijn 12e wist ik het zeker: op mijn 30e wilde ik een 911 turbo rijden. Heb daar in die tussenliggende jaren het nodige voor opzij gelegd en op mijn 30e was hij dus daar: mijn eigen 930 :ba:

Wel jammer dat door de volume-productie een Porsche tegenwoordig niet echt speciaal meer is. Je ziet er tegenwoordig wel heel erg veel wat het jongensdroom-verhaal van een volgende generatie wel eens wat af zou kunnen zwakken.

28 nov 2012 12:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Dat denk ik ook. Kan mij idd herinneren dat het heel speciaal was als je ergens een 911 had gespot. Kan me nog exact herinneren dat er bij ons in de buurt een 930 stond....wow....minutenlang omheen gelopen. Of als je in Duitsland door zo'n ding met 200+ werd ingehaald. Wat een geweld en overmacht. Als toen een 911 in spiegel opdook wist je niet hoe snel je naar rechts moest. In de jaren zeventig werden er ook maar een paar duizend per jaar van gemaakt en kon je voor hetzelfde geld ook een huis kopen. En ze liepen top ongeveer 100 km/h meer dan de gemiddelde middenklasser. Dat is nu heel anders. Zeker met de grote volumes van ook de 911, maar daarbij opgeteld de volumes van Boxster, KJN , in mindere mate Panamera en Cayman, straks dus de Macan. Tsja, dan zie je de badge wel veel vaker en wordt het denk ik ook minder bijzonder. Tweedehands 996 van rond de € 20K voor het icoon 911 helpen ook niet echt mee denk ik. En de lease dieseltjes lopen ook bijna allemaal dik 200 tot 250. Dus die magie is ook weg. Heb een keer vanaf Keulen tot Frankfurt met mijn BMW diesel achter een 997 gereden met vele stukken ver over de 200. De 997 liep soms wel één of twee wagenlengtes op mij uit, maar kon me niet los rijden. En dan heb ik nog niet eens een 535D. Dat kon je vroeger vergeten met een vierdeurs sedan. Andere tijden, andere magie.

Denk dat de huidige jongetjes (vooral diegene waarvan pappa geen Porsche heeft en ze probeert te hersenspoelen... :lol: ) eerder van een Ferrari, Bugatti of Pagani dromen, want specialer en minder bereikbaar. Worden er ook maar een paar van gemaakt, kosten nu ook net zoveel of meer dan een huis en lopen 100 km/h meer dan een leasebak, de cirkel is weer rond! :lol:

28 nov 2012 13:12
Profiel
M140i
De magie van een laag productievolume zit vooral tussen de oren. Of een auto speciaal is of niet, is m.i. met name afhankelijk van de auto zelf en niet van de productieaantallen. Ik vind een 996 of 997 altijd speciaal, dat de verkoopvolumes wat groter waren is voor mij totaal irrelevant. Als je graag iets wil rijden dat weinig andere mensen rijden, kan ik me voorstellen dat bepaalde Porsches niet speciaal genoeg voor je zijn. Maar bedenk wel dat dat dan niet aan de auto ligt, maar vooral aan jezelf :popcorn: :drive:

28 nov 2012 14:17
Profiel
PorscheForum Junkie
mooie filosofie Jeroen :thumleft:

sluit me hier grotendeels wel bij aan.

Maar goed wat je zegt:

Toen ik dus nog een jongetje was (volgens de totmbo ben ik dat nog steeds, maar dat ter zijde) was de 911 de ultime jongensdroom voor mij!! Het bekende verhaal: de politie targa's 9-64 :mrgreen: turbo etc.

Die jongensdroom leeft bij mij nog steeds!!

livin the dream zeg maar.. Mijn leven is echt net een sprookje!!!

de heks zit thuis..
:mrgreen:

28 nov 2012 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Erwin....+1

28 nov 2012 14:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
erwin996 schreef:
Met als weekendauto dan een 991 GT2 RS, dat dan weer wel :)

Zo'n 991 GT2 RS is momenteel anders onbetaalbaar... ;)

28 nov 2012 15:31
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
....er zijn gelukkig zoveel dromen in het leven!

Het is pas erg als je geen dromen meer hebt..... 8)
En het is erg als je geen doelen meer hebt....tenminste, dat is mijn mening.
Respect vor Magnus, respect voor alle jonge mensen die een Porsche of anders na durven jagen....
het is veel te makkelijk om te roepen dat iets niet voor je is weggelegd!

28 nov 2012 15:46
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
erwin996 schreef:
De magie van een laag productievolume zit vooral tussen de oren. Of een auto speciaal is of niet, is m.i. met name afhankelijk van de auto zelf en niet van de productieaantallen. Ik vind een 996 of 997 altijd speciaal, dat de verkoopvolumes wat groter waren is voor mij totaal irrelevant. Als je graag iets wil rijden dat weinig andere mensen rijden, kan ik me voorstellen dat bepaalde Porsches niet speciaal genoeg voor je zijn. Maar bedenk wel dat dat dan niet aan de auto ligt, maar vooral aan jezelf :popcorn: :drive:

Ik snap je wel, maar zijn toch al heel wat cursusjes marketing aan besteed:

Schaarste bepaalt de prijs (mits er een grotere behoefte dan aanbod is) en dus ook de exclusiviteit. Dat verklaard ook meteen waarom op dit moment een 3.2 ongeveer 50% meer kost dan een 996, een 930 twee keer en een 2.2S drie keer zo duur is. Alles te maken met productieaantallen. En dus "specialer"/ exclusiever. Meer vraag dan aanbod. Niks tussen de oren, gewoon de praktijk.

En on topic: Ik weet bijna wel zeker dat kleine jongetjes van een jaar of tien tegenwoordig minder opkijken, als ze al opkijken, van een 996/997/991 dan ik vroeger in 1979 van een SC/930. Dus zal die "droom"ook minder snel getriggerd worden. Zal iets anders liggen bij een Pagani, Bugatti of Ferrari denk ik. just my 2cents.... :wink: :popcorn:

28 nov 2012 16:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
erwin996 schreef:

Dat is het nou, productie aantal houdt een groot deel van die magie in.
Je zegt dat het tussen de oren zit, maar magie zit gewoon 100% tussen je oren.
Als alles waar je van droomt zonder enige moeite in handbereik komt, verdwijnt heel de magie er rond.

Bv de bugatti veyron, een lelijke auto die toch heel populair is omdat het meer dan 1000pk heeft en bijna niet voorkomt.
Maar moest iedereen zo veel geld hebben en de veyron ongelimiteerd geproduceerd worden, weinig mensen zouden er van dromen.

28 nov 2012 16:34
Profiel
Moderator
PF #57
erwin996 schreef:
Het zijn mooie auto's, maar jongensdroom? Nee dat gaat te ver.

Als ik het budget had kocht ik een Aston Martin. Maar dat is nooit mijn jongensdroom geweest. Een 911 wel, vanaf mijn 3e. En een 928 toen ik Risky Business voor het eerst zag....

28 nov 2012 17:49
Profiel
M140i
dobbelsteen schreef:
Als alles waar je van droomt zonder enige moeite in handbereik komt, verdwijnt heel de magie er rond.

Bv de bugatti veyron, een lelijke auto die toch heel populair is omdat het meer dan 1000pk heeft en bijna niet voorkomt.
Maar moest iedereen zo veel geld hebben en de veyron ongelimiteerd geproduceerd worden, weinig mensen zouden er van dromen.

Wat mij betreft niet. Ook van dingen die vaak voorkomen, kan ik dromen :ba: Voor mij heeft een Veyron aantrekkingskracht omdat ie zo goed is, zo snel en zo bruut. Dat ie bijna niet voorkomt, is voor mij geen factor die meespeelt bij de aantrekkingskracht van de Veyron. Al reed heel Nederland ermee, dan nog zou ik er enthousiast over zijn en zou de magie er volop zijn. Zo heeft voor mij een mooi aangeklede Volkswagen up!, Volkswagen Golf of Audi A5 cabrio ook volop aantrekkingskracht, hoeveel er ook van rondrijden. Het is ook voor mij duidelijk: magie en geluk zitten tussen de oren :D Ik ben met alles tevreden waar ik de schoonheid van zie. En ik zie in productieaantallen geen schoonheid zitten :popcorn: :wink:

28 nov 2012 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Sommige dingen vind ik mooi, en kan ik zeer waarderen of van genieten. Vul maar in wat je te binnen schiet.
Een porsche 911 (Sc, 964 en 993) vond ik vroeger mooi, genoot ik van en ... wilde er ooit, hoe dan ook, eens een bezitten, dat is het verschil.
Deze droom is na een jaar of 40 uitgekomen , en het mooie is dat ondanks dat ik ervan blijf genieten en dromen.

28 nov 2012 18:41
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
horn schreef:
En een 928 toen ik Risky Business voor het eerst zag....

:thumleft: :thumleft:

28 nov 2012 18:48
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
We praten hier over de Macan he! dat zal niet snel een jongensdroom worden.
Een 911 daarentegen is een icoon dus dat zal altijd een jongensdroom blijven

28 nov 2012 18:55
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
En daarom gaat de 964 niet weg....het blijft een droomauto. OK, het kan altijd nieuwer of ouder, maar dit zit er precies goed tussenin, het blijft een icoon! :)

28 nov 2012 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
porschehenk schreef:
Denk dat je "jongensdroom" altijd een 911 is geweest en zeker ook zal blijven. Daar gaat een Macan geen verandering inbrengen. :salut:

Ja hellemaal eens.. zonder te oordelen over wat anderen dromen is mijn gevoel ook dat 95% van deze jongensdromen een direct verband met de 911 heeft. Niet om de andere P modellen af te vallen.. maar het heeft voor de 911 natuurlijk ook met grote mate te maken met 45 jaar nostalgie en streven naar perfectie. Evolutie ipv revolutie... hHet is en blijft een icoon die 911... :res:

28 nov 2012 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Porsche is voor mij sportauto`s.. de rest is bijzaak

28 nov 2012 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Wat je droom ook is, ik vind het mooi om te zien dat dromen niet altijd bedrog zijn. Het merk van de 'plat geslagen' kevers houdt ons toch wel erg bezig. Mooi toch?
Welke droomwagen je ook wilt bezitten of bezit de weg er naar toe is niet altijd geplaveid maar je hebt wel zelf het stuur in handen.

28 nov 2012 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Tja, ik bedenk me nu dat het eigenlijk beetje fout was, mijn redenering.

Kijk naar de R8 van Audi. Ook een jongensdroom van velen tegenwoordig. Desondanks dat je op elke hoek van de straat 10tallen audi's ziet.
Zo zal het ook zijn met de 911, blijft een icoon.
Zolang ze niet te goedkoop worden. Of zolang ze niet blijven goedkopere sportmodellen maken die er goed op gelijken. Een leek ziet niet zo makkelijk het verschil tussen een cayman en een 911, of boxster van de voorkant gezien en dat verpest het wel een beetje.

28 nov 2012 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Mijn droomwagen is nog altijd de Ferrari 360 Challenge Stradale. Van het reguliere model (de gewone 360) was ik al fan toen ie uit kwam, 10 was ik toen. We zijn naar Maranello gegaan en daar stond er 1 in het echt. Heb er nog een foto van, leuk om terug te zien. En dan dat geluid....

De 996-openings-scene uit "Gone in 60 seconds" heeft destijds ook zodanig indruk gemaakt, dat ik deze eens zou willen hebben. En dat is nu sinds een paar maanden ook het geval haha.

edit: en gevonden op youtube! http://www.youtube.com/watch?v=ZJN6VHWa ... re=related

Laatst bijgewerkt door DennisvdB op 28 nov 2012 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2012 22:58
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Voor mij blijven de sportwagens van Porsche de droom, vanaf mijn jeugd is dat al zo. Dat geldt niet voor de andere modellen van Porsche zoals Cayenne of Panamera, maar in het segment waarin ze opereren vind ik ze wel sterk, maar dat zijn voor mij niet de segmenten waar ik van droom! Ondanks dat ik andere sportwagens ook schitterend kan vinden, is de Porsche voor mij de optimale combinatie van factoren!

28 nov 2012 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Of heeft het te maken met het feit dat al meerdere generaties dezelfde jongensdroom konden hebben: de 911!
Volgend jaar al 50 jaar op de markt en nog steeds hetzelfde silhouet. Is het een jongensdroom omdat je het met velen kan delen? Vandaar het succesvolle PF.

28 nov 2012 23:21
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
marino schreef:
horn schreef:
En een 928 toen ik Risky Business voor het eerst zag....

:thumleft: :thumleft:

Porsche , there is no substitute.

28 nov 2012 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Alfred996MKII schreef:
Of heeft het te maken met het feit dat al meerdere generaties dezelfde jongensdroom konden hebben: de 911!
Volgend jaar al 50 jaar op de markt en nog steeds hetzelfde silhouet. Is het een jongensdroom omdat je het met velen kan delen? Vandaar het succesvolle PF.

:thumleft:

Een hele goede insteek!! Bewijst natuurlijk hoe goed de porsche 911 is maar wat je zegt is zeker van invloed
Ik heb nog een hobby, oude brommertjes en merk dat de huidige scootergeneratie daar niet meer echt warm van wordt.
Je moet iets dus als jongen bewust beleven of zien zodat het tot een droom kan worden. Voor de 911 zijn dat inderdaad vele generaties van jongens en dus potentiele jongensdromen.
Fijn idee.... Welk model het is doet er niet toe, maar de komende 30 jaar zit het wel goed :ba:
En hoop ik nog 911-jes langs te zien komen vanachter mijn rolator.. Misschien wel zo'hele ouderwetse met luchtgekoelde benzinemotor... :D

29 nov 2012 0:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende