Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 6:37

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Twijfels.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Twijfels....
964 houden. Zijn er zo weinig van en zo kort gemaakt(in vergelijking met G model)En je ziet bijvoorbeeld hoe gevraagd de longhoods van voor 73 zijn waar er ook maar relatief weinig van zijn .Verwacht dat op termijn de 964 ook die kant op gaat. 964 De ultieme oer porsche. :P

16 okt 2016 10:01
Profiel
911 3.2 Carrera
Verkopen dat ding en van het geld leuke dingen doen, en dat onder de mom van: beter rijk leven dan rijk sterven.

16 okt 2016 11:48
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Haha van al deze meningen word je niet veel wijzer denk ik: de een zegt houden, de ander verkopen.
Je zult toch echt zelf de afweging moeten maken,

Ik zelf rij ook niet veel, maar rij m toch iedere maand minimaal 1x uit de garage. 1 uur per maand om 50-100km te rijden lukt prima. Ook plan ik minimaal 1x per jaar een langere tocht van een dag/weekend: porschemuseum Stuttgart, dag Luxemburg, weekend champagnestreek (is nl helemaal niet ver!). Zo word ik telkens weer opnieuw verliefd op dat ding, heerlijk

Daarom gaat ie er nooit meer uit, eerder 1 erbij. Ik denk dan aan een 964 of zo :wink:

16 okt 2016 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Idd die afweging moet ik zelf maken, vanmorgen maar weer eens 100+ km gemaakt..... met de racefiets en eens goed nagedacht wat ik nu echt wil.....ik denk dat de rit tekort was want ik ben er nog niet uit hahaha

Merk idd wel verschillende reacties, en ook forumleden die relatief er weinig mee rijden da's dan weer erg herkenbaar.

16 okt 2016 14:20
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Mijn roadster doet 1.500 - 2.000 open km per jaar / 0 gesloten. Afschrijving meegerekend is dat meer dan 1€ per kilometer en dat klinkt idioot veel. Maar man wat heb ik er een plezier van bijvoorbeeld op een nazomer dag als vandaag, lekker 100 km gaan uitwaaien op kleine baantjes, zon op de bol, leuk muziekje op de radio en :drive: maar, heerlijk!

16 okt 2016 14:38
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Houden, over 30 jaar ben je blij dat je hem nog hebt. "Buy and hold" is mijn youngtimer filosofie. Ik kocht mijn 3.2 targa in 2003 voor Chf 30k. Toen 90k erop, nu 130k. Die als ik naar de waardeontwikkeling kijk, had ik er tien moeten kopen. Als ik kijk naar het plezier dat ik ervan heb, ook.

17 okt 2016 5:58
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Oei... dat zou weleens de juiste invalshoek kunnen zijn :thumleft:

17 okt 2016 6:52
Profiel
993 4S
Snel weer ophalen bij PG dan :wink:

17 okt 2016 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Maar hoe houdbaar is de huidige waardeontwikkeling van de jaren 90 Porsche's....? Is inmiddels niet het hoogtepunt bereikt en is het juist interessant om nu te verkopen?

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

17 okt 2016 10:17
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Als je toch wilt verkopen, zou ik dat binnen nu en een paar maanden doen.

De prijzen zijn redelijk stabiel, nadat ze eerder dit jaar wat afgenomen waren .... én wat er te koop staat, staat al langer te koop :wink:

17 okt 2016 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ansich is het niet een investeringmodel, dus of ik hem nu verkoop of over een jaar zal me niet zoveel interesseren.

De markt zal altijd wel weer aantrekken, en denk wel dat 964 zullen stijgen, harder als andere youngtimers van Porsche.

17 okt 2016 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb de markt nog niet zien stabiliseren? Ik moet erbij zeggen dat ik ook niet elke week ga checken of die in waarde is gestegen of gedaald.
Ik zag wel dat een 964 met plus minus 2 ton op de teller rond de 60 a 65 zitten .

En als je twijfelt over een eventuele verkoop dan moet je het nog niet doen ,je hoofd zegt dan van verkopen maar je hart zegt van houden .
Als ik naar mezelf kijk denk ik van ik rij er amper mee (afgelopen seizoen 500km) en dan denk ik van ach kan hem net zo goed verkopen .
Maar wat dan ?? Heb je een x bedrag waar je niks mee doet behalve extra belasting betalen .
Dan denk ik van die extra belasting centen kan ik beter in de auto stoppen ,want je weet wat je nu in de garage hebt staan ,en je weet wat en hoeveel werk het was om hem in die staat te krijgen.

Maar toch denk ik van misschien als er eens iemand een goed bod doet dan ......
En zet ik hem te koop ?? NEE !!

Maar misschien ooit toch?? Kweet niet

17 okt 2016 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
erwin964c4 schreef:
Ik zag wel dat een 964 met plus minus 2 ton op de teller rond de 60 a 65 zitten .

....die prijs is toch niet normaal? Wordt (enkel) gedreven door de rentestand.

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

17 okt 2016 15:10
Profiel
En een longhood van 150.000 € is wel normaal?

Het is de eenvoudige wet van vraag en aanbod en een stukje schaarste.

Klant van mij heeft een 205 Gti 1.9 verkocht voor 14 mille....ook niet normaal maar vind er maar eens eentje in voortreffelijke staat

17 okt 2016 15:49
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Vandaag weer een blokje om gereden in de 997 :D wat een heerlijke auto is dat toch!

ik moest even aan JOU denken, waarom verkoop je de 964 niet en rijdt je (goedkoper) en LEUKER in een 997?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

17 okt 2016 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Kan ik mij bij aansluiten.. Vorig jaar ook dezelfde afweging gemaakt. En uiteindelijk voor een nieuw en frisser model gegaan. De 964 zal altijd een plekje in mijn hart houden en als het kon had ik ze allebei. Maar een 997 is ook echt heel erg leuk hoor! Spijt heb ik er niet van. Maar ik laat mij dan ook niet drijven over mogelijke toekomstige marktwaarden. Ik wil NU plezier hebben. Niet over 30 jaar.

17 okt 2016 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Herkenbaar ;-(

17 okt 2016 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Volgens mij hebben wij dezelfde tijdetende hobby: fietsen! (Ben jij de Parlee eigenaar op het fiets forum,? daar zit ik ook op) Zit ook wel eens te twijfelen over wel of niet verkopen (al 10 jaar lang). Ik laat hem voorlopig nog staan. Na een ritje met de P. weer een grote grijns voor een paar weken.

17 okt 2016 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
@beaker idd dat ben ik, verslavende hobby en ben er altijd mee bezig bouwen, kleren en noem maar op en dat doe ik gewoon veel en veel minder dan met de Porsche.

Snap het eigenlijk niet want ik zit vanaf mijn 8ste tussen de benzine en olie....

17 okt 2016 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
En dan heb ik ook nog een motor staan (staat al 4 jaar stil). daar doe ik op dit moment helemaal geen zak meer mee.(totaal geen tijd voor). Ik zou zeggen houden die P. :thumleft:

17 okt 2016 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Porsche is verkocht en heb er vrede mee. Sluit niet uit dat ik in de toekomst een old-youngtimer aankoop maar dan wil ik wel er iets mee doen en momenteel zijn er teveel zaken waardoor dit niet mogelijk is.

04 nov 2016 16:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
ik snap het wel dat je van een 964 met witte knipperlichten vooraan vanaf wil, zou ik mij ook niet goed bij voelen :mrgreen:

05 nov 2016 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Ik heb 15 jaar een BMW E30 M3 gehad. Iedereen zegt dat die auto helemaal da bom is, en dat is ook zo, en ze stijgen enorm in waarde. En toch heb ik hem verkocht. Hij reed perfect, maar ik reed er niet meer met plezier in, je kunt zo'n auto eigenlijk nergens meer parkeren. Het was mijn jeugddroom, en ik heb de droom 15 jaar geleefd en toen was het genoeg. Advertentie op het forum en binnen 45min verkocht. Af en toe voel ik wel wat spijt, maar ik weet ook dat ik er nauwelijks in gereden had als ik hem had gehouden. En als je er niet in rijdt en je hebt een andere hobby die op de eerste plaats komt, dan zou ik zeggen: verkopen. Je hebt er vast wel eens spijt van, maar je bespaart je veel twijfel.

En ik had mijn 964 nog...

10 nov 2016 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Zelf zou ik de 964 gehouden hebben, maar wie ben ik, en uiteindelijk heb nu zelf je eigen keuze gemaakt :thumleft:

Heb zelf ook wel eens getwijfeld wat te doen met de 3.2 omdat ik er ook niet zoveel mee :drive:
Verkopen, houden in de huidige staat of mijn jongensdroom naar een hoger plan tillen :roll:
Achteraf besloten het laatste te doen, de bekende plekken zijn aangepakt inclusief een respray
en heb er tot nu toe geen moment spijt van gehad :D :D

Laatst bijgewerkt door Robbierob op 11 nov 2016 16:29, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2016 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
frankv schreef:
Ik heb 15 jaar een BMW E30 M3 gehad. Iedereen zegt dat die auto helemaal da bom is, en dat is ook zo, en ze stijgen enorm in waarde.

De enorme waarde stijging had ik niet verwacht, niet dat ik me daarover beklaag. Maar het is toch anders toen ik hem kocht, tegen de helft van de waarde. In mijn beleving en mijn behoefte is een minder waardevolle youngtimer ook leuk en kun je net zo goed veel plezier aan hebben. Misschien in de toekomst weer eens om me heen kijken voor een leuke youngtimer maar nu even niet.

Mis hem niet en ben eigenlijk wel tevreden met mijn beslissing, na 1 week, alleen de oprit/garage is erg leeg :-)

11 nov 2016 15:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2