Auteur |
Bericht |
lsv
Porsche 928 4.7i
Lotus Esprit Turbo 2.2Amstenrade, Zuid-Limburg
|
Re: Porsche als dagelijkse auto
Ik heb een 928 voor dagelijks vervoer. Mijn "weekendauto" is een Esprit Turbo. Of ik het je zou aanraden, ik weet het niet. 928 lust een behoorlijk slok (weet je nu eenmaal als je een V8 koopt) Hij is wel behoorlijk comfortabel, ook op de langere afstanden. Maar je moet ook denken dat je er met winter en sneeuw mee moet rijden. Nou ik kan je vertellen, automaat, zonder winterprogramma, achterwielaandrijving, dat is niet normaal te doen. Moet er wel bij zeggen dat ik voor werk vaker naar Oostenrijk moet. Voor de zomermaanden, heerlijke auto, prachtig geluid. Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn 928 absoluut een hekel eraan heeft als je hem paar dagen laats staan. Daarnaast is de 928 ook niet echt bekend om z'n ontzettend betrouwbare electronica... Maar als je beetje handig bent, went 't Groeten, Ruud
|
01 apr 2010 21:30 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik rij naast mijn 964 een Golf 1.3 'Manhattan' uit 1990. Makkelijk voor de winter, jonge kinderen vervoeren en boodschappen doen. Of rotzooi naar het grofvuil brengen, bouwmaterialen en tuindingen vervoeren enz. enz. Of overal op parkeerterreinen van supermarkten of ergens in de stad neerdrukken zonder je zorgen te maken over deuken of krassen (zitten er toch al in). Ding is ijzersterk en is niet duur in gebruik met 260.000km op de klok.
Je kunt niet alles voorkomen, maar dit gooi- en smijtwagentje zorgt er wel voor dat mijn 964 enigzins ontzien wordt. En dat vind ik een prettig idee.
|
01 apr 2010 21:53 |
|
|
Melvivio
|
Helemaal waar ^^ kan ik me bij aansluiten!
Mijn ervaring met snellere luxere auto's is dat je er aan went.. Dus als daily blijf ik mijn astra gebruiken, en voor alle specialere dingen, een specialere auto. Alleen de looks, en het vermogen en comfort brengen een glimlach op je gezicht. En dat is wat telt!
|
01 apr 2010 21:55 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Ik zou absoluut geen Porsche willen hebben als enige auto. Tenzij je hoofdpijn wil hebben Heb zelf een BMW 320Ci als daily driver en mijn Boxster S als fun-auto. Wat Retep al zegt, de BMW kan je overal parkeren zonder zorgen, de Porsche rij ik ook best vaak en is niet beslist alleen een weekend auto, maar het is afhankelijk of ik op de plaats van bestemming een goede (lees veilige) parkeerplek is. Dus ik zou gewoon de 996 en de Honda houden
|
01 apr 2010 22:06 |
|
|
erwin996
M140i
|
Lease-auto? Hoofdpijn?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
01 apr 2010 22:17 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
1) Nee, geen lease-auto...gewoon eentje uit 2001 met >200.000km 2) Hoofdpijn, ja als je terugkomt en er zit een deuk in je deur...en bij een oudje maakt het niks uit
|
02 apr 2010 0:22 |
|
|
Corne1986
Porsche 991 Turbo SVlijmen
|
Ja inderdaad. Het is wel vervelend als je elke keer naar je auto moet lopen met de angst dat er een kras, deuk of iets anders in zit! Tja dat blijf je houden en los je niet op natuurlijk!
_________________________________________ Porsche
|
02 apr 2010 9:25 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ah, dus je wilt eigenlijk liever helemaal geen nieuwe auto? Dat verheldert je uitspraak dat je absoluut geen Porsche zou willen hebben als enige auto. Met een Porsche als enige auto heb ik zelf geen enkele moeite. Het alternatief tot afgelopen week waren nieuwe Audi's voor nog meer geld. Auto's waarop ik even zuinig was.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
02 apr 2010 10:19 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Waarschijnlijk beter een opzetje maken wat de kosten jaarlijks zijn van je Honda. Hierin een afweging maken. Lijkt me sterk dat als je meer km-ers gaat rijden, de kosten stukken hoger zullen zijn. uiteraard iets meer. Maar daar kun je geen Honda van rijden (belasting, verzekering onderhoud etc)
|
02 apr 2010 10:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 apr 2010 11:08 |
|
|
Toon
|
Goed!! Al mijn Porsches zijn dagelijkse rijders geweest en dat voor de afgelopen 17 jaar ... gewoon goede auto's zou ik zeggen
|
02 apr 2010 14:22 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Ik heb mijn 996 ~ een half jaar als dagelijks vervoer gebruikt. Uiteraard met veel plezier. Helaas zijn de parkeerplaatsen in de buurt van mijn werk (in Utrecht Centrum nogal schaars) aan het worden dus heb besloten weer met de trein te gaan. Scheelt ook nog eens aanzienlijk in tijd. Wat me nu opvalt is dat sinds ik hem minder gebruik, ik de ritjes die ik maak veel meer weet te waarderen. Dus minder Porsche rijden is niet per definitie slecht
|
02 apr 2010 15:00 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
ik heb mijn 5 reeks van 8jaar oud ingeruild voor een sc 3.0 van 1983 ik rijd er dus dagelijks mee heb op 1 jaar tijd 23000 km van kunnen genieten en nog steeds
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
02 apr 2010 22:15 |
|
|