Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 10:28

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Aankoop 987 S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Regio Drechtsteden
Bericht Re: Aankoop 987 S
Gefeliciteerd, Tom, een fraai exemplaar! De grijns op je gezicht spreekt boekdelen. Nu nog even invoeren?

21 jul 2013 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Mooie auto met mooie opties. :cheers:

Welkom in Boxsterland.
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

22 jul 2013 16:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Sinds vorige week op kenteken en afgelopen dagen heerlijk van de auto kunnen genieten. Voordat ik de Boxster kocht had ik slechts een proefrit van twintig minuten gemaakt. Nu ie voor de deur staat weet ik pas echt wat ik gekocht heb. En ik ben erg onder de indruk. Wat als eerste opvalt is de bouwkwaliteit... dat is echt super. Deur dichtgooien, interieur, het voelt allemaal even degelijk aan. De auto is erg stijf en dat zorgt ervoor dat je geen enkel rammeltje hoort. Verder viel mij het comfort op. M'n Z4 had een M onderstel en stond (ook) op 19 inch, maar slechte wegen waren daarmee geen pretje. Voor de Boxster is dat geen probleem, idem met drempels of riggels in de snelweg. Veren en demping zijn werkelijk top, want ondanks dat comfort blijf je alles via het stuur voelen. Dan de motor: heerlijk! Met name sportiever, wil gretiger toeren maken en hangt lekker aan het gas. Met sportuitlaat aan (tot dusver bij elke rit ;)) helemaal.

Ook wat nadelen ontdekt: de wielkasten zijn niet zo mooi gevuld. Voor de looks zou verlagen en spacers beter zijn. M'n Z4 had een betere 'stance' zoals ze dat noemen. Alleen zou het zonde zijn om in te moeten leveren op comfort. Als iemand tips heeft voor veren/dempers/spacers hoor ik het graag. Wellicht een setup zoals de Boxster Spyder heeft?
Verder is het wel erg suf dat de sportuitlaat tussen de 30 en 70 km/u ineens stil is. Vooral bij wegrijden.. lekker geluid.. 30 km/u en weg is het. Ik las dat Carnewal een kastje had daarvoor. Eigenlijk is het zonde want het liefst wil ik gewoon de knop op het dashboard functioneel houden (en extra kastjes etc. in het interieur vind ik zonde). Lijkt mij iets wat puur softwarematig te verhelpen moet zijn, maar is blijkbaar niet het geval.
De Carnewal aanpassing in de uitlaat wil ik ook graag nog eens horen bij een ander Porscheforum-lid. Of is dat voor de normale uitlaat om die te laten klinken zoals de PSE? En die aanpassing zal dat 30-70-probleem ook niet verhelpen neem ik aan?

04 aug 2013 18:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Van harte gefeliciteerd met je aankoop Tom.
Ziet er super uit, sportstoelen, geen navi, 19" Lobsters, stoelverwarming, handbak helemaal top :thumleft: .
Veel plezier er mee en laat het genieten nu maar beginnen, tot op een meeting :drive: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

04 aug 2013 19:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Tom schreef:
De Carnewal aanpassing in de uitlaat wil ik ook graag nog eens horen bij een ander Porscheforum-lid. Of is dat voor de normale uitlaat om die te laten klinken zoals de PSE? En die aanpassing zal dat 30-70-probleem ook niet verhelpen neem ik aan?

Allereerst gefeliciteerd met je prachtige boxster! Wat je hierboven stelt is juist!

Als je een officiële sportuitlaat heb, zou hij voldoende geluid moeten maken. Mijn vorige Boxster heb ik bij Carnawal laten voorzien van een Cargraphic uitlaat. En zo zijn er nog veel mogelijkheden als je meer geluid wil. Maar heel eerlijk; ik zou er een officiële Porsche sportuitlaat niet voor opgeven!

04 aug 2013 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Ah OK, zoiets dacht ik al. De PSE vind ik qua geluid/volume prima, maar las zoveel lovende recensies over die Carnewal aanpassing dat ik daar ook benieuwd naar was :) voor mij niet van toepassing dus. Blijft over dat uitschakelen tussen 30-70.

04 aug 2013 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Volgens mij kom je dan toch bij dat kastje van Carnewal uit. Dan heb je gewoon knopje op een klein sleutelhangertje. PF-lid "caelin' heeft dat systeem, misschien hem even PB-en.

Je kan waarschijnlijk ook wel de klep permanent open laten staan door hem af te koppelen?

04 aug 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zal binnenkort eens naar één van de evenementen komen. Wellicht is Caelin er ook, dan kan ik het gelijk in het echt zien. Apart kastje is ook geen ramp natuurlijk mits netjes weggewerkt.

04 aug 2013 22:24
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ik wist niet dat Cailin zo'n kastje heeft :shock:
Maar vond m wel,verdraaid goed klinken in de tunnels vandaag :cheers:
Misschien moet ik dat dan toch maar eens overwegen :scratch:

04 aug 2013 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Caelin is de zwarte Cayman S toch? Hij liet het op parkeerplaats van vliegveld nog even horen, met uitlaatklep open en dicht vandaag, enorm verschil!

04 aug 2013 22:30
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
dan moet ik nog eens gaan luisteren bij hem want dat klinkt als hebbe hebbe hebbe :ba:

05 aug 2013 14:43
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Hoi Tom!

Gisteren het laatste stuk van de Jubirit achter je gereden, je Boxster ziet er uit als nieuw!
(en zo klinkt hij ook :mrgreen: )
Caelin was er ook bij gisteren heb je je keuze al gemaakt mbt de uitlaat?

Jean-Pierre

02 sep 2013 10:54
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3