Sinds vorige week op kenteken en afgelopen dagen heerlijk van de auto kunnen genieten. Voordat ik de Boxster kocht had ik slechts een proefrit van twintig minuten gemaakt. Nu ie voor de deur staat weet ik pas echt wat ik gekocht heb. En ik ben erg onder de indruk. Wat als eerste opvalt is de bouwkwaliteit... dat is echt super. Deur dichtgooien, interieur, het voelt allemaal even degelijk aan. De auto is erg stijf en dat zorgt ervoor dat je geen enkel rammeltje hoort. Verder viel mij het comfort op. M'n Z4 had een M onderstel en stond (ook) op 19 inch, maar slechte wegen waren daarmee geen pretje. Voor de Boxster is dat geen probleem, idem met drempels of riggels in de snelweg. Veren en demping zijn werkelijk top, want ondanks dat comfort blijf je alles via het stuur voelen. Dan de motor: heerlijk! Met name sportiever, wil gretiger toeren maken en hangt lekker aan het gas. Met sportuitlaat aan (tot dusver bij elke rit
) helemaal.
Ook wat nadelen ontdekt: de wielkasten zijn niet zo mooi gevuld. Voor de looks zou verlagen en spacers beter zijn. M'n Z4 had een betere 'stance' zoals ze dat noemen. Alleen zou het zonde zijn om in te moeten leveren op comfort. Als iemand tips heeft voor veren/dempers/spacers hoor ik het graag. Wellicht een setup zoals de Boxster Spyder heeft?
Verder is het wel erg suf dat de sportuitlaat tussen de 30 en 70 km/u ineens stil is. Vooral bij wegrijden.. lekker geluid.. 30 km/u en weg is het. Ik las dat Carnewal een kastje had daarvoor. Eigenlijk is het zonde want het liefst wil ik gewoon de knop op het dashboard functioneel houden (en extra kastjes etc. in het interieur vind ik zonde). Lijkt mij iets wat puur softwarematig te verhelpen moet zijn, maar is blijkbaar niet het geval.
De Carnewal aanpassing in de uitlaat wil ik ook graag nog eens horen bij een ander Porscheforum-lid. Of is dat voor de normale uitlaat om die te laten klinken zoals de PSE? En die aanpassing zal dat 30-70-probleem ook niet verhelpen neem ik aan?