Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 21:00

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
waardevast 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
EN geen PORSCHE !! :lol:

17 apr 2006 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Anton schreef:
Hoe kom je bij dit soort onzin? Het routine onderhoud is juist bij Boxster te overzien.

Het gaat niet om het routine onderhoud dat is voor alle Porsches binnen de perken te houden... Als alles goed gaat...

Het blad 911 en Porsche World schreef het ook al over de Cayenne. Te veel electronica, te ingewikkeld en te veel exemplaren. Ze gaven aan dat dit soort typen de 928 echt gaan volgen...

Het gaat om het feit dat een Porsche nog steeds aantrekkingskracht heeft op mensen. Dus als straks die Boxsters onder de 20k komen dan krijg je een hoop van die gastjes die er eentje gaan proberen. Totdat het echte grote onderhoud komt... We hebben dit jaren geleden al gezien bij de 911 van de jaren 80. Hoeveel goede 3.2 zijn er? En bij hoeveel moeten er nog bakken geld bij. En dat is dan voor een model dat 'redelijk' beperkt geproduceerd is EN bij veel meer mensen echt tot de verbeelding spreekt. Want wees nou eens eerlijk: welk jongetje heeft nu een poster van een Boxster boven zijn bed hangen...

Anton schreef:
Verder kun je zo hard roepen als je wilt dat Boxster straks niks meer waard is maar daar zal b.v. een 912 echt niet meer waard door worden :twisted:

:lol: Leuke stelling. Uit eerdere discussie hier heb je al kunnen lezen dat waardestijging (c.q. investeren/beleggen) in auto's anders dan echte topstukken helemaal NIET loont. En daar gaat het mijns inziens ook niet om.
Iedere pre-73 bezitter met het hart op de juiste plaats, zal het niet vervelend vinden dat de prijzen stijgen (want dat is wel gaande) maar het weegt niet op tegen het onderhoud...

Anton schreef:
Graag ophouden met afgeven op Boxster en 996!

Alles heeft een reden...

17 apr 2006 2:15
Profiel
PorscheForum Rookie
968 C
Tilburg
Bericht Re: waardevast
RobMollien schreef:
Hallo allemaal...........

Ik heb het even moeilijk met een beslissing.

Heb de goede P gevonden, en zelfs een beste inruilprijs gekregen voor mijn Z3. voor twaalf uur moet ik beslissen........

Eigenlijk weet ik het al ;-))))

Hoe waardevast is een boxster met nederlandse history??

Groet
Rob

Tja ieder heeft zijn mening.....
Heb laatst een auto (geen Porsche) gekocht bij een handelaar. Op nagenoeg hetzelfde moment kocht hij een '91 964 in: mooie auto , onderhoudshistorie enz. er bij. Schrik nu niet wat de handelaar er voor gaf :( slechts 11000 eurietjes :oops: Had ik op dat moment nog ergens een potje gehad, dan had ik hem meteen genomen.
Bij navraag blijkt 11.000 een gangbare (handelaars-)prijs te zijn. Koop je nu op dit moment dus zo'n auto voor, zeg 20.000 en wil je er morgen van af, dan kost dit avontuurtje je 9000.- :evil:

Voor wat de 986's en 996's betreft, zou er wel eens een ander probleem kunnen zijn voor potentiele rijders van oudere auto's: Ik heb me dit laten vertellen door iemand die het zou kunnen weten, echter, liegt hij het, dan lieg ik het.
Deze modellen kennen nogal wat problemen met de motoren, en dan met name de oliekeerring op de krukas. Porsche heeft dit altijd heel coulant opgelost door meteen een andere motor te plaatsen. (Porsche had ze op voorraad staan hiervoor.) Voor de motoren zelf echter, zijn er nauwelijks onderdelen voorhanden: als er iets stuk gaat aan de motor, dient hij dus in zijn geheel vervangen te worden. Nu geeft dit niets als zo'n auto redelijk nieuw is en bij de Porsche dealer gekocht wordt met garantie, echter als deze auto's goedkoper worden en te koop komen bij allerlei handelaren, dan wordt garantie een heel andere kwestie. Stel dat je mankementen krijgt : een motorwissel kost 8500.- ex manuren
Ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat de 993 het laatste model zal zijn wat ik wil bezitten. Porsche ondehoud is duur. Een 993 is ook niet goedkoop in onderhoud, echter je kunt heel wat repareren voor 8500.-

Veel wijsheid gewenst.

17 apr 2006 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
@p968 :Ik denk dat de grootste kostenpost bij een 996 niet het onderhoud maar de afschrijving is, bij een 993 is dat waarschijnlijk andersom (als je pech hebt).

17 apr 2006 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
P968 schreef:
Een 993 is ook niet goedkoop in onderhoud, echter je kunt heel wat repareren voor 8500.-

Veel wijsheid gewenst.

maar dan heb je geen nieuwe motor, alleen een opgekalefaterde
mijn volgende wordt waarschijnlijk een 996 over een paar jaar

17 apr 2006 20:07
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
P968 schreef:
...Deze modellen kennen nogal wat problemen met de motoren, en dan met name de oliekeerring op de krukas. Porsche heeft dit altijd heel coulant opgelost door meteen een andere motor te plaatsen. (Porsche had ze op voorraad staan hiervoor.) Voor de motoren zelf echter, zijn er nauwelijks onderdelen voorhanden: als er iets stuk gaat aan de motor, dient hij dus in zijn geheel vervangen te worden...

Volgens mij ligt dit genuanceerder.
De constructie van de 996-motor laat eigenhandige revisie of reparatie niet goed toe.
De makkelijkste oplossing is dan: niet repareren of reviseren, maar een ruilmotor er in.
En dan is een ruilmotor voor een 996 altijd nog goedkoper dan een volledige revisie van een luchtgekoelde motor.

17 apr 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Is er iemand hier die werkelijk iets kan zeggen over de waarde-ontwikkeling van de verschillende Porsche-modellen op de lange termijn?

Wel eens gedacht aan 'externe' factoren zoals steeds hogere benzine-prijzen, strengere milieu-eisen, veranderingen in wetgeving voor autogebruik, opkomst van hybride auto's, bio-brandstoffen etc. etc.?

Er is veel gaande op het gebied van autogebruik, zowel op nationaal-, europees- alsook mondiaal niveau.

Dit zou de prijsontwikkeling van 'oudere' Porsches (en alle auto's) wel eens meer kunnen gaan beinvloeden dan bijv. welk model je nu koopt... :roll:

17 apr 2006 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht 
RobMollien schreef:
Nog niet gekocht........ Al wil ik wel. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid verzekerd. Ik wil per see All risk. Maar zodra ik Porsche zeg hangen de maatschappijen op :cry:
Anders had ik hem vandaag gehaald !!!

Morgen verder bellen.

C.g.u.

Moet je is proberen via de Gio adviesgroep te Almere heeft voor dit type auto een speciale verzekering. Net zelf op internet aan het shoppen geweest ivm hetzelfde probleem en kon in ieder geval bij Delta Lloyd en Nationale Nederlanden terecht.

Herman

17 apr 2006 23:18
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Retep968 schreef:
Is er iemand hier die werkelijk iets kan zeggen over de waarde-ontwikkeling van de verschillende Porsche-modellen op de lange termijn?

Wel eens gedacht aan 'externe' factoren zoals steeds hogere benzine-prijzen, strengere milieu-eisen, veranderingen in wetgeving voor autogebruik, opkomst van hybride auto's, bio-brandstoffen etc. etc.?

Er is veel gaande op het gebied van autogebruik, zowel op nationaal-, europees- alsook mondiaal niveau.

Dit zou de prijsontwikkeling van 'oudere' Porsches (en alle auto's) wel eens meer kunnen gaan beinvloeden dan bijv. welk model je nu koopt... :roll:

Maar, zo'n benzineslurper wordt dan wel steeds unieker.

19 apr 2006 14:11
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Omdat er dan geen vraag naar is....

19 apr 2006 14:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3