| | |
| RobMollien schreef: Hallo allemaal........... Ik heb het even moeilijk met een beslissing. Heb de goede P gevonden, en zelfs een beste inruilprijs gekregen voor mijn Z3. voor twaalf uur moet ik beslissen........ Eigenlijk weet ik het al ))) Hoe waardevast is een boxster met nederlandse history?? Groet Rob | |
| | |
Tja ieder heeft zijn mening.....
Heb laatst een auto (geen Porsche) gekocht bij een handelaar. Op nagenoeg hetzelfde moment kocht hij een '91 964 in: mooie auto , onderhoudshistorie enz. er bij. Schrik nu niet wat de handelaar er voor gaf
slechts 11000 eurietjes
Had ik op dat moment nog ergens een potje gehad, dan had ik hem meteen genomen.
Bij navraag blijkt 11.000 een gangbare (handelaars-)prijs te zijn. Koop je nu op dit moment dus zo'n auto voor, zeg 20.000 en wil je er morgen van af, dan kost dit avontuurtje je 9000.-
Voor wat de 986's en 996's betreft, zou er wel eens een ander probleem kunnen zijn voor potentiele rijders van oudere auto's: Ik heb me dit laten vertellen door iemand die het zou kunnen weten, echter, liegt hij het, dan lieg ik het.
Deze modellen kennen nogal wat problemen met de motoren, en dan met name de oliekeerring op de krukas. Porsche heeft dit altijd heel coulant opgelost door meteen een andere motor te plaatsen. (Porsche had ze op voorraad staan hiervoor.) Voor de motoren zelf echter, zijn er nauwelijks onderdelen voorhanden: als er iets stuk gaat aan de motor, dient hij dus in zijn geheel vervangen te worden. Nu geeft dit niets als zo'n auto redelijk nieuw is en bij de Porsche dealer gekocht wordt met garantie, echter als deze auto's goedkoper worden en te koop komen bij allerlei handelaren, dan wordt garantie een heel andere kwestie. Stel dat je mankementen krijgt : een motorwissel kost 8500.- ex manuren
Ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat de 993 het laatste model zal zijn wat ik wil bezitten. Porsche ondehoud is duur. Een 993 is ook niet goedkoop in onderhoud, echter je kunt heel wat repareren voor 8500.-
Veel wijsheid gewenst.