Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
Re: Blijft Porsche dé jongensdroom ?
Klopt, het gaat om exclusiviteit en (bijzonder) prestatievermogen. M uitvoeringen van BMW, (R)S uitvoeringen van Audi en AMG uitvoeringen van Mercedes zijn ook spotwaardig. Dat maakt van de merken geen jongensdroom omdat er ook tal van andere modellen en uitvoeringen van die merken zijn die (veel) minder bijzonder zijn.
Porsche als merk staat niet meer voor de jongensdroom zoals vroeger. Model specifiek de 911 nog wel (een beetje) en de GT2/3 (RS) en Turbo zeker nog wel.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
02 dec 2012 15:46 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Overigens: ik beantwoord de topic vraag. Voor mijzelf geldt dat ik als kleine jongen gek was van Alfa Romeo!
Porsche kwam pas toen ik ermee ging rijden en de kwaliteit van het product ging ervaren.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
02 dec 2012 15:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Daar ben ik het wel mee eens, maar dan is dat eigenlijk al heel lang zo. De 924 spreekt ook al heel lang niet tot de verbeelding. En de 944 wordt denk ik ook door velen gezien als een minderwaardige Porsche (let wel: niet meteen mijn mening, sterker nog, een Carrera GT, of een Turbo S versie van de 924, resp. 944 zou ik nog best eens willen bezitten).
|
02 dec 2012 15:53 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
De aantallen die Porsche nu verkoopt met andere modellen dan de 911 wijken natuurlijk behoorlijk af van vroeger (toen er inderdaad ook andere modellen waren). Het merk Porsche is minder exclusief dan ooit te voren.
|
02 dec 2012 16:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Eigenlijk is alles minder exclusief geworden... Anders gezegd: je moet steeds gekker doen om nog op te vallen. Daarmee verklaar ik dan weer mijn gedrag.
|
02 dec 2012 16:10 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Blijft Porsche de jongensdroom? Het antwoord is nee, waarschijnlijk wordt dat Donkervoort
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 dec 2012 16:22 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Ik droom nog van een mooie 3.2 coupe in het zilver , een 993 4S ook zilver met zwart interieur en een 997 2/4 S Targa in het donkergrijs komt ook nog wel eens voorbij. Dat het bezit van de zaak niet het eind van het vermaak is bewijst mijn 996 maar dromen zijn er nog genoeg... Gelukkig
_________________________________________ De precisie 911
|
02 dec 2012 19:14 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Nou, probleem van jongensdromen is natuurlijk ook dat we (ik in ieder geval) geen jongens meer zijn.... Zou dat misschien het probleem kunnen zijn???? Nee toch...
|
02 dec 2012 19:22 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Daarom laat ik mijn jongensdroom (zoon) in 'onze' 3.2 rijden.....onder de motto: beter rijk leven dan rijk sterven.....en helaas heeft mijn vader het niet mogen meemaken met al zijn plannen tijdens zijn pensioen.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
02 dec 2012 19:45 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Nee. Ik voel me nog steeds een jochie Ben wel dankbaar dat ik reeds veel dromen tot waarheid heb gebracht en van een aantal andere dromen afscheid heb genomen. Miscchien een leuke vraag op dit forum: Na de Porsche, waar dromen wij nog van? Mijn kinderen in gezondheid en geluk zien opgroeien... Ok Enguess, misschien ben ik geen jochie meer als ik mijn burgelijke voor de hand liggende maar o zo ware antwoord teruglees...
|
03 dec 2012 15:15 |
|
|
Enguess
|
Ja jongen... the truth hurts, maybe not as much as jumping on a bike with no saddle on it, but still..... it hurts (QUIZ: uit welke film is deze quote?).
Ik heb drie kinderen en kan me goed vinden in je grote-mensen-droom!
|
03 dec 2012 20:25 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Gezondheid, tevredenheid en......blijven dromen
|
03 dec 2012 22:57 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Of het de jongensdroom blijft, weet ik niet, maar voor veel jongetjes is die het nu nog wel. Anekdote: Mijn auto staat gestald in een gehuurde garagebox (zonder stroom helaas). Op een zaterdagmiddag ga ik de auto halen, op dat moment zijn er 4 ventjes van een jaar of 10 aan het voetballen op het garage-plein. Starten, naar buiten rijden, 4 ventjes om de auto heen, voetballen niet meer interessant. Ze zullen niet precies weten van welk jaar, type de auto is maar wel dat het een Porsche is ! Vraag van een van hen: meneer, zijn al die garages van u ? Dat is het aanzien dat je koopt met een auto van 20+ jaar oud ter waarde van een mooie Golf. 911 Een icoon: jazeker ! Zoontje van een vriend (een jaar of 7) heeft 1 interesse : auto's. Eerste vraag als ik daar binnenkom: ben je met de Porsche ? Zo ja, dan moet de motor weer gestart worden, motorkap open, kofferklep open, en hij laat zijn vriendjes zien "hoeveel" hij van de P. weet. Ik vind het geweldig (heb ook een ego). Vol accelereren met zo'n joch achterin levert altijd schateren van plezier op, en dat is ook mijn lol. Foto hing voeger in mijn slaapkamer, 30 jaar na dato nog steeds. Er is hoop ...
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
04 dec 2012 0:36 |
|
|
steef
|
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 dec 2012 1:04 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Mijn zoon zei het afgelopen weekend nog: "als ik goot ben wil ik ook een Porsje" (hij is 6).
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 dec 2012 1:05 |
|
|
sunnyfunny
|
Natuurlijk is Porsche nog een jongensdroom. Niet meer zo exclusief als vroeger, het hebben van een Porsche is nu net zo exclusief als b.v. een BMW. Ik denk dat je beter kan spreken over een 911 als jongensdroom. Daar droomde ik wel van, nooit van een SUV of limo.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
04 dec 2012 1:51 |
|
|
DennisvdB
|
Ik neem mijn neefjes wel eens mee in m'n 996. Ze zijn (geloof ik) 8, 6 en 5. De 2 kleinsten achterin natuurlijk. Die hoor ik wel eens zeggen: "Ooh, we rijden nu 5!!". Weten zij veel dat dat de toerenteller is haha. Die van 8 weet al genoeg, en vind het ook super leuk.
|
04 dec 2012 2:19 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Mijn boys van 6 en 8 jaar zitten ook achterin en hebben een grote smile vanaf het begin tot het eind. Ze hebben het er nu al over wie de P later mag hebben. De droom blijft bestaan!
|
04 dec 2012 8:10 |
|
|
steef
|
Alfred: dat wordt dus nog een tweede Porsche erbij! Anders wordt het ruzie...... Mijn zoon wil de Donk, mijn dochter de P.
|
04 dec 2012 12:01 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Precies mijn punt Film quote ik ben niet zo'n fan van Leslie Nielsen...
|
04 dec 2012 15:14 |
|
|
Enguess
|
En toch in een keer goed geraden
|
04 dec 2012 15:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Misschien was het beter geweest als Porsche failliet gegaan was na de 993. Dan was ons een hoop ellende bespaard gebleven en was de 911 mythe nu nog veel groter.............
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 dec 2012 17:24 |
|
|
Mio Turbo
991 Carrera S Cabrio
Ex 997 TurboRotterdam
|
Vertelde laatst tegen m'n zoontje dat ie het maar niet tegen iedereen moet vertellen dat papa een porsche 911 heeft, Hij mocht het wel tegen z'n beste vriendje vertellen. Wat hij vervolgens deed. Binnen twee weken wist de hele school het ....en de voetbalvereniging en bij het zwembad en bij judo.... Waargebeurd! Over m'n snelle audi A5 hoor ik nooit wat van z'n vriendjes... Of de 911 nog steeds een jongensdroom is, ja ik denk het wel...
_________________________________________ Ach, beter een gat in je hand, dan een hand in je ...
Laatst bijgewerkt door Mio Turbo op 04 dec 2012 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 dec 2012 18:00 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Dus als wij nieuws snel de wereld in willen hebben moeten we het even aan jouw zoontje doorgeven? Dan hebben we geen krant of forum meer nodig.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
04 dec 2012 18:55 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Goed argument, weer een droom die uit gaat komen?
|
04 dec 2012 19:56 |
|
|