Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 dec 2024 3:25

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
photoshoot van uw Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: photoshoot van uw Porsche?
:D :D :D

Blij dat je er zoveel plezier aan hebt :thumleft:

09 okt 2014 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Succes Toine, je onderwerpkeuze is natuurlijk geweldig, en fotografie is een heerlijke hobby om mee bezig te zijn.
Denk alleen niet dat je er een beroep van kan maken, tenzij je echt een super-talent blijkt te hebben. De fotografie-markt ligt door de doorontwikkeling van de digitale camera's zodanig op z'n gat dat vele porfessionele fotografen er een baan bij moeten nemen omdat steeds meer mensen/bedrijven zelf hun foto's maken.

Citaat:
Dan kan je achteraf veel corrigeren.

Corrigeren...? Dat vind ik persoonlijk een zwakte-bod. Dan had je beter op moeten letten toen je de foto nam.

10 okt 2014 11:59
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Een zwakte bod? Dat is dan wel weer een beetje een achterhaalde opinie. Met de intrede van digitale fotografie is het belang van nabewerking flink toegenomen. Uiteraard is de basis een goede foto, maar als je de mogelijkheden van nabewerking goed kent, kun je daar met het nemen van de foto rekening mee houden...

Wellicht is corrigeren niet de juiste term :idea:

10 okt 2014 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Schiedam
Laat ik het dan zo formuleren; voor mij is het een sport om een foto zodanig te nemen, dat die zonder bewerking achteraf zo sterk en boeiend is, dat je er naar blijft kijken. Zal mijn hang naar puurheid zijn. Maar ieder zijn ding, als je lol hebt in achteraf bewerken moet je dat natuurlijk vooral doen.

10 okt 2014 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Schiedam
Zijn er hier mensen die de foto-website flickr gebruiken? Ik zie dat Toine een account heeft, maar geen foto's erin.
Uitnodiging in het algemeen voor de foto-enthousiastelingen om te linken (zoek Erik Passchier). Mooie foto's van P's (of andere onderwerpen) zijn altijd leuk om te zien.

10 okt 2014 12:51
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Following :salut:

Staan mooie platen tussen Erik :thumleft:

10 okt 2014 13:50
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Erik, hij gaat er zeker zijn beroep niet van maken ,het is gewoon een gr hobby van hem.

Hij legt de lat wat hoger en wil gaan werken als Porsche designer ;-)

10 okt 2014 13:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Richard schreef:
Hij legt de lat wat hoger en wil gaan werken als Porsche designer ;-)

Maar goed dat Retroman dit niet leest.... :twisted:

10 okt 2014 14:04
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Erik en Rob: following!

10 okt 2014 14:05
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Designer bij Porsche moet toch saai zijn. Steeds weer dezelfd auto ontwerpen... :mrgreen:

10 okt 2014 14:06
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Hij zegt dat hij de 996 gaat herontwerpen :wink:

10 okt 2014 14:11
Profiel WWW Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Dat noem ik nog eens de lat hoog leggen. Een ontwerp van Lagaay en ook nog eens de meest spraakmakende 911 opnieuw proberen te ontwerpen... :lol:

10 okt 2014 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Schiedam
Porsche designer... Mooi vak! Grote uitdaging om in de lijn van hetzelfde toch telkens met iets vernieuwends te komen.
Citaat:
Erik en Rob: following!

Van hetzelfde. Mooie foto's!
@ Mick; wat heb je nou zoal bewerkt aan de foto's die je online hebt?

10 okt 2014 14:16
Profiel
MickRS schreef:
Een zwakte bod? Dat is dan wel weer een beetje een achterhaalde opinie. Met de intrede van digitale fotografie is het belang van nabewerking flink toegenomen. Uiteraard is de basis een goede foto, maar als je de mogelijkheden van nabewerking goed kent, kun je daar met het nemen van de foto rekening mee houden...

Wellicht is corrigeren niet de juiste term :idea:

Corrigeren is inderdaad niet de juiste term. :thumleft:

Verder heb ik niets aan jou uitleg toe te voegen. :D

Dank u.

10 okt 2014 14:47
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
ErikP schreef:
@ Mick; wat heb je nou zoal bewerkt aan de foto's die je online hebt?

kijk nog even in mijn fotostream. Daarin staan nu ook twee voorbeelden van onbewerkte foto's. Ben nu druk bezig met inpakken voor herfstvakantie, dus meer tijd heb ik niet....

Nog even voor de goede orde: ook ik ben lang van mening geweest dat bewerken een soort valsspelen is, maar inmiddels denk ik daar anders over. Digitale fotografie is gewoon iets anders dan analoge fotografie. Er gelden andere regels. Maar omdat ik ook wel van die ouwe meuk ben, fotografeer ik nog regelmatig met een analoge spiegelreflex (olympus OM1, dus alles handmatig) en film ik zelfs nog af en toe met Super8 ( ja, celluloid) 8)

10 okt 2014 15:41
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Richard schreef:
Hij zegt dat hij de 996 gaat herontwerpen :wink:

ff off topic maar voor Rich wel een hele mooie foto in Porsche Scene Live van zijn "oude Liefde" :thumleft:

10 okt 2014 18:16
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Patrick schreef:
Toine Schonk schreef:
foto staat in mijn prive album

62587 62588

Toine, als je het leuk vindt nodig ik je uit om dit soort foto`s te komen maken van jullie oude liefde.
jullie zullen er vast nog wel een paar hebben maar in de huidige staat waarschijnlijk nog iets mooier. :thumleft:

10 okt 2014 18:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Dat zou ik erg gaaf vinden! Suggesties voor de plaats?

10 okt 2014 18:43
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Wow Hans. Die had ik door mijn Lotus uitstapje even gemist... Net in je album die 3.2 bekeken. Mooi geworden man! 8) :drive:

....ok, wel heel erg ot. :mrgreen:

10 okt 2014 19:04
Profiel
Gelderland
Toine Schonk schreef:
Dat zou ik erg gaaf vinden! Suggesties voor de plaats?

Toine kijk ff in de nieuwe PCL en denk dan na over mijn locatie, kan die gelijk samen met die mooie 996 cabrio op de foto. :cheers:

10 okt 2014 20:34
Profiel
Gelderland
MickRS schreef:
Wow Hans. Die had ik door mijn Lotus uitstapje even gemist... Net in je album die 3.2 bekeken. Mooi geworden man! 8) :drive:

....ok, wel heel erg ot. :mrgreen:

Mick kijk maar even in de nieuwe PCL en dan is hij nog mooier, samen met die andere 3 top exemplaren. foto`s maken ben ik zelf niet zo goed in. :pale:

10 okt 2014 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Fotograaf
Amsterdam
Wat een grappig draadje!

Heel geestig dat je hier een generatie kloof ziet. De oude garde die denken dat een goede foto met een goede camera genomen dient te worden en de jonge garde die het totaal normaal vindt om een telefoon als camera te zien.

Het gebruik van de smartphone als camera is steeds normaler en sommige reacties hier geven niet alleen je leeftijd aan maar tevens je onwetendheid betreffende fotografie. (Wat overigens niet als een belediging is bedoeld)

In de fotografie gaat het nooit om de camera, slechts om het eindresultaat. Het is natuurlijk zo dat je met verschillende cameras verschillende resultaten kan bereiken, maar dat betekent niet perse een beter resultaat. Gelukkig draait het in de fotografie nog altijd om de fotograaf.

Ik heb een paar tips voor onze jonge fotograaf:
-praat nooit over de camera die je gebruikt voor je foto's, totaal onbelangrijk.
-adverteer je kunnen niet met tekst maar meteen met beeld.

Ik denk dat als je alleen je foto's had laten zien met de tekst: 'Iemand interesse in dergelijke foto's? Ik kom ze graag maken!'
Dan had je meteen leuke reacties gehad, zeker weten!

Maar goed, fantastisch dat je nu een camera kan lenen Toine, veel plezier! Mijn advies daarmee is dat je je niets moet laten aanpraten over RAW schieten, moeten bewerken, alleen in manual schieten etc etc
Allemaal regeltjes die onzinnig zijn. Doe gewoon je ding, be free en enjoy!
En vergeet niet je iPhone te gebruiken als camera, want die heb je tenminste altijd bij!

11 okt 2014 8:09
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Kijk, en zo is het toch nog een leuk draadje geworden. Mensen die meedenken, tips geven en hun wagen beschikbaar stellen. Dat is nog eens leuk. I.p.v. de wat zure reacties aan het begin. :thumleft:

11 okt 2014 8:17
Profiel
Na het lezen van de reactie van 964TT vraag ik me af waarom hij geen foto's in zijn album heeft ? :mrgreen:

Ik ben het wel met hem eens dat je je niets van regeltjes moet aantrekken, maar vind het wel handig dat je een aantal zaken ooit eens gehoord hebt. Vervolgens lekker experimenteren en dan vooral je eigen regels maken.

Ik heb e.e.a. over fotografie geleerd door veel te lezen op het DPReview forum. Een hoop geneuzel gelezen, maar ook dingen waardoor ik me sneller ging verbeteren en anders leerde kijken naar mijn plaatjes.

In RAW formaat schieten is geen must, maar voor mij was het wel een middel om mijn wensbeeld te benaderen.

Laatst bijgewerkt door Patrick op 11 okt 2014 8:39, in totaal 1 keer bewerkt.

11 okt 2014 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Fotograaf
Amsterdam
Hier een paar foto's Patrick!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

11 okt 2014 8:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende