Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 1:38

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Richtlijnen Porsche Gebrauchtwagen Garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Richtlijnen Porsche Gebrauchtwagen Garantie
Hallo :!:

Wie weet waar ik de richtlijnen voor het afgeven van de Porsche Gebrauchtwagen Garantie kan vinden (dikte remschijven, profieldiepte banden etc. etc.) :?:

11 okt 2006 12:14
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Neem ff contact op met Porsche Wittebrug, of rijd er ff langs.

Kweet dat zij deze in een PDF file hebben, hebben ze mij ooit is gemaild.........en jawel die heb ik niet meer.

11 okt 2006 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
John4S schreef:
Neem ff contact op met Porsche Wittebrug, of rijd er ff langs.

Kweet dat zij deze in een PDF file hebben, hebben ze mij ooit is gemaild.........en jawel die heb ik niet meer.

Met hun goedkeuring gelijk hier publiceren dan :wink:

11 okt 2006 13:50
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Met hun goedkeuring gelijk hier publiceren dan :wink:

dat zal vast wel niet...........Porsche AG houd alles in de gaten, zeker dit soort zaken zijn niet gewenst.

11 okt 2006 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht 
heb er ook wel eens naar gevraagd, maar kreeg als antwoord "dat het een interne lijst was met meer dan 100 punten en dat de auto erg nauwkeurig en streng wordt beoordeeld". heb dus ook Porschegarantie en klaag nergens over de auto is perfect maar zou graag ook wel een copietje van die checklist willen hebben. Gewoon om eens te kijken wat het inhoud.

CU

11 okt 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik meen mij te herinneren dat ik de desbetreffende checklijst bij de koop van de 996 heb gekregen. Zal vanavond eens kijken.

12 okt 2006 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
adu schreef:
Ik meen mij te herinneren dat ik de desbetreffende checklijst bij de koop van de 996 heb gekregen. Zal vanavond eens kijken.

Graag :!:

Kun je me een PB sturen als je 'm gevonden hebt :?:

12 okt 2006 10:50
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ik schrijf het maar even bij deze topic....

Kreeg namelijk vandaag info die voor mij niet bekend is en naar mijn gevoel misschien voor meerdere. Vanmiddag bij P Gelderland geweest. Zij vertelde me als je een P particulier/handelaar koopt met garantie dat deze nooit meegenomen kan worden omdat dit naamsgebonden is. Heb altijd begrepen dat je dit overneemt zodra je de auto overschrijft.
De verkoper vertelde me dat dit dus vaak door handelaren wordt gebruikt in de advertenties wat niet mogelijk is. Schijnbaar was dit in het verleden wel zo. Waardoor dit soort verwarring dus kan ontstaan. :cry:

20 feb 2007 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Kan het helemaal mis hebben maar volgens mij is de overdraagbaarheid (is dat correct NL's?) van garantie al een aantal jaar wettelijk bepaald en wel op die manier dat als je drie jaar garantie op iets krijgt en je verkoopt het na een jaar, de nieuwe eigenaar nog twee jaar resterende fabrieksgarantie heeft.
Iemand die dat kan bevestigen?

20 feb 2007 22:39
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Master Ken schreef:
Vanmiddag bij P Gelderland geweest. Zij vertelde me als je een P particulier/handelaar koopt met garantie dat deze nooit meegenomen kan worden omdat dit naamsgebonden is. Heb altijd begrepen dat je dit overneemt zodra je de auto overschrijft.

Ik kan mij er niets bij voorstellen, maar sluit het niet direct uit!
Garantie geldt niet voor de persoon, maar het product (IMHO) en zolang jij de auto laat servicen zoals je geacht wordt te doen om recht te behouden op de garantie dan zie ik niet hoe zij de garantie ineens kunnen "afnemen"!

Ik ben wel benieuwd of de verkoper dit ook zwart op wit kan onderbouwen!
Dat zou ik hem nog maar eens vragen! :idea: :wink:

20 feb 2007 22:59
Profiel WWW
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Volgens verkoper is dit een besluit vanuit Porsche wat nog niet zo lang geleden is genomen. Uiteindelijk kwam er nog een collega bij vanwege een andere vraag. Maar ook hij vertelde hetzelfde toen ik dit nogmaals vroeg!! :roll:

20 feb 2007 23:57
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
garantie is 100% autogebonden, heb zelf de garantie gebrauchtwagen weer voor een jaar verlengd, en het document, jaja een heus certificaat, staat genoteerd op het beroenmde vinnummer, mijn naam staat nergens (oja wel op de factuur :lol: )............dus ook bij uitvoer naar het buitenland geld deze nog steeds, dat staat letterlijk gescheven in de bepalingen.

Uiteraard moet ie off. dealer onderhouden zijn....al met al was ik voor de 50000 beurt ff 500 euro kwijt en kwam de 1000 euro erbij voor de garantie, (ex btw), daar kan je volgens mij geen bult aan vallen, voor een tip top auto die mij in ieder geval een goed gevoel geeft.

Tuurlijk kan je zeggen......pppfffffffff weggegooid geld, tis net een verzekering, tel het al die jaren op en je komt niet aan een dikke reparatie..

Maar velen kennen het Rob Herfst verhaal.....ik moet er niet aan denken, alleen al het getouwtrek om alles....nope draait de motor in de soep is ie voor de dealer.........draait de versnellingbak in elkaar hoppa Wittebrug of Porsche Centre Vancouver (jaja wie weet ga ik ooit nog wel is houthakken in Canada) here she is...........airco kapot-raammechanisme-aandrijving etc....

21 feb 2007 18:11
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
De auto is inmiddels terug 8), dus ik zal eind van deze week mijn ervaringen wel even melden in een apart topic! :wink:

21 feb 2007 18:36
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
John4S schreef:
Tuurlijk kan je zeggen......pppfffffffff weggegooid geld, tis net een verzekering, tel het al die jaren op en je komt niet aan een dikke reparatie..

Had het recent met een andere Porsche liefhebber over dit onderwerp John 8)

En het is heel slim bedacht door de AG, complimenten voor de 'uitvinder' van dit financiele product. Je hebt een probleem met de kwaliteit? Accepteer het niet als je probleem, maar leg het bij de klant. Nee, dat werkt natuurlijk niet :!:
Verkoop het hem/haar als een stuk extra zekerheid :idea: :idea: Klasse :!:

De meerderheid van de mensen verzekert veel, vaak te veel. Prima: ieders vrije keus.

Ik denk er niet aan dat me hetzelfde zou kunnen overkomen als Rob, wel aan de hele dikke bedragen die ik bij Porsche inlever - en dat eigenlijk voor hun probleem.

Heb 1 voordeel: zuiver door het uiterlijk wordt het geen 996, en dus ook zeker geen 3.4 blok!

En bij een 997 neem ik het risico, wanneer deze uit de standaard garantie is.

21 feb 2007 18:54
Profiel
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Toch is het erg vreemd, dat een dealer tegen mij verteld dat de garantie vervalt als ik van een particulier of handelaar een Porsche koop met nog garantie. Volgens de verkoper kon ik alleen garantie krijgen mits ik deze bij een dealer zou kopen!! :roll:

21 feb 2007 21:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Mogelijk gaat het over twee verschillende vormen van garantie:
1. verkregen (inclusief) bij de koop
2. gekocht - voor aanzienlijk geld = 1200 Euro - door de (vorige) eigenaar
:?:

AANVULLING:
Bepalingen van het BOVAG-Garantiebewijs
1. De garantie wordt door de verkoper verleend voor een periode van zes maanden na afgifte van dit bewijs. De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden :idea: :idea:

21 feb 2007 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Ikzelf heb via Wittebrug mijn 4s gekocht van een particulier. Cosignatieverkoop. Echter doordat de auto altijd was onderhouden door Wittebrug en de garantie telkens was verlengd heb ik zonder problemen de garantie meegekocht en zoals John4S schetst een heus certificaat gekregen.
Inmiddels heb ik al meerdere keren er baat bij gehad. Zoals jullie misschien hebben gelezen had ik af en toe last van witte rook bij starten en een keer op de snelweg en wat olielekkage (is nog steeds niet naar tevredenheid opgelost, zucht). Maar inmiddels zijn alle keerringen vervangen, heb ik een gemodificeerd olie nog iets gekregen en dat allemaal voor nop. Rob van Wittebrug vertelde mij dat zonder de garantie de modificatie mij iets van € 2.000 had gekost.
En ja ook ik laat straks de garantie gewoon weer verlengen.

21 feb 2007 21:59
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Om nu eens en voor altijd zeker te zijn het volgende citaat UIT de garantiebepalingen vd P-assistance-verzekering ( welke hier voor mij ligt, en net weer verlengd is voor een jaar ):

'Bij verkoop van het voertuig binnen de voornoemde termijnen ( art A3 )
gaat de Porsche assistance automatisch over op de NIEUWE eigenaar.'

A3 betr duur vd verz.: Nieuwe 2 jaar, gebruikte : steeds 1 jaar, beginnend op de dag van aflevering voertuig.

:salut:

22 feb 2007 9:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Master Ken schreef:
Toch is het erg vreemd, dat een dealer tegen mij verteld dat de garantie vervalt als ik van een particulier of handelaar een Porsche koop met nog garantie. Volgens de verkoper kon ik alleen garantie krijgen mits ik deze bij een dealer zou kopen!! :roll:

Je bent onjuist geïnformeerd. Daargelaten de wettelijke regeling is de overdraagbaarheid van de (verlengde) garantie in de voorwaarden neergelegd. Zie wat dat betreft voorgaande reactie van LeoH.

22 feb 2007 11:39
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
John4S schreef:
Tuurlijk kan je zeggen......pppfffffffff weggegooid geld, tis net een verzekering, ...

Volgens mij is het daadwerkelijk een verzekering. Wordt aangemeld bij Pon, die beoordelen en verlenen dekking. En ja, je kunt maar niet voorzichtig genoeg zijn (in sommige opzichten 8) ).

22 feb 2007 12:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik heb ook vorig jaar mijn garantie laten verlengen, en vandaag ga ik de Boxster ophalen, hij had het RMS syndroom, dus...................dit jaar laat ik hem weer verlengen.

23 feb 2007 9:43
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]