Auteur |
Bericht |
Sjonnie
|
Tevreden over bandenboer in GENK.
Let wel: ik heb geen enkel belang bij enige bandenboer, maar ik vond het nuttig om volgende te melden:
Sinds enige jaren ben ik een tevreden klant bij Theunissen in Genk.
Elk najaar en elk voorjaar worden daar de zomer- en winterwielen verwisseld voor ongeveer 12 euro. Daarvoor worden de niet gebruikte wielen ook opgeslagen.
Als er nieuwe bandjes nodig zijn leg ik hun de prijs van www.autobandenmarkt.nl voor en tot nu toe zaten ze daar enkele euro's boven.
Gisteren heb ik echter de 2 achterbanden laten vernieuwen (2x WinterContact TS 810 S 265/35 R18 97V XL met velgenbescherming) plus uiteraard demonteren van zomervelgen en monteren van winterwielen met spacers en ik was daarvoor 560 euro kwijt. Dat is beduidend goedkoper dan op de webwinkel.
Daarenboven zag ik dat de zomerbanden mooi gelijkmatig afgesleten waren (in het voorjaar heb ik dus ook weer 2 nieuwe achterbanden nodig), hetgeen bewijst dat de uitlijning die ook bij hun gebeurd is perfect gedaan is.
|
18 nov 2006 11:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook ik heb goede ervaringen van Theunissen gehoord.
Helaas is dit voor mij een hoekje rijden en heb ik hier ien goede bandenboer (met een voorliefde voor Porsche) gevonden die me ook scherpe prijzen aanbied.
Het uitlijnen doet deze niet en daarvoor moet ik naar Condé die hier om de hoek zit.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 nov 2006 12:22 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste Sjonnie,
De prijzen van autobandenmarkt zijn inderdaad scherp. Een (mogelijke) verklaring voor die lage prijzen is de zogenaamde 'b-import' van oudere banden uit bijvoorbeeld Duitsland.
Ik heb begrepen dat (in Duitsland) banden na 1 jaar niet meer als 'nieuw' verkocht mogen worden, na 2 jaar uit de schappen, en na 3 jaar niet meer gemonteerd mogen worden. Het schijnt dat ze ergens in die periode op een grote vrachtwagen naar het Westen verscheept worden (KwikFit ? o.i.d.)
Natuurlijk is e.e.a. aardig te controleren aan het DOT-nummer, moet je voor de aardigheid ook even bekijken bij jouw nieuw gemonteerde banden, ik ben zeer benieuwd; als jouw bandenboer ze zo scherp prijst én de banden zijn jonger dan 1 jaar vind ik dat klasse !
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
Laatst bijgewerkt door Epicurus op 18 nov 2006 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 nov 2006 12:31 |
|
|
Sjonnie
|
Interessant. Op de banden heb ik volgende tekst kunnen vinden:
DOT HW5P NIXE 3405
Waar kan ik vinden hoe oud de banden nu zijn en wat dat in werkelijkheid te betekenen heeft? Ik hoop niet dat ik te vroeg blij geworden ben....
|
18 nov 2006 12:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
3405: Week 34, jaar 2005
Dus ruim een jaar oud. Zou ik mij geen zorgen over maken.
|
18 nov 2006 13:02 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Vind ik ook nog kunnen.... Maar.... zijn NIET nieuw....... En, zoals gezegd; in Duitsland mogen ze dan ook niet meer als zodanig verkocht worden.
Het schijnt ook dat banden die alleen 'in het schap liggen' sneller uitdrogen/verouderen dan banden die 'regelmatig gebruikt worden'. Het ronddraaien/werken/bewegen van de band schijnt de band soepeler te houden (use it or loose it ook hier weer van toepassing ?), dus Sjonnie; Rijden met die banden !
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
18 nov 2006 14:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ook ik ben tevreden over de banden handel waar ik ze haal.
Leenpost autobanden in sliedrecht
www.leenpostbanden.nl
de prijs is ruim 20 euro per band goedkoper dan de banden prijs van de eerder genoemde site en dat is inclusief montage en balanceren verwijderingsbijdrage en btw (en wat ik dan nog vergeten ben)
en de banden waren toen nieuw.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
18 nov 2006 16:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij mij gaan zomerbanden ongeveer een zomer mee (achter iig, voor twijfelgeval). Winterbanden gaan twee winters mee.
|
18 nov 2006 18:52 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Op mijn auto voor dagelijks gebruik (X5) heb ik mijn achterbanden (Bridgestone Turanza) nét vervangen: 5 (!) jaar oud en 82.000 kilometer (...) niet eens vanwege profieldiepte (nog stuk boven indicator) maar vanwege 'ouderdom'. Moet wel gezegd worden dat daar rustig mee gereden wordt.
|
18 nov 2006 19:53 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
daarom, dat past zeker niet aan Sjonnies stijl !
_________________________________________ crazy italian........
|
18 nov 2006 20:15 |
|
|
Sjonnie
|
Eigenlijk rij ik ook redelijk rustig. Alleen als de situatie het toelaat ('s nachts ofzo) wil ik wel eens gas geven. En op de slalom natuurlijk
|
18 nov 2006 21:12 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Aha, ik dacht meer aan je pogingen on te driften met jouw sneuwbanden!
Of hebt je dat vergeten.........
|
18 nov 2006 21:24 |
|
|
puffmax
997 turbo / schakelkartrotem belgie
|
bandenprijzen
de verklaring van de prijsverschillen zit niet in de leeftijd van de banden, maar oa in het produktieaantal dat de fabriek van elk type en merk fabriceerd! bridgestone maakt bijvoorbeeld wereldwijd van 1 type band en maat 1000000 banden. Ongeveer 40% wordt via de officiele bridgestone importeur in elk land verkocht, en de andere 60% komt via de zogenaamde "parallelhandel" op de markt. De prijzen bij de parallerhandel kunnen tot wel 25 a 30 % lager liggen dan bij de officiele importeur. Het is daarom ook belangrijk om (zeker als je een duurdere maat onder je auto hebt) even te "shoppen" en te kijken waar je de beste prijs kunt krijgen. Zoals gezegd heeft autobandenmarkt.nl meestal goede prijzen, maar je moet wel gaan leuren met je banden om ze ergens te laten monteren. Ik verkoop zelf ook banden en monteer ook "zelfmeegebrachte"banden, maar merk in de praktijk dat er bij ons niet zoveel prijsverschil in zit! Verder raad ik toch iedereen aan om als het prijsverschil niet te groot is bij de vakhandel je banden te kopen en te laten monteren, omdat als je een probleem hebt met je gekochte banden je wel een plaats hebt om op terug te vallen, waar men je gelijk kan helpen dit probleem op te lossen. Dit is in ieder geval moeilijker als je de banden via bijvoorbeeld autobandenmarkt.nl koopt. ps het verhaal dat banden "niet meer goed zijn" na 2 a 3 jaar droog in een magazijn gelegen te hebben is absulute onzin, dus maak jullie daar maar geen zorgen over!
|
20 nov 2006 20:53 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Re: bandenprijzen
scherp en duidelijk uitleg, Puffmax.
Ik had ook twijfels over dat verhal dat oude banden niet meer goed zijn: in dat geval iedereen die weinig km/ jaar rijdt met zijn auto (collectie items bvb) zou moeten vaak nieuwe banden toch wisselen....
en....als je voor me blijf shoppen, ben ik erg tevreden !!
|
20 nov 2006 21:12 |
|
|
puffmax
|
banden
Doe ik graag voor jou giorgio het wordt nu wel bijna tijd voor je winterwielen te monteren, zal ze alvast ophalen uit de loods en klaarleggen (gelijk even ballanceren en op spanning zetten) Kom je maar een keer langs als je ze gemonteerd wil hebben.
|
21 nov 2006 7:57 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
het is zo moeilijk om afscheiding nemen van die OZ's......
|
21 nov 2006 11:42 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
|
21 nov 2006 11:53 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Denk dattie bedoelt dattie winterbanden eronder gaat leggen, 911-lover, met een paar wintervelgjes.
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
21 nov 2006 13:36 |
|
|
911-lover
|
Ik hoop het (dacht het ,maar kon het uit de post niet opmaken) want die velgen staan echt mooi onder zijn wagen (mijn idee)
|
21 nov 2006 13:39 |
|
|
puffmax
|
oz velgen giorgio
klopt inderdaad, de velgen staan prachtig onder zijn auto natuurlijk ieder zijn eigen smaak. Je moet ze wel in het echt onder de auto zien en niet op een foto, want die geeft een vertekend beeld
|
21 nov 2006 13:53 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Koen, ik zal tijdelijk (en pijnlijk) mijn originele velgen met winterbanden laten monteren, en dan hopen dat winter niet zo lang duurt!!
Puffmax heeft een goed set winterbanden gevonden voor die velgen!
Winterbanden plus een set lelijke velgen is geen oplossing voor me, liever thuis bliven dan lelijke velgen monteren!
|
21 nov 2006 19:35 |
|
|