Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 23:52

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Welk model het is? 
Auteur Bericht
Bericht Welk model het is?
Het valt me steeds meer op dat verkopers van Porsches het in hun advertenties niet zo nauw nemen met de aanduiding van het type/model dat ze verkopen. Hebben ze er bij een 2,4 een 3.0-motor in geplempt, is het ineens een SC. Of ze schroeven op een 928 S een GTS-kont, is het ineens een GTS. Moe word je er van :elephant: ...

Wat vinden de PF'ers hier nou van? Zijn de RDW-papieren bepalend? Of mag iedereen gewoon maar wat roepen, en is het aan de koper om uit te zoeken waar ie mee van doen heeft :?:

21 jan 2008 21:36
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Mijn mening : Verkopers mogen verkopen wat ze willen , A.K.K. wijst de aankoopssprijs aan.

21 jan 2008 21:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht 
In principe ben ik het natuurlijk met je eens.

Maar ik denk dat het van alles wat is, wij als Porschisten weten als geen ander vaak de onderlinge verschillen tussen de meeste modellen wel op te lepelen. Alhoewel . . . . . .
De gemiddelde leek, waar ik de meeste (louche) autohandelaren ook onder schaar, snapt hier natuurlijk niets meer van.

Zelfs beginnende Porsche rijders hebben hier nog veel moeite mee, weet ik helaas uit ervaring.

En uiteraard zal een portie vooringenomen bedrog ook haar steentje bijdragen aan het verkwanselen van de modellen.

Uiteindelijk ben je zelf als kopende partij natuurlijk verplicht om het een en ander uit te zoeken en niet naderhand gaan uithuilen als het niet blijkt te zijn wat je dacht.

21 jan 2008 21:44
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ach, bij niet kloppend type en/of stomme spelfouten haak ik al af. Ik hoef geen auto verkeerd....
:twisted:

21 jan 2008 22:09
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij is een handelaar verplicht te leveren wat hij op papier zet. Als dit niet klopt dan kun je de koop ongedaan maken. Uiteraard heeft ook de koper een onderzoeksplicht, maar van een handelaar kun je wel deskundigheid verlangen.

22 jan 2008 10:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Ben het eens met heer De Puntert; de handelaar lijkt het echter uit opportunisme niet zo nauw te nemen met de juiste aanduiding van de aangeboden auto. Eigenlijk zou er steeds moeten worden aangegeven in welke mate een basismodel is omgebouwd of gemodificeerd. Er zijn overigens ook wel uitzonderingen, auto's die zo zijn veranderd door vele carrosserie-botox kuren, dat je het zelfs de handelaar niet meer kwalijk kan nemen.. :)

22 jan 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
verkoper heeft wel zijn meldingsplicht hé! En met een akk voldoet de koper weer aan z'n onderzoeksplicht!

We blijven in Nederland nietwaar?? :roll:

Ben het wel eens, zeker als beginnend Porsche rijder zijn de verschillen lastig weet ik uit ervaring maar verkopers laten je ook gewoon één uur ergens naar toe rijden waarna blijkt dat de geadverteerde kilometers niet goed op de site staan.....ook 5 weken later staan ze er nog steeds verkeerd op?! Hoezo misleiding?

22 jan 2008 21:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]