Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 23:01

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
RAI 2007: Dure auto's populair... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht RAI 2007: Dure auto's populair...
Lees net in de Telegraaf (15 april 2007) dat op de RAI dure auto's (weer) in trek zijn. Een korte samenvatting:

Zo heeft Maserati 32 wagens verkocht (29 Coupe's vanaf 165.000,- en 3 quattroporttes vanaf 160.000,-).

Bij BMW zijn 900 van de 1000 voor dit jaar beschikbare X5's reeds verkocht. Op de RAI zijn er tevens 10 duurdere versies van de X5 verkocht (boven de 100.000,-), naast enige 7-series van boven de 150.000,-.

Mercedes verkocht o.a. 2 CL65 AMG's vanaf 301.500,-. Jaguar had 110 orders voor vooral de nieuwe XJ (vanaf 100.000,-).

Porsche verkocht op de RAI 75 auto's, waarvan ongeveer de helft Cayennes (vanaf 71.000,-)!

De Cayenne is op de RAI dus het best verkopende model voor Porsche. Vreemd, ik had meer verwacht van de 987 en 997... :roll:

15 apr 2007 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Wat hier waarschijnlijk vooral speelt is welke mensen eens even publiekelijk goed uit willen pakken en een P. bestellen: dat zijn dus vooral - niet onverwachts - de Cayenne kopers, de PC Hooftstraat types.
De echte liefhebbers gaan op een rustig moment wel 'onopvallend' naar de dealer 8)

15 apr 2007 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
de Cayenne kopers, de PC Hooftstraat types

Tjonge jonge wat een vooroordelen.

Na 15 jaar allerlei soorten 911-jes gereden te hebben nu door gezinsomstandigheden een tijdje 911-loos. De auto voor erbij is vervangen voor een Cayenne s. Waarom ? Omdat deze wel degelijk een hoog Porsche gehalte heeft in vergelijking met andere SUV's, qua rijden, wegligging en prestaties.

Maar ja, in die paar weken dat ik 'm heb al gewend aan niet zwaaiende Porsche rijders.

Bij mijn 993 4s was dat wel anders. Ach ja weet ik ook eens hoe het voelt om 924/944/968/928 rijder te zijn. Als liefhebber heb ik trouwens wel degelijk waardering voor elke Porsche ook al is een bepaald type misschien niet mijn ding.

Maar ja vooroordelen, wat doe je eraan. Misschien dit gevoel maar eens van me afschudden met de aanschaf van een nieuwe Gucci zonnebril voor het jammymammie vrouwtje....... in de PC Hooftstraat 8)

16 apr 2007 13:10
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol:
ik zal naar je zwaaien :wink:

16 apr 2007 13:29
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Lange tenen :?: Ger :wink:

16 apr 2007 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lange tenen ?

Nee hoor, het maakt me eerlijk gezegd helemaal niets uit wat mensen zeggen. En ik vind het ook wel de charme van de Cayenne dat er een hoop mensen zijn die 'm niet mooi vinden. Een auto met karakter dus die m.i. met de jaren mooier wordt (mits de goede opties). Maar ik ben ook van mening dat je ergens pas echt een oordeel over kunt hebben als je er in gereden hebt. En ik moet zeggen dat ik erg veel lol met de auto heb (meer dan ikzelf ooit gedacht zou hebben) en dat ik 'm nu vaker kan pakken als de 911. (waar ik natuurlijk nog steeds van baal dat ik deze verkocht heb.....). Na drie dagen spijt maar ja toen had Hette 'm alweer verkocht :roll: :roll:

16 apr 2007 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
PS Marco, ik zwaai ook terug hoor.

16 apr 2007 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
dat zijn dus vooral - niet onverwachts - de Cayenne kopers, de PC Hooftstraat types.

Er zijn mij inmiddels ook wat generalismen door het hoofd geschoten over de gemiddelde 911 rijder...maar we houden het beschaafd 8)

een eveneens tevreden Cayenne rijder

16 apr 2007 14:15
Profiel
Bericht 
Peperbus schreef:
Er zijn mij inmiddels ook wat generalismen door het hoofd geschoten over de gemiddelde 911 rijder...maar we houden het beschaafd 8)

een eveneens tevreden Cayenne rijder

:roll:

Nou,.ik ben wel benieuwd..... vertel ons maar eens hoe je over de 911 rijder denkt :lol:

16 apr 2007 14:36
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ger4S schreef:
Lange tenen ?

Nee hoor, het maakt me eerlijk gezegd helemaal niets uit wat mensen zeggen. En ik vind het ook wel de charme van de Cayenne dat er een hoop mensen zijn die 'm niet mooi vinden. Een auto met karakter dus die m.i. met de jaren mooier wordt (mits de goede opties). Maar ik ben ook van mening dat je ergens pas echt een oordeel over kunt hebben als je er in gereden hebt. En ik moet zeggen dat ik erg veel lol met de auto heb (meer dan ikzelf ooit gedacht zou hebben) en dat ik 'm nu vaker kan pakken als de 911. (waar ik natuurlijk nog steeds van baal dat ik deze verkocht heb.....). Na drie dagen spijt maar ja toen had Hette 'm alweer verkocht :roll: :roll:

Dat gevoel ken ik wel :oops:
Ook mijn vorige aan Hette verkocht :wink:
Maar ja stilstaan is ook niet goed :idea:

16 apr 2007 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
vertel ons maar eens hoe je over de 911 rijder denkt

Ik zou het toch beschaafd houden :lol: Ik heb alleen zo iets van: moet je dat ook nou al op een Porscheforum aanhoren. Maak er dan een Porsche 911 forum van ...zo niet gedraag je dan een beetje naar je mede-forumgenoten.

16 apr 2007 16:04
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik heb dit weekend de nieuwe Cayenne S mogen rijden!
Het valt idd. tegen hoevel Porscherijders zwaaien. (M.u.v. de NPC meeting)

Vanmorgen bij het terugbrengen van de Cayenne kwam ik een Boxster S en een 996 4S cabrio tegen bij het verkeerslicht. Ze keken er van op dat ik zwaaide. Vervolgens wel vriendelijk terug begroet.

De Cayenne is de eerste Porsche die ik zou kopen, als ik zoveel geld (over) had voor een Porsche!!!!

Dus Ger: Ik sta zeker aan jouw kant!

16 apr 2007 16:19
Profiel Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De helft van de verkochte Porsches op de Rai zijn Cayenne's

En dan, ik dacht te weten dat het aandeel van de Cayennen bij Porsche rond de 50% lag.

Als de Cayennekopers van het PC Hooftstraat type zijn, zullen die van de 911, Cayman en Boxster op het salon, hier wel familie van zijn zekers.

Of mogen enkel de niet Cayenne kopers zonder vooroordeel kopen :roll:

Zo wat zijn we weer lekker bezig :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 apr 2007 16:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een beetje gezonde belgische logica werkt toch altijd weer verfrissend. Gaan we lekker met z'n allen naar de PC om een dagje te winkelen.

Wel iedereen z'n blonde vrouw meenemen (dus ook de 911 rijders... 8)

16 apr 2007 16:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ger,

Bout aan hebben...............................

KJN heeft wel degelijk een 911 karakter, al was het maar de looks naar voren vanachter het stuur, de welvingen in de motorkap geven je een 911 uitzicht.

Gister idd. ff achter Erik gezeten in zijn KJN, geloof me 50% van alle 911 maakt ie gehakt van in dat bussie....

Hebben we het niet over smaak, alhoewel het toch een nekkendraaier van jewelste is...

Oja rijd sinds ik een KJN op de oprit heb, meer kilometers in de KJN dan ooit in mijn vorige suv (x5), zegt wel wat.

John

(instapKJNenntje)

16 apr 2007 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Gister idd. ff achter Erik gezeten in zijn KJN, geloof me 50% van alle 911 maakt ie gehakt van in dat bussie....

Mmm, meer medestanders dan verwacht. Blijf natuurlijk nog steeds een zwak houden voor al het Porsche moois op deze wereld. Ook die mooi gerestaureerde 914 2.0 die deze maand in de auto motor klassiek staat. Om je vingers bij af te likken.....

Maar heb ook thuis nog de test uit de Autovisie met Paul van Splunteren waarin die in een standaard Cayenne Turbo gehakt maakt van een 996. Een troost tijdens zijn middagsessie toen de baan droog was, was ie nog maar anderhalve seconde per rondje sneller.

't lijkt toch wel een echte Porsche.

Maar goed iedereen zijn ding en ook bij mij kriebelt het nog steeds (ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden zonder 911. Als het aan Hette ligt niet lang....... :roll:

16 apr 2007 16:50
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben benieuwd naar de Turbo, heb de optie PDCC aangevinkt.

Ga we even 911je pesten :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 apr 2007 16:58
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
heb de optie PDCC aangevinkt.

staat een heel lovend stuk over in de autovisie

16 apr 2007 19:32
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
John schreef:

KJN heeft wel degelijk een 911 karakter

:roll: :mrgreen:

16 apr 2007 19:37
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Heel veel Salonkopers hebben al enkele dagen of weken voor de beurs hun wagen zorgvuldig besproken.
Effectief bestellen doen ze dan op de beurs voor de gezelligheid.

Heb al dikwijls een wagen getekend op het salon, alles was dan al voordien doorgesproken bij de dealer. Verkopers in België krijgen dikwijls extra bonussen voor het afsluiten van contracten op het salon, als je daar dan een verkoper een plezier mee kan doen, waarom niet.

Dit maar om aan te geven, dat er verschillende kopers zijn op een beurs.

18 apr 2007 22:09
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Weer iemand die de zon iet in andermans ogen kan laten schijnen :roll:

IK hoef mijn geld niet te verdienen met iets anders dan mijn beroep.
Als de prijs van de wagen goed is, zou ik niet weten waarom een verkoper zijn bonus zou moeten delen met mij.

Weet helemael niet welke job je doet, maar stel eens voor dat je je loon zou moeten delen met iemand omdat die zorgt dat je resultaat haalt :roll:

19 apr 2007 6:32
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Wat een aparte reacties :!:

Het zijn geen vooroordelen wat mij betreft maar gemeenplaatsen, en die gelden per definitie dus niet voor iedereen :idea:
Ik ken jou niet Ger en jij mij niet (denk ik). Dus een oordeel over jou - en je al of niet blonde vrouw :D - KAN ik dus niet hebben.

Wat wel opvallend is, jij en anderen proberen een Cayenne te vergelijken met een 911. Moet eerlijk zeggen dat ik de vergelijking omgekeerd nooit zou maken 8) Of ieder geval te onderstrepen dat het echt wel een Porsche is: stelt iemand dat dan ter discussie?
Laat ieder model het best maar in zijn eigen waarde.

Wat ervaring met het rijden te maken heeft met mijn opmerking ontgaat me ook geheel. Maar ik heb er wel degelijk meer dan eens in gereden.

En dan natuurlijk nog het zwaaien: ik kan je verzekeren dat ik zelfs niet alle 911-rijders groet :!: Zegt dat genoeg :lol:

19 apr 2007 21:42
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht Re: RAI 2007: Dure auto's populair...
Retep968 schreef:
Zo heeft Maserati 32 wagens verkocht (29 Coupe's vanaf 165.000,- en 3 quattroporttes vanaf 160.000,-).

Lijken mij (van alle merken overigens) ongeloofwaardige (en vooral ook oncontroleerbare) cijfers :!:

Als ik de verkoopaantallen van Maserati er eens bij pak van de afgelopen vier jaar: :idea:
2006: 44
2005: 63
2004: 26
2003: 19
Tijd om alle showrooms op te doeken en nog maar één keer per jaar tijdens een (exclusieve) beurs (Auto-Rai/Miljonairsbeurs etc) deze auto's verkopen! :idea: :wink:

19 apr 2007 22:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: RAI 2007: Dure auto's populair...
Rob Herfst schreef:
Retep968 schreef:

Lijken mij (van alle merken overigens) ongeloofwaardige (en vooral ook oncontroleerbare) cijfers :!:

Als ik de verkoopaantallen van Maserati er eens bij pak van de afgelopen vier jaar: :idea:
2006: 44
2005: 63
2004: 26
2003: 19
Tijd om alle showrooms op te doeken en nog maar één keer per jaar tijdens een (exclusieve) beurs (Auto-Rai/Miljonairsbeurs etc) deze auto's verkopen! :idea: :wink:

Rob, gaarne contact opnemen met de redactie van 'De Telegraaf'....

19 apr 2007 23:01
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Die jongens van wakker Nederland hebben gewoon klakkeloos een perbericht overgenomen! :wink:

19 apr 2007 23:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende