Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Weekendje Cayman S te leen
Wat een geweldige auto is dat toch!!!
Helemaal goed !!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
11 aug 2007 17:37 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
|
11 aug 2007 17:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Maar weinig mensen kiezen er blijkbaar voor.
Zo weinig dat Caros maar eens een (slecht) verkooppraatje moest gaan schrijven in de 'Porsche special'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 aug 2007 19:54 |
|
|
Erick
|
Ik wist dat ik er wat laat mee was.
Maar toch moest het er een keertje van komen.
Vanavond even naar Lemmer op en neer gereden.
Ik durf haast te zeggen dat dit de best rijdende Porsche voor mij is.
In vergelijk tot alle andere Porsche's waar ik in gereden heb.
Helemaal top !!!!
@Paul: Denk jij echt dat de Carros dat heeft MOETEN schrijven?
|
11 aug 2007 22:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toevallig vandaag eens de officiële cijfers in NL bekeken. Op het eerste gezicht lijkt de helft van de Boxster kopers thans een Cayman te kopen. Het is nu dus ongeveer 50/50 en samen gelijk aan wat de Boxster aan verkoop deed.
De 911 verkoopt veruit het beste.
|
11 aug 2007 22:42 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
11 aug 2007 23:13 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik vind de Cayman ook geweldig. Natuurlijk is een 911 ook gaaf, maar een cayman is een bewustere keuze. Ga je echt voor het rijden en ben je niet gevoelig voor de bekendere opmerkingen "voor mij is er maar 1 porsche en dat is een 911" of "Had je geen geld voor een 911" dan heb je een ultieme sportwagen voor ca 40.000 euro minder dan een 911!!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 aug 2007 17:09 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
...en voor die 40.000 heb je een dijk van een klassieke 911 ernaast, en eventueel ook nog een woon-werkgebakje.
Maar goed, sinds wanneer is de aanschaf van een sportwagen een rationele gebeurtenis? Zo'n ding koop je op emotie en dan geef je uit wat je je kunt veroorloven of wat je het waard vindt.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
12 aug 2007 18:06 |
|
|
horn
PF #57
|
als ik geen kinderen had die mee zouden willen zou ik zeker een boxster of een cayman kopen. het is dus dat het een 2-zitter is
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2007 0:03 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Moet wel eerlijk toegeven dat ik in mijn geval ook liever een Cayman zou kopen; hij ziet er effe iets aggresiever uit dan de Boxster en heeft dus voor mij een beetje meer dat WOW effect En buitenom ben ik niet echt een fan van cabriorijden, zowat alleen maar problemen op lange termijn met die dingen (lekken en niet goed sluiten etc)
_________________________________________ DENK HELDER
|
13 aug 2007 9:10 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Ervaring
Geef nou maar gewoon toe dat je bang bent dat je haar vet wordt en in de war raakt
Cayman is super om te rijden - maar IMO wel erg klein van binnen
|
13 aug 2007 9:18 |
|
|
Lydia
|
Zoals jullie weten heb ik in een Cayman S gereden. Ik ben niet zo héél erg groot en ik kreeg het er al benauwd in. Maarja, ik ben natuurlijk de enórme ruimte van de 4 S gewend
@ Frost: openrijden is zooooooo lekker (maar dat is niet zo handig met 2 kindjes achterin, alhoewel ze dan wel aan hun tax zuurstof komen )
|
13 aug 2007 9:43 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb gister even een uurtje in een Boxster S kunnen rijden..
De Boxster rijd superstrak en is een hele puike auto maar voor mijzelf
weet ik het nu echt zeker. Voor mij nooit en never een cabrio...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
13 aug 2007 10:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Diezelfde ervaring heb ik.
Van zitruimte mocht ik niet klagen (ik ben 1,86m ) maar het dak vooraan komt erg laag (of die indruk geeft het toch) waardoor ook ik ( last van claustrofobie) idd een benauwd gevoel kreeg.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 aug 2007 10:29 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Moet zeggen dat ik net het tegengestelde tof vind, zo kleine ruitjes en weinig licht binnenin vind ik pas echt een sportwagengevoel...
|
13 aug 2007 10:46 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
2 jaar geleden, toen de Cayman net nieuw was hadden ze er eentje midden op de skipiste gezet, naast de stoeltjeslift. Een rode in een grote glazen vierkante stolp, ala Minichamps maar dan 1:1. Dat zag er echt heel gaaf uit, dat felrood op de witte sneeuw.
Leuke auto, zo'n Cayman (vooral een witte met zwarte wielen) , zal ook best lekker rijden.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 aug 2007 12:58 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Vind ik ook...
Is er eigenlijk wel een schuifdak leverbaar bij een Cayman?
Het dakt loopt erg bol.
Ik zou het huidige Targa systeem super vinden bij een Cayman.
Een glazen dak dat onder de acherruit schuift. Zo creeer je iets meer
ruimtelijk gevoel en meer licht terwijl de mooie lijn behouden blijft.
Ik zou ook voor een witte gaan met zwarte velgen waarbij het donkere
getinte glasdak ook een stoer accent geeft...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
13 aug 2007 13:08 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Waarom kan iedereen toch altijd hierzo een weekendje een Porsche mee krijgen .
Ik zit zonder en ik heb er zondag juist een nodig. SHIPS (stom stom stom ongeluk)
Maar verder wel gaaf als je zon ding mee kan nemen joh. Ik sprak vandaag met iemand die dacht dat een Cayman ongeveer zon 4 a 5 honderd pk op deed leveren. Ik heb hem even uit zijn droom geholpen. Maar die CTR3 weet wel van wanten zeg. (Ander draadje..)
L..
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
13 aug 2007 19:57 |
|
|
Erick
|
Ik heb totaal geen benauwd gevoel gekregen in de Cayman i.t.t. bijv. de SLK.
Ik hoop echt dat er iets van een Clubsport-variant op de markt komt.
Zou deze auto een nog betere boost kunnen geven.
Het enige nadeel aan de Cayman is, zoals Horn terecht reeds eerder opmerkte, dat het een 2 zitter is.
VERDER HELEMAAL TOP !!!!
Laatst bijgewerkt door Erick op 13 aug 2007 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 aug 2007 21:10 |
|
|
horn
PF #57
|
ik bén geen tweezitter!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2007 21:33 |
|
|
Erick
|
Aangepast
|
13 aug 2007 21:41 |
|
|
horn
PF #57
|
|
13 aug 2007 21:45 |
|
|
Roi
niet meer....
|
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 aug 2007 21:57 |
|
|
Erick
|
Niet zo van me...
|
13 aug 2007 21:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het is alweer enige tijd geleden dat ik een stukje met een Cayman S mocht sturen. Absoluut een waanzinnige auto om te rijden. En wat ik toen ook al schreef blijf ik nog steeds bij: Ik vind hem beter en strakker rijden dan een Boxster.
Wat een geluksvogel die Erick
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 aug 2007 22:07 |
|
|