Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 12:05

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Op zoek naar een 924: Kent iemand deze auto's? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht Op zoek naar een 924: Kent iemand deze auto's?
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum dus ik zal me eerst even voorstellen. :)
Ik ben 20 jaar. Ik doe nu mijn 2e jaar HTS Werktuigbouw aan InHolland Alkmaar.
Tot nu toe is het bij motoren gebleven maar sinds een maand of 2 ben ik in de ban van de 924. :twisted: :wink: Die moet er dus maar is komen.

Op Marktplaats sprongen er voor mij 3 auto's uit.
1: http://link.marktplaats.nl/152415541
2: http://link.marktplaats.nl/140697552
3: http://link.marktplaats.nl/157326991

Nu had ik zelf al een beetje het idee dat ik het in een risicogroep zoek door rond de 1750 VP te gaan zitten. Maar toen ik de kentekens checkte op RDW bleek dat zo'n 85% van de 924's op Marktplaats nog maar een jaar, of zelfs maar een paar maandjes in het bezit is van de huidige eigenaar :!: Ik snap dat het een auto is van 25 jaar oud maar zo onbetrouwbaar zijn die oude Porsches toch niet :?:

Ik ben zelf helemaal niet tegen sleutelwerk. Dus als ik een maand of anderhalf met de auto bezig ben, is dat geen probleem. Het is alleen wel de bedoeling dat ik een min of meer probleembestendige auto overhoud. Het plan was namelijk om van de zomer voor een week of 2 met mijn meisje naar Barcelona te gaan. Het zou natuurlijk wel goed zijn als dat met de Porsche zou kunnen :!: 8) 8)

Kennen jullie misschien een van deze auto's, of hebben jullie nog ander advies voor een 1e Porsche :?: Wat voor problemen kan ik verwachten als ik een auto zou kopen uit deze prijscategorie :?: Is er toevallig al is iemand met een 924 op vakantie geweest, naar ver :?: Wat gaat er zoal stuk op dat soort lange ritten, en waar zou ik dan extra op moeten letten :?:

Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden...
Alvast bedankt :!:

Laatst bijgewerkt door Coen op 11 apr 2008 14:35, in totaal 1 keer bewerkt.

11 apr 2008 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Er staat er ook een te koop van een forummer : http://www.porscheforum.nl/album_person ... er_id=2520

11 apr 2008 10:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Die ziet er inderdaad wel heel goed uit. Ik ben alleen bang dat ik niet zo snel die 3000 euro kan ophoesten... Anders had ik het wel geweten :!:

11 apr 2008 10:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Coen schreef:
Die ziet er inderdaad wel heel goed uit. Ik ben alleen bang dat ik niet zo snel die 3000 euro kan ophoesten... Anders had ik het wel geweten :!:

Misschien dat je een leuke regeling kunt treffen met Babs :wink:
Of dat het ipv Barcelona, de ardennen gaat worden. Kan ook heel leuk zijn, vooral als je van leuk autorijden houdt. Succes met je zoektocht :wink:

11 apr 2008 13:02
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Coen en succes met de zoektocht.

11 apr 2008 15:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Als je moeite hebt met ophoesten van 3000 euro zou ik nog even doorsparen. Buiten het feit dat je voor 1750 een goede koopt, dan heb je max. 1250 over voor onderhoud, reparaties en onvoorziene omstandigheden - dat is bij elke auto al een krappe marge, zeker bij een porsche en een auto van 25 jaar oud.

Ik heb zelf ook vaak twijfelend voor een minder goede porsche gestaan toen ik n(i)et genoeg centen had...ben blij dat ik nog even heb gespaard - heb nu nl. een droomauto en een beetje reserves.

Aan de andere kant - Barbara heeft in een Pors gereden en dat pakken ze haar niet meer af, ook al gaat ze haar verkopen.

11 apr 2008 15:11
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En daar is geen speld tussen te krijgen. Helemaal mee eens.

11 apr 2008 15:40
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Beter in 1x een goede voor meer dan een goedkope waar je veel aan moet doen en waar je geen kant op kunt als er tijdens een reparatie (die je maar net kan betalen) blijkt dat er toch nog wat anders ook moet gebeuren!

11 apr 2008 15:43
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Moeilijk he, wij Porscheliefhebbers zijn rare mensen :lol:

Je kijkt altijd een treedje hoger, geld voor een 924 maar kijkt naar een 944 :wink:
Dito bij een 964 en kijkt toch naar een 993 :?
Zal wel in de mens zitten, altijd meer en meer :x :evil:

11 apr 2008 15:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Natuurlijk is mijn budget aardig rekbaar. Ik zal Barbara ook even een mailtje sturen.

Barbara haar auto is mij misschien een beetje te mooi. :wink:
Ik ga er van uit dat je toch wel kosten krijgt in het begin. Ik heb dan liever een auto die wat minder strak in de lak zit, met een wat minder goed interieur. Dan stop ik die 1500-1750 euro liever in de techniek en poets ik wat harder op de buitenkant.

11 apr 2008 16:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
@ molen934

Precies, dat probeer ik zoveel mogelijk niet te doen. Vandaar liever een doffe lak en een goed stel ingewanden. 8)

Helemaal perfect kan ik nog niet betalen als student. :roll:

11 apr 2008 16:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Najah zeg... Nu al, ik ben er nog geen dag :D :D

11 apr 2008 16:58
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Coen schreef:
Ik ben alleen bang dat ik niet zo snel die 3000 euro kan ophoesten...

Time-sharing :?: Koop je in bij Babs voor de helft :idea:

11 apr 2008 17:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
molen934 schreef:
Dito bij een 964 en kijkt toch naar een 993 :?
Zal wel in de mens zitten, altijd meer en meer :x :evil:

:shock: Afbeelding

:@: Coen: ga eerst naar de 924 van Babs kijken en met haar praten voor je oordeelt over de auto en de (on)mogelijkheden. :idea: :wink:

11 apr 2008 17:53
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Welkom!

Bijna een jaar geleden heb ik dezelfde beslissing genomen, een 924 en wel voor dagelijks gebruik. Mijn auto voldoet zeker aan je randvoorwaarden (ziet er niet zo geweldig uit van buiten en zag er destijds van binnen ook niet fraai uit) en ik heb er ongeveer de helft van jouw budget voor betaald.

Nou moet ik toegeven dat die auto in bijna 14.000 km niet volledig storingsvrij is gebleken, maar da's te verwachten van een inmiddels bijna 28 jaar oude auto die volgens de NAP in sommige jaren minder kilometers heeft gereden dan-ie nu in twee weken doet. Erg makkelijk krijgt-ie het ook niet, met veel filerijden. Ik ben tot nu toe één keer stil komen te staan, toen een lekke radiateur alle koelvloeistof had laten lopen, en ben één keer zonder v-snaar naar huis gestrompeld.
Gelukkig kan ik een beetje sleutelen (anders moet je een perfecte auto kopen of een royale portemonnee hebben om de reparaties te betalen). Er gaan geregeld dingen stuk die gewoon aan het einde van hun leven zijn door pure slijtage- dynamo en radiateur zijn voorbeelden daarvan. Veel zaken zijn leverbaar in de aftermarket en/of worden gedeeld met Audi en VW. Veel 924s hebben inmiddels problemen met het elektrische systeem wat veel 'spookstoringen' oplevert, een gevolg van oxidatie aan massapunten en contactproblemen in het ouderwetse zekeringkastje met van die keramische zekeringen.

Gelukkig is een 924 niet bijzonder lastig om aan te sleutelen en zijn de meeste onderdelen ten eerste nog leverbaar en ten tweede naar Porsche-standaards niet exorbitant duur.

Verkijk je niet op het verbruik van een 924 2.0, houd rekening met 1:8 (op 98 octaan) dan valt het niet tegen. Een 924S of 944 is zuiniger in het verbruik maar de motor is complexer en veel onderdelen zijn duurder.

En bereid je voor op de ervaring dat iedereen je zoek wil en (bijna altijd) kán rijden, 125 pk maakt tegenwoordig geen sportwagen meer. Dat wordt meer dan goedgemaakt door het heerlijke onderstel en het weggedrag, ik zit nog steeds met een grijns achter het stuur.

12 apr 2008 0:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
IK zou inderdaad even met Barbara (FROST) contacten. In een ander draadje geeft ze aan de auto desnoods voor EUR2000,- te willen verkopen :wink:

12 apr 2008 12:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Kijk dan wordt het al een heel ander verhaal :!:

Ik zal haar zo nog even een mailtje sturen...

12 apr 2008 15:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
:@: Tom80:

Ik had inderdaad ook geen supercar verwacht :) Aan de andere kant: ik ben nu een Ford Transit Connect van 1400 kilo met 55kW gewend dus wat dat aangaat wordt het al snel leuker :wink: En bochten zijn toch veel leuker als hard rechtuit. 8)

12 apr 2008 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht 
Naast de kosten moet je ook denken aan de verzekering.
Als 20 jarige kunnen ze nogal eens moeilijk doen met een dergelijke auto (kan ik je uit ervaring vertellen).

12 apr 2008 15:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Ik heb het er over gehad met mijn verzekeringsagent... Het komt er op neer dat als ik mijn motor er naast hou dan daalt de premie van mijn motor met 50 euro. De verzekering van de 924 is dan 51 euro. Volgens Meeus ben je dan een oldtimerrijder dus doe je voorzichtiger. 8) We hebben vrij veel zakelijke verzekeringen bij hun lopen, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. :idea:

Ik mag alleen maar 7500km rijden. :( Daar kom ik als het goed is niet overheen, want het was de bedoeling om het als hobbyauto te nemen en niet voor dagelijks gebruik.

12 apr 2008 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht 
Dat had ik ook, totdat ze toch vonden dat ik te jong was en ze mijn verzekering per direct eindigde en ik 3 dagen had om een andere verzekeraar te vinden ;)

(en vreemd genoeg werd er net toen mijn auto beschadigd met 2500,- aan schade :|)

12 apr 2008 21:19
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Coen schreef:
Ik mag alleen maar 7500km rijden. :( Daar kom ik als het goed is niet overheen, want het was de bedoeling om het als hobbyauto te nemen en niet voor dagelijks gebruik.

Coen schreef:
Het plan was namelijk om van de zomer voor een week of 2 met mijn meisje naar Barcelona te gaan. Het zou natuurlijk wel goed zijn als dat met de Porsche zou kunnen :!: 8) 8)

Dan gaat het toch wel hard met de kilometers! :wink:

Suc6 met de afweging(en)!

12 apr 2008 21:58
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Coen schreef:
En bochten zijn toch veel leuker als hard rechtuit. 8)

Jij snapt het! :cheers:

12 apr 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Zo op het eerste gezicht (uiterlijk van de foto)

foto1: Gele velgen? rare zwarte strepen bij de bumper? Racertje. Hij zegt snel schakelen etc. dan ben ik al voorzichtig

foto2: traanplaat aan bestuurderskant?? verder mooie auto

foto3: ziet er ok uit.

beste is om ze alle 3 te gaan kijken en rijden. Foto kan natuurlijk afwijken van realiteit.

Succes. Zoektocht is het leukste. Maar let op; ook een 924 kan HEEEL duur zijn. I know everything about it :(

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

12 apr 2008 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Alkmaar
Bericht 
Ik heb het inderdaad ook nagevraagd vanwege mijn leeftijd... Ze zeiden dat ze hem wel zouden verzekeren op mijn naam enzovoorts, mét de klassiekerverzekering. Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken dus het is wel een goede om in gedachten te houden inderdaad. Het is jippie als je onderuit ga omdat je hem niet verzekerd krijg. :?
Ik zal van de week ook even bij wat andere kantoren navragen of ze me willen verzekeren. :idea:

12 apr 2008 23:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende