Auteur |
Bericht |
Ilpoto
2006 Boxster S 3.4Woerden
|
Boxster S 3.4 uit DL moet klasse4/5 alarm hebben van CB?
Hallo allemaal,
Donderdag halen wij onze "nieuwe" 2006 Boxster S 3.4 op uit Duitsland, en hebben alvast vooruit gebeld naar onze vaste verzekeraar Centraal Beheer Achmea.
Zij hebben nu laten weten dat op deze auto voor verzekering tegen diefstal/accessoires een klasse4/5 alarm verplicht is. Omdat wij onze auto graag tegen diefstal willen verzekeren heb ik Porsche Leusden gebeld voor prijzen van originele inbouw. Standaard zit er op dit model volgens mij alleen een klasse 1.
Alarm en inbouw van een klasse 4 systeem komt op ongeveer E 1650,- incl BTW. Voor ongeveer E 625,- extra breid je dan het systeem uit naar klasse 5.
Ik vind dit best prijzig, is het volgens jullie de meerprijs waard t.o.v. een aftermarket alarm? Ik weet dat er al aardig wat threads zijn over alarms, heb ze ook allemaal bekeken, maar dit is de eerste keer dat ik las over een verplicht klasse4/5 alarm.
p.s. Sorry, nog geen tijd gehad om me voor te stellen, maar ben ik zeker van plan als de auto op NL kenteken staat.
|
13 okt 2009 14:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Boxster S 3.4 uit DL moet klasse4/5 alarm hebben van CB?
Weleens aan een andere verzekeraar gedacht? Vaak dan ook andere eisen mbt alarm en andere prijzen. Zie zoekfunctie.
|
13 okt 2009 15:09 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Kijk eens bij Univé, die eisen meestal alleen klasse 1
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
13 okt 2009 15:10 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
ABN AMRO vraagt klasse 3 en kun je via hen tegen reductie laten inbouwen. Ook klasse 4. Mogelijk kom je door de extra's boven een bepaalde grens qua verzekerd bedrag. Dan klasse 4 maar is via hen goedkoper te regelen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 okt 2009 15:11 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Ik zit bij Fortis, klasse 4 minimaal omdat het een "S" is, anders klasse 3 voor een "gewone" boxster.
|
13 okt 2009 17:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
klasse 4/5 op een boxster? krijg ik grijze haren van.
_________________________________________ oud is beter
|
13 okt 2009 18:08 |
|
|
997carrera2
997 Carrera 2 2006Schinnen
|
Boven de 80 K nieuwwaarde gaan de meeste maatschappijen al moeilijk doen. Heb zelf vorige week voor minder dan de helft klasse 4 laten monteren.....
|
13 okt 2009 18:12 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Heb zelf een klasse 3 op mijn US 2007 Boxster. Upgrade van ongeveer 600euro bij Pon. Heb toen ook contact met CB gehad maar die deden erg moeilijk. Vervolgens zonder problemen bij Turien verzekerd voor veel meer muntjes dan CB vroeg. Ging toen nog via Multisafe maar daar ben ik inmiddels weg.
succes Hans
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
13 okt 2009 19:25 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Persoonlijk denk ik dat de "standaard" verzekeringsmaatschappijen schrikken van Porsche en gelijk de hoofdprijs rekenen omdat het een Porsche is. De kenners (= die kennis hebben van Porsche modellen en types) die rekenen wat normalere prijzen want een 986 is minder waard dan een 996 bv.
|
13 okt 2009 19:49 |
|
|
Omiel
niet meer: Boxster S
maar wel: Jaguar XKRGemert
|
Ik ben bij Interpolis verzekerd en heb een klasse 1 alarm. Als ik er een klasse 3 alarm in zou laten zetten zou ik dezelfde premie betalen en alleen een iets lager eigen risico hebben. Met een klasse 3 alarm zou ik duurder uit zijn dus dat hen ik maar niet gedaan.
_________________________________________ Broem broem
|
13 okt 2009 19:56 |
|
|
wathr
BoxsterBetuwe
|
Voor mij kwam CB als een van de gunstigste uit de bus (met klasse drie alarm). Je mag ook aannemen dat zij kundig zijn aangezien de verzekering die je bij PC Gelderland af kunt sluiten ook bij CB is. Misschien kun je daar eens informeren?!
|
13 okt 2009 21:39 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Die 1650.- heb je er misschien met een paar jaar al uit als de verzekering een stuk goedkoper is. Of is het je waard als de dekking beter is.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
13 okt 2009 22:24 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
volgens mij heb ik het toen via mobilered.nl laten doen, hebben wel een veel beter aanbod dan PON
|
13 okt 2009 23:40 |
|
|
Ilpoto
|
Update: heb via mijn oom (verzekerings tussenpersoon) een all-risk verzekering afgesloten bij Generali verzekeringen en zij eisen 'slechts' een klasse 3 alarm. Heb deze afgelopen week voor EUR 750,- incl. alles laten inbouwen bij Porsche Leusden. Tevens zijn de twee standaard sleutels geherprogrammeerd.
|
02 nov 2009 11:36 |
|
|
RB911
11-je
|
Voor klasse 4/5 zou ik eens bij technocon(.com) proberen. Tecnocon is door de meeste verzekeringen geaccepteerd en hanteren redelijke tarieven voor zowel abb. als inbouw.
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat je de auto met alleen klasse 1 verzekerd krijgt in NL, een klasse 3 zal met een beetje zoeken misshien lukken maar de meeste maatschappijen zullen 4 of 5 vereisen.
Als je echter de werking van een klasse 4 bekijkt en de aflevering van Peter R de Vries van vorig jaar nog eens bekijkt snap ik niet dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die er nog waarde aan hechten........
|
02 nov 2009 11:57 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Goed gedaan POTO
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 nov 2009 12:15 |
|
|
Ilpoto
|
Beloofd is beloofd, stel me deze week nog voor. Afgelopen weekend een kleine eerste fotoshoot gehouden tussen Woerden en Montfoort (kwam daar nog een mooie zwarte 996 Turbo tegen trouwens, ff duimpjes uitgewisseld)!
|
02 nov 2009 12:46 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Als je hier al grijze haren van krijgt... Ik zou die pas krijgen als mijn verzekeringspremie stijgt doordat er teveel Boxsters zonder adequaat alarm worden gestolen. Maar ik denk dat professionele (bestaat dat eigenlijk?) dieven het anders aanpakken dan met een kraak. Die zorgen ervoor dat ze een sleutel te pakken krijgen of maken die na, inclusief de code.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
02 nov 2009 21:43 |
|
|
Ilpoto
|
Bij deze een link naar de introductie.
|
04 nov 2009 10:39 |
|
|