Rondje Zandvoort met Patrick Huisman in een GT3 Cup
Auteur
Bericht
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Rondje Zandvoort met Patrick Huisman in een GT3 Cup
Gisteren was op Zandvoort de introductie van de nieuwe Tudor horloges. Tudor sponsort Patrick Huisman in de Porsche Super Cup. Hij had zijn Cupauto meegenomen en daar mochten de genodigden een rondje mee meerijden. Eerst mochten we zelf een paar rondjes in de 997's van Slootemaker rijden. Dit was op zich leuk, alhoewel we in een treintje moesten rijden en de persoon voor me er wat vreemde lijnen op na hield en niet echt gas durfde te geven. Eerste keer dat ik in een tip reed. Word hem niet vrees ik Daarna om de beurt met Patrick mee. Auto had een complete rolkooi dus instappen vereist enige lenigheid (lees: de zwarte band in yoga). Het was redelijk druk op de baan dus stonden we tijdens mijn rondje 2x zo ongeveer stil. Dit, in combinatie met het feit dat we de eerste ronde vanuit de pits vertrokken en de tweede ronde de pits weer ingingen, leverde volgens mijn Tudor een rondetijd van ca. 1.52 op. Voorwaar niet slecht! De snelheid was echt ongelooflijk. Acceleratie is adembenemend en de wegligging alsof hij vastgeplakt ligt. Op het einde van het rechte stuk haalden we de 200. Ter vergelijking: de Lambo's van Bleekemoolen haalden net de 150. Bij het insturen van de Tarzan dacht ik toch wel even: gaan we dat wel redden..... En uiteraard: geen probleem (sterker slicks piepten niet eens). Het aanrijden van Scheivlak, wat ik tijdens mijn eerdere keer op Zandvoort een tamelijk listig bochtje vond (*kuch*), deden we ook met een onwaarschijnlijke snelheid!
Auto heeft 420PK en weegt 1100 kilo! Na afloop heb ik nog even met Patrick gepraat. In zijn eentje dacht hij, zonder al te veel verkeer, rond de 1.40 te kunnen rijden. Alleen was de auto niet afgesteld voor Zandvoort, waren de banden oud, de uitlaat een 100 dB variant. Ook meldde hij doodleuk dat hij erg vroeg remde zodat hij nog tijd zou hebben om problemen als eventuele klapbanden en dwarsstaande andere auto's op te kunnen lossen. Wel een tikje ontnuchterend dus. Ik vond het ieder geval een wereldervaring. Wat een onwaarschijnlijke auto en dat dan in combi met een coureur die al meer dan 10 jaar op topniveau in de dingen rijdt! Hierbij paar foto's en filmpje van de approach van de Tarzan.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 01 sep 2010 22:04, in totaal 1 keer bewerkt.
01 sep 2010 21:38
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: Rondje Zandvoort met Patrick Huisman in een GT3 Cup
Gaaf man
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
was het niet meer dan 420 pk
gt3 straat wagen heeft al meer !
wel heel gaaf de ervaring
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
01 sep 2010 22:06
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik dacht dat hij 420 zei maar hier beweert men 450. Dus I stand corrected
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
01 sep 2010 22:11
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mooi man!
01 sep 2010 22:20
jwstuijv
eh.......... 200 aan het einde van het rechte eind? Dat halen de alfa'tjes al, Huisman in deze superauto komt echt op een hogere max voordat ie gaat remmen voor de tarzan, ruim boven de 200!
01 sep 2010 22:30
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Leek me ook al, uit eigen ervaring
En 420 pk lijkt misschien niet zo veel, maar i.c.m het vedergewicht
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
01 sep 2010 22:34
bully
Mooi Maarten Hoe vonden ze je nw tudor?.....
01 sep 2010 22:43
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
jwstuijv schreef:
eh.......... 200 aan het einde van het rechte eind?
Nee bij de snelheidsmeting. Dus da's nog 50 meter voor de plek waar ik het filmpje maakte!
01 sep 2010 23:16
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Supergaafe ervaring Maarten (al haalde ik met bijvoorbeeld een simpele BMW 135i coupe al meer dan 200 aan het einde van het rechte stuk dus dat vind ik niet zo bijzonder ). Ik heb zelf meerdere malen en met veel verschillende auto's op Zandvoort mogen rijden (ook een 997) en mogen meerijden. Mijn gaafste ervaring was naast Jeroen Bleekemolen in een BMW 130I raceauto op een natte baan, toen heb ik echt de hele baan alleen maar door de zijruiten zitten kijken. Wat op mij eigenlijk steeds heel veel indruk maakte was niet zo zeer de snelheid en acceleratie maar het late remmen.
Mooi om eens mee te maken zeg!
Het meetpunt van die paal op CPZ is de snelheid gemeten op de finishlijn. De snelheid van die cupauto vlak voor het aanremmen is echt aanzienlijk hoger!
Heel gaaf Maarten!! Mooie ervaring.
Gert schreef:
Mooi om eens mee te maken zeg!
Het meetpunt van die paal op CPZ is de snelheid gemeten op de finishlijn. De snelheid van die cupauto vlak voor het aanremmen is echt aanzienlijk hoger!
Ja inderdaad. Jij zat maandag steeds tegen 190 aan Gert (de ronden die ik zag). Denk dat een GT3 Cup voor het aanremmen toch wel 235/240 moet doen.
02 sep 2010 0:32
smoontje
Super Maarten
02 sep 2010 0:38
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ja leuke ervaring. Jammer dat Patrick het knopje van de handrem niet kon vinden
_________________________________________ oud is beter
02 sep 2010 7:54
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 S
Sint Pancras
Hij was inderdaad al voor de streep aan het remmen.....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
02 sep 2010 8:12
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
Mazzelaar!
Altijd zo gaaf om met een coureur mee te rijden.
Wat ik als het meest waanzinnige beschouwde om mee te rijden was niet de topsnelheid op het rechte stuk (ook zelf sturend haal ik de 200 met mn eigen auto). Wat mij veel meer opviel was de enorme snelheid die ze mee de bocht in nemen en het grote hart dat die kerels hebben de hugenholtzbocht uit, richting slotemakers en scheivlak. Bij de slotermakersbocht zitten er behoorlijk wat bumps in het wegdek, dan gaat de auto stuiterend de duin op richting scheivlak. Dat doen die kerels dan lekker rustig, een beetje tegensturend maar volledig gecontroleerd heel hard die duin op rijden. En Jaap van Lagen maar lachend zeggen dat ik slicks onder mijn auto moet leggen
02 sep 2010 9:50
Justin
Porsche 964 C4
Gaaf Maarten!
420 of 450 pk is vaak hoogst haalbare gezien restricties op gt3, gt2 klasses (inlaatrestrictie, misschien ook wel uitlaat, etc.)
Bijzondere is volgens mij de manier waarop het op de weg wordt gezet in de professionele racewagens (minder gewicht, slicks, onderstel, fatsoenlijk downforce spoilers, kortere verhoudingen sequentiële bak, etc.)
Heerlijk geluid ook in het filmpje van tussengas bij terug schakelen. Uit interesse: werd de koppeling gebruikt bij opschakelen?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
02 sep 2010 9:58
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@JD: volgens mij niet maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt naar gekeken heb...
Circuitdagje lijkt me erg leuk! Enne de beste: de nieuwste toch (op het circuit in ieder geval )
02 sep 2010 18:54
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 S
Sint Pancras
Herman S schreef:
en het grote hart dat die kerels hebben de hugenholtzbocht uit, richting slotemakers en scheivlak.
Vind je?Dat stuk is pedal to the metal zonder dat ik daar de bibbers krijg. Vol door de gerlach heb ik meer respect voor.De vangrail is dichtbij daar.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
02 sep 2010 19:05
André
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Gaaf Maarten, wou jij ook helpen remmen op het eind van het rechte stuk
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
03 sep 2010 11:50
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Eerlijk? Ja
03 sep 2010 12:12
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
2000 gtv schreef:
Herman S schreef:
en het grote hart dat die kerels hebben de hugenholtzbocht uit, richting slotemakers en scheivlak.
Vind je?Dat stuk is pedal to the metal zonder dat ik daar de bibbers krijg. Vol door de gerlach heb ik meer respect voor.De vangrail is dichtbij daar.
hmmm...slotemakers boezemt op zijn minst respect in als je daar vol doorheen gaat...heb een keer met een saker gereden..toen werd me verteld dat ik mn voet op de vloer moest houden...1x gedaan, maar gaf me een behoorlijke broekvolervaring na afloop...
alfa'tjes 200 op het rechte stuk? ligt eraan welke...volgens mij haalden de 147's dat niet hoor...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
03 sep 2010 13:13
Wimpie77
Gaaf man!
Toen ik met het forum op het circuit was ging een 16 jarig mannetje even in mijn P laten zien hoe het moest... Het verbaasde mij vooral dat hij zo ontzettend rustig en kalm in die auto zat maar toch snoeihard over dat circuit ging!
_________________________________________ * * *
03 sep 2010 14:40
rens914
Gaaf man!
Toen ik met het forum op het circuit was ging een 16 jarig mannetje even in mijn P laten zien hoe het moest... Het verbaasde mij vooral dat hij zo ontzettend rustig en kalm in die auto zat maar toch snoeihard over dat circuit ging!
als dat alweer een aantal jaren geleden is dan was dat mijn zoon. hij reed ook in mn 993 cup (vanaf z'n 14e).
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
03 sep 2010 17:31
Wimpie77
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum