Auteur |
Bericht |
beaker
koekebakker
930uden
|
ritje ergeren
Heb ik dat nou alleen? Gewoon een ritje doen hier door de omgeving. zijn een paar mooie bochten hier in de omgeving. Schieten ze weer net voor je neus de weg op. . Het is zodag dus weer enorm veel zondag rijders. Al die klote drempels. Steeds minder zin om zo'n rondje te rijden. Ik weet het, is steeds drukker en racen doe je maar op een circuit, maar gewoon een beetje doorrijden zit er bijna niet meer in. Op de snelweg is zowiezo geen zak aan om te rijden, alleen in- en uitvoegen. Zit er weer een voor je die bang is dat de auto omvalt.
_________________________________________ no guts, no glory
|
08 jul 2012 19:56 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: ritje ergeren
Is een Porsche vloek,
Geen voorrang krijgen Niet terug naar links op de snelweg als je er aan komt. FF snel ervoor. toeteren als je met pech langs de weg staat. Etc etc
_________________________________________ Nie janken.
|
08 jul 2012 20:00 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Totaal geen last van
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
08 jul 2012 20:16 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Waar rijden jullie dan? Hier heeft men nog voor een Porsche Het grootste deel van de medeweggebruikers anticipeert goed op de wat sneller rijdende auto Gruss, rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
08 jul 2012 20:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
In duitsland rijden ze wat dat betreft een stuk aangenamer. In NL werkt het het beste als je hard aan komt rijden, op tijd gas terug neemt en op ruime afstand erachter blijft hangen. 9 van de 10 hebben gezien dat je snel reed en waarderen het dat je ze niet op loopt te duwen en gaan dus opzij als ze kunnen. De mensen die je bewust gaan lopen zieken hopen dat je je flink ergert en die lol gun ik ze dus niet. Blijven glimlachen, afstand houden en snel passeren als de mogelijkheid zich aandient (desnoods rechts als het echt te lang duurt). Geen middelvingers geven en ook geen oogcontact maken, is allemaal een stuk beter voor je eigen bloeddruk
|
08 jul 2012 20:33 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Kortom defensief, onopvallend en vlot rijden. Dat was tevens de filosofie die we 50 jaar lang uit naam van hare majesteit verkondigden aan de weggebruikers. Als jij hard wilt rijden, moeten de andere weggebruikers daar geen last van hebben. En vooral niet beantwoorden aan het vooroordeel. Dus net wat je schrijft Ewout!!!
|
08 jul 2012 20:38 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
En voor hun bloeddruk: Zwaaien en glimlachen (ook hier) genoeg mooie wegen nog - om te toeren - of vlot door te rijden .... mss woon je net aan de verkeerde kant van Nederland
|
08 jul 2012 20:40 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Het was mij ook al opgevallen. Met de 928 gingen ze eerder opzij dan met de 911. Ook al diverse keren mee gemaakt dat ze er nog even vlug invoegen.
|
08 jul 2012 20:50 |
|
|
Delnoy
|
Toer vaker door het Limburgse heuvelland of wip even de grens over richting Ardennen of Duitsland. Stukkie Autobahn en dan lekker wat bochtige binnenwegen. Vind ik persoonlijk leuker dan voluit op de snelweg. Belgen en Duitsers anticiperen wel beter op andere weggebruikers heb ik gemerkt. Maar ook in Holland kan het leuk zijn. Laatst vanuit Eindhoven nog een beetje zitten spelen met wat jeugdigen in een redelijke rappe Fiesta RS. Even wat geven en daarna rechts erlangs denderen. Lekker rustig op de A2 van Eindhoven naar Maastricht dus dat kon wel zonder andere weggebruikers teveel op de zenuwen te werken. Snel de Flitsmeister aan en wat fun gehad. Moest er ter hoogte van de A79 af en de jongens zwaaiden vriendelijk voor het snelle ritje.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
08 jul 2012 20:53 |
|
|
Pacoloco
|
een knipoog of een kusje werken meestal ook prima bijna alleen stad en snelweg hier... gelukkig wel genoeg tunnels
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
08 jul 2012 21:23 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik kom net terug van vakantie in de Lot in Frankrijk, ca 30 km van Cahors en heel eerlijk; daar kun je nog heerlijk toeren!
Zeer weing stoplichten, geen drempels, weinig verkeer, toch wel veel autoliefhebbers (= leuke auto's zoals de nieuwe Toyota GT86) en een hoog tempo.
Ik heb daar echt genoten van het rijden!! Ook de autosnelwegen bevielen weer optimaal.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 jul 2012 21:48 |
|
|
Delnoy
|
Als ex - Celica rijder, toch wel een leuk ding. Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
|
08 jul 2012 21:51 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Dank je! Ja, ik heb respect voor Toyota om weer eens een echte sportwagen te ontwikkelen en geen hatchback met übernotor!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 jul 2012 21:56 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja heel hard doorrijden is er niet meer bij, maar af en toe opritje ff gassen met invoegen en in 3 of 4 ff inhalen blijft ook leuk.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
08 jul 2012 22:31 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ik gooi het toch op de vergrijzing....slecht spiegelen, slecht anticiperen, en een hoop kift. Veel links-rijders die daar niet thuishoren, maar ook waarschijnlijk zuunig met de brandstof. Mensen die wegens slijtage van nekwervels, dan maar op de gok naar links uitwijken, want ze kunnen kennelijk niet meer over de schouder kijken, Maar vooral ook het ontbreken van reactievermogen. Liefhebbers van auto's en autorijden lijkt een uitstervend ras.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 jul 2012 0:07 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee hoor, en helaas heb je dat soms met zoveel mensen op de weg. Het kost mij ongeveer een uur om Melbourne uit te zijn en dan nog gebeurt het vaak dat er iemand die rijdt als 'n oma voor me zit op van die fantastische bergweggetjes... De enige oplossing die ik gevonden heb is: 1) Ga door de week en 2) ga heel erg vroeg en dan nog moet je geluk hebben. Laatst deed ik de 'great ocean road' om half zes s'ochtends, stikt het er van de slowriders met surfers...
|
09 jul 2012 8:30 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
In het verleden reed ik een toerrit samen met een vriend met een nieuwe Boxstrer S, zelf reed ik in een MR2 Spyder. Waar we wegen moesten oversteken en/of wegversmallingen kreeg ik steeds met een glimlach voorrang terwijl de Boxster zwaar genegeerd werd...
Tja jaloezie..., je doet er weinig aan.
...leuk die avatars trouwens...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
09 jul 2012 9:12 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Drempels, drempels en drempels, dat is echt erg. Dit weekend weer 3 dgn door de Eifel getoerd. Heerlijke weggetjes en bijn geen drempels.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
09 jul 2012 11:19 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
wat denk je van alle zuinige auto's van tegenwoordig? (lees: auto's zonder fatsoenlijk vermogen die net zo snel zijn als een fietser, max 60pk!). daar KUN je niet eens vlot mee rijden!!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
09 jul 2012 11:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Nou, het valt me juist eigenlijk op dat veelal van die Priussen en ander Eco-prul er maar weinig tussen zitten die zich netjes aan de maximum snelheid houden. Waar ikzelf altijd voorzichtig mee ben is als er een Agila, WagonR, Meriva of een ander voertuig met hoge instap voor mij zit. Die bestuurders hebben een hele eigen manier van anticiperen. Afgelopen zaterdag zat er een gele Gallardo te duwen achterop mijn bumper tijdens het invoegen. Op dat moment schoot er met hoge snelheid een Panamera voorbij en reed de bestuurder van de Gallardo mij met een boog voorbij om vervolgens te proberen de Panamera rechts in te halen. Omdat ik al zo'n voorgevoel had dat deze man mij niet de kans zou geven om netjes te kunnen invoegen ben ik maar even op de invoegstrook blijven rijden. Dat voorgevoel was juist want als ik naar links was gegaan dan zat die Gallardo tegen de vangrail te kijken. Ze hadden trouwens allebei het gas goed onderin en in een mum van tijd verdwenen. Heb het overigens wel op film staan. View My Video
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jul 2012 12:16 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Damn Franz, was best een bijzonder gezicht zeker!
|
09 jul 2012 12:29 |
|
|
Delnoy
|
Leuk filmpje. Aan het geluid te horen waren ze aardig aan het trappen.
|
09 jul 2012 12:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Dat geluid van die Gallardo was bijna beangstigend, zo hard. Maar wel gaaf.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jul 2012 12:51 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
...vind het wel erg agressief en intimiderend en zelfs ronduit gevaarlijk zoals die Gallardo rijdt. Twee jaar geleden een paar uur s'nachts stilgestaan voor Freiburg op de A5. Oorzaak, ongeval met dodelijke afloop. Gallardo onder de vangrail en uitgebrand. Kon de auto herkennen ....aan de rechter voorvelg, de rest was uitgebrand verwrongen staal. Tsja... moest ik even aan denken bij het zien van dit filmpje.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 jul 2012 13:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het fenomeen waarop we rijden heet een openbare weg. Ik ben en blijf er voorstander van dat zowel mijn moeder van 71 alsook mijn kinderen veilig daarvan gebruik kunnen (leren) maken. Je moet het ook eens zo bekijken: als er alleen maar mensen de weg op zouden mogen die minimaal zo goed kunnen rijden als "jij in je 911", dan zeg je daarmee ook impliciet dat je zelf de grootste sukkel bent die ze nog net op straat zouden mogen toelaten. Dat wil je toch ook niet ? Nee hoor, gewoon respect voor elkaar houden, dus inderdaad grenzen stellen. De veelheid aan drempels in NL zegt meer over het gebrek aan respect van de doorsnee weggebruiker dan over de overheid. In Amerika valt me op dat er veel meer intrinsiek met respect wordt gereden. Daar zie je ook veel minder drempels en verkeersborden in een woonwijk of bij een school: daar rij je dus gewoon vanzelf al met respect. Jammer dat we dat fatsoen hier niet meer hebben.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 jul 2012 14:05 |
|
|