Dat is prima. Als jij dan ook nog even voor ene standaard 993 wil zorgen, dan wil ik mij best opofferen en een dagje op de Nordschleife met beide auto's gaan stoeien...
Ik heb geen idee wat de geclaimde resultaten zijn bij het Cartronic LK993 pakket. Maar met een chip alleen (zonder andere aanpassingen dus) kom je normaliter op een winst van maximaal 10%. de 272 PK gaat dan naar 300 PK en de 285 PK naar 315 PK. En bij een Porsche is het vaak minder omdat Porsche zelf al vrij goede managementsystemen heeft. Dat blijkt ook wel uit de claims die ik zie bij een aantal chipbakkers die de 993 in hun pakket hebben zitten.
Als je dus alleen de chip wijzigt dan ga je weinig verschil merken. Ga je de chip vervangen met andere componenten dan valt er wel meer winst te behalen. Maar echt significante vermogenswinsten kosten vaak serieus geld.
Ps op de site van cartronic zie ik dat er ook een lichtgewicht vliegwiel wordt gemonteerd. Dat scheelt voor het gevoel natuurlijk al. Met een chip daarbij kan de auto idd een stuk sneller aanvoelen. Maar of deze dan ook echt een heel stuk sneller is?