Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 12:47

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Uitdaging ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht Uitdaging ??
Is dit normaal ? Afgelopen zaterdag haal ik mijn eerste Porsche bij TJ op (een 993 carrera 2 tiptronic) en draai de snelweg op op weg naar Amsterdam (waar ik woon). Nogmaals, het is mijn eerste P en ik was rustig een beetje met die tiptronic aan het klooien (en wat andere knopjes) tot ik opeens naast me kijk en daar een of andere gast in een golf v5 mij probeert uit te dagen. Ik heb hem maar aangekeken alsof hij gek was om het uberhauot te proberen en ben rustig verder aan het klooien gegaan..... :P :P (hij nam daar genoegen mee...)

Overkomt jullie dit nu vaak of was dit puur toeval......na nog geen 10 minuten de auto in mijn bezit te hebben ? En hoe snel ben je eigenlijk (in vergelijking met dit soort auto's) ?

24 okt 2005 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
pas maar op voor de VW g60 en dan moet je vooral niet in gelderland komen :wink:

24 okt 2005 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom stadgenoot!

Serieus, dat overkomt mij dus nooit! Echt niet.... :? Vind het trouwens ook niet jammer hoor, maar ik hoor daar altijd iedereen over, maar nope.... :roll:

24 okt 2005 23:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
robbie965 schreef:
pas maar op voor de VW g60 en dan moet je vooral niet in gelderland komen :wink:
..en vooral als ze ook nog een petje dragen.... :lol:

24 okt 2005 23:24
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Uitdaging ??
Heb het nog nooit meegemaakt en wil dat ook graag zo houden :cry:

24 okt 2005 23:43
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
robbie965 schreef:
..en vooral als ze ook nog een petje dragen.... :lol:

Die dingen kunnen vlot ver over de 200 pk leveren en de gemiddelde P het knap lastig maken.
Het nadeel voor die golfjes is dat gedurende het tunen alle toleranties eruit gehaald worden en de G-lader regelmatig veranderd in een GRUIS-lader.

Kortom sporten tegen die dingen, gaan ze vanzelf kapot.

En met hun voorwielaandrijving (behoudens de synchro uitvoeringen) krijgen zij het vermogen behoorlijk lastig op de weg.

24 okt 2005 23:47
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dan ben JIJ dus diegene die zich niet durfde te meten met de snelste man van Gelderland... :lol: :lol:

Bedankt joh, kregen we die frusto hier een hele avond te verduren... :twisted:

Gefeli met je aanwinst overigens!

25 okt 2005 2:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Haha, dank je, Horn !

25 okt 2005 7:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Inmiddels één keertje overkomen, reed kalm aan over B-weg komt er een Opel Corsa met een noodgang voorbij ... drie puisterige jongetjes erin en middelvinger uit het zijraam :? Weet ook niet precies waarom dat nou was.

Ook een keertje voor het stoplicht, kleine personenauto met wat jonge gasten erin, gassen en kijken, je kent dat wel. Rustig weggereden en bij het de snelweg opdraaien even gasgeven en weg zijn ze 8) Tja, lokt de machine dergelijke reacties uit of is het de andere bestuurder die een probleem heeft?

25 okt 2005 9:49
Profiel
Forum Admin
Cayenne
erikdrij schreef:
Afgelopen zaterdag haal ik mijn eerste Porsche bij TJ op (een 993 carrera 2 tiptronic) en draai de snelweg op op weg naar Amsterdam (waar ik woon).

Dat gevoel van de eerste kilometers in je eerste P., is een gevoel dat alleen hier begrepen wordt, das een super gevoel.

Dat laat (liet) je dus niet afpakken door zo'n 'sjonnie (vast met een Petje)'.

Als het dan toch moet, dan maar een stukkie weg met minimaal 1 flauwe bocht, wedden dat ie (op z'n joskes, in de grindbak) afhaakt.

Dan ff terug rijden, en dan hand vlak houden voor je gezicht, duim tegen je neus, en roepen: tet tut tutet tet.

25 okt 2005 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
John4S schreef:
Dan ff terug rijden, en dan hand vlak houden voor je gezicht, duim tegen je neus, en roepen: tet tut tutet tet.

Afbeelding

25 okt 2005 9:58
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tja, uitdaging ..... het is afhankelijk van de achtergrond ervan hoe ik daar op reageer. Als het is om te racen dan ga ik er (bijna) nooit op in. Is het echter o.b.v. waardering, zo van :thumright: , dan wil ik nog wel eens een keertje extra gas geven. :D

Overigens wordt een zelfde situatie niet altijd door iedereen ook als een uitdaging (h)erkend. ;)

25 okt 2005 10:05
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
HAHA: welkom in het land van de Porscherijders !!

Ik herken het verschijnsel wel; het is wel afhankelijk van de buurt waar je rijdt of de vogel die je naast je hebt staan bij het stoplicht.

Wat ik nogal eens doe als ik zo'n opgefokte vogel naast me heb staan:
- als het licht nog rood is, 2-3x even de krukas laten "spinnen" met een kort gasstootje naar 3-400 toeren;
- bij groen licht nog veel rustiger wegrijden dan ik normaal al zou doen

Lekker laten gaan.....

25 okt 2005 11:58
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Als ze echt opgefokt zijn .... even de koppeling laten schieten als het verkeerslicht nog op rood staat ... :idea:

Ik heb er al een paar gehad die daar in tuinde ... helemaal leuk als er een flitser voor rood licht aanwezig is :twisted:

... echter wel even een oogje in het zeil houden voor de overige weggebruikers :shock:

:arrow: je zal maar net zien dat'ie een medelander van z'n scooter af botst :roll: :?

25 okt 2005 13:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993
Leusden
Bericht 
Ja heb ik ook vaak gehad en hangt van mijn bui af of ik er aan mee doe.

heb nog nooit verloren !! ;-)

25 okt 2005 13:19
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
In die drie maand dat ik de 968 heb al verschillende malen meegemaakt.

Alleen hebben ze pech. Ik doe daar niet aan mee. Ik beslis zelf wel wanneer ik op het staartje duw :bball:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 okt 2005 13:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja ik kom het ook wel eens tegen, en vind het meestal wel grappig om die gasten te laten zien hoe een ECHTE auto rijd. Hoewel een tijd terug met mijn 4S nog kwam ik een S4 (woordspeling) tegen waarvan ik het moest afleggen :( Maar die (oudere) gast vond het fantastisch en dat vind ik dan wel weer leuk. Bij volgende stoplicht stond er links naast mij een motor, en rechts hij, hij verloor alsnog... Maar ja, tegen een motor he :roll:
Maar als ik er geen zin in heb doe ik het ook niet, afh van als het nat is, of erg druk of zo.

Je hebt ook van die gasten, die laat je ver achter je, en bij 80 (in bebouwde kom) ga ik van gas af, en dan komen ze hard voorbij en lachen je alsnog uit. DAT zijn nou de echte losers :roll:

25 okt 2005 14:41
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Olaf schreef:
:arrow: je zal maar net zien dat'ie een medelander van z'n scooter af botst :roll: :?

....ik durf het bijna niet te zeggen.....

25 okt 2005 16:04
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik herken deze verhalen echt niet ; had 't in mijn Alfa-tijd wel...vrnl 3-serie's, maar heb 't in de P nog nooit meegemaakt...wat betreft stoplichtsprintjes...wél dat ze je "op hogere snelheid" nog proberen weg te drukken (vorig jaar vanaf Dinslaken naar huis nog, met een AMG... , en dit jaar nog een Beamer, onderweg richting Breda ), op die uitnodiging ga ik soms wel in..

25 okt 2005 16:32
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Jurgen schreef:
... en dit jaar nog een Beamer, onderweg richting Breda, op die uitnodiging ga ik soms wel in..

Heb ik onlangs een beetje afgeleerd, na een bezoek aan Johan v.d. Gugten een M6 tegengekomen.
Op een vrijwel lege A12 richting Gouda liep ik uiteindelijk op de M6 in, in een flits bij het Gouweaquaduct zie ik een cameraopstelling, flink in de ankers.
Beamer ging er vol voorbij, ik hoop dat het goed voor hem afloopt.
Uiteindelijk ging ik met een gecorrigeerde 186 langs de hermandad en viel, kennelijk dankzij een langdurig goed rijgedrag (lees: langdurig veel geluk) een donatievoorstel aan de Nederlandse staatskas op de deurmat.
€ 465,00 alstublieft.

Even slikken, dank je wel zeggen tegen alle goden en halfgoden, boedda's etc. en doorgaan met ademhalen.

Moraal: ik doe het ff een beetje rustiger aan. :salut:

25 okt 2005 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht rijgedrag
Is mij ook al een paar keer opgevallen dat sommige mensen anders
reageren op het zien van een Porsche. Wat mij regelmatig overkomt is dat ze op de snelweg bij mij aan het bumperkleven zijn terwijl ik gewoon met 120km per uur aan het cruisen ben. Erg irritant omdat een P vrij laag is heb je kontstant die koplampen hoog in je spiegel...
Laatst reed er een vent op een motor achter mij op de duitse autobahn
Osnabrück richting Hannover. Ik reed zo'n 180km en hij zat mij steeds op
de bumper bij het irritante af. Op een gegeven moment had ik ruim baan
en heb ik het gas helemaal ingetrapt tot 280km op de teller en dit zeker
5 minuten volgehouden......Heb hem niet weer gezien :mrgreen:

25 okt 2005 16:48
Profiel
PorscheForum Rookie
993 '95
Bericht 
Ik had vorige week een 'gestylde' Fiesta :roll: achter me op een landweggetje. Die gast was helemaal in de veronderstelling dat de 993 een zacht gekookt eitje voor hem zou zijn... Right... :roll:

Na 10 minuten en enkel een Fiesta bumper gezien te hebben in de spiegel gunde ik hem zijn afgang toch wel :twisted: en drukte ik het pendaal naar ongeveer 1/4 de 8) . Dat hield hij al niet meer bij.

Het werd pas echt spannend toen er een bocht aankwam...

25 okt 2005 16:49
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Ik herken deze verhalen echt niet

:shock:
Jurgen schreef:
..... en dit jaar nog een Beamer, onderweg richting Breda ), op die uitnodiging ga ik soms wel in..

Inderdaad en dan direct ook vernederend :!: 8) :wink:

25 okt 2005 17:05
Profiel
Westervoort
Bericht 
Goed lezen Eric...ik herken deze verhalen niet...wat betreft stoplichtsprintjes.... 8) :wink:

...en idd ; het was voor hem wel een beetje vernederend.. :lol:

25 okt 2005 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c2 bj 1999 gehad. Porsche Cayenne 3.2 gehad. Porsche 996 Targa gehad. Huidig 996 bj 2002.
Utrecht
Bericht 
Hey Erik,

Nou ik maak het regelmatig mee hier in de regio utrecht. Allerlei gefrustreerde personen die je uitdagen. Meestal heb ik er geen zin in en denk pffff weer zo een. Heel af en toe ga ik er wel op in (ligt aan je bui) en dan geeft het toch altijd weer een lekker gevoel dat je in je porsche zit !!

Gr Richard

25 okt 2005 17:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende