Auteur |
Bericht |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
993 S exit ?
Overweeg 993 S van de hand te doen en een 996 aan te schaffen. Moet modeljaar 2002 zijn, maar type ben ik nog niet uit behalve dat ik geen cabrio wil. Heb vandaag een Targa en 4S bekeken , allebei heel mooi, redelijk vergelijkbare prijs. Nou vraag ik me af welke van de twee het meest waardevast is ( of beter gezegd het minst afschrijft). Mijn voornemen is om de 996 na ongeveer 3 jaar weer in te ruilen voor een 997, en het zou prettig zijn als de afschrijving wel enigszins binnen de perken blijft, of is dat een utopie?
|
15 apr 2006 20:59 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Om eerlijk te zijn zou ik de toekomstige inruilwaarde niet laten bepalen wat je gaat doen. Een targa is als je niet wilt kiezen tussen coupé en cabrio; een 4S heeft een meer sportieve uitstraling en dan dus vier aangedreven wielen die rijgedrag en inzetbaarheid bepalen. Heb je al in allebei gereden?
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
15 apr 2006 21:23 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
schaars versus niet schaars
Een goede 993 is exclusiever dan een 996.
Daarvan zijn er heel veel.
De 997 wordt goed verkocht, lijkt me. Daarvan komen er over een paar jaar ook weer frisse exemplaren op de markt.
Dus ik zou de 993 nog even houden, doorsparen en dan die 997 nieuw of gebruikt nemen. In het laatste geval misschien wel de 993 er bij houden???
Zou wel een 993 willen.......
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
15 apr 2006 21:25 |
|
|
F@RGO
|
de 4s is de mooiste, en betere inruilwaarde, heel zekers,...
|
15 apr 2006 21:25 |
|
|
F@RGO
|
ik heb het over de 996,
uiteraard.
maar een 997 is ook niet mis vind ik
|
15 apr 2006 21:29 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Daar gaan we weer..........
een oer-liefhebber gaat voor een ventilator en niet voor een waterkoker,
aldus .............hier al heel vaak langs gekomen.
maar toch,als ik jouw was ging ik voor een 996 !!
Zou ik tenminste zelf ook doen,maar dat terzijde
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
15 apr 2006 21:30 |
|
|
Butzi
|
Heb zelf eerder een 993 4S gehad,maar ben er achter gekomen dat 4 wielaandrijving voor mij geen must is. Ik vind de uitstraling van de 996 4S wel heel fraai , maar dat geldt ook wel voor een Targa. Overigens deel ik je mening niet helemaal dat een Targa voor mensen is bedoeld die niet kunnen kiezen coupe en cabrio. Ik vind het eigenlijk meer een coupe met een groot open dak, en zeker de 996 is qua lijnvoering heel mooi en technisch ook veel beter dan de 993 Targa. Verder ook redelijk zeldzaam , in Nederland niet meer dan 100 van verkocht. Vandaar ook mijn zorg of de Targa op langere termijn wellicht minder gewild zal zijn en dus beduidend meer zal afschrijven dan een 4S.
Uiteraard heb je gelijk dat alleen afschrijving niet bepalend moet zijn, maar voor mij hebben beide types hun specifieke charmes, ik kan alleen vooralsnog geen duidelijke voorkeur uitspreken.
|
15 apr 2006 21:37 |
|
|
F@RGO
|
Hey Butzi,
ik geef ook ff mee dat de targa voorzien is van een dunnere stoelbedekking, vanwege de minder hoge hoofdspeling bij gesloten dak,
uiteraard heeft de targa wel iets apart.
Je ziet ze zelden, maar het is wel heel leuk met het dakje open.
En de motor is in alle gevallen een 3,6 l , maar dat wist u ook wel.
Beregoed moteurke.
|
15 apr 2006 21:42 |
|
|
Butzi
|
Re: schaars versus niet schaars
Het klinkt misschien blase , maar ik wil niet nog 3 jaar in een 993 blijven rondrijden. Ik wilde oorspronkelijk met mijn 993 iedere dag rijden ( woon-werkverkeer) maar dat is er gewoon niet van gekomen en ik heb mijn andere auto (Mercedes) daarom niet weg gedaan. Dat moet nu anders, Mercedes en 993 S weg en een "moderne"auto in de plaats.Dus niet er bij houden, dan rijd je er toch nooit meer mee, bovendien ook zonde van de centjes.En de 997 vind ik de komende 3 jaar nog te duur..........
|
15 apr 2006 21:44 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Begrijp me niet verkeerd; ik zou ook een van die mensen kunnen zijn die niet willen kiezen. De lijn van de coupe is grotendeels behouden met een Targa en dat is fraai. Of de kleine aantallen van de 996 Targa zich gaan vertalen in een hogere prijs zou ik echt niet weten. Heb je er al in gereden? Hoe is de staat van onderhoud? Mooi interieur? Opties? Ik denk dat ik dat zwaar zou laten wegen in een vergelijking.
En voor dagelijks vervoer leent 996 zich beter als 993; eens.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
15 apr 2006 21:47 |
|
|
Butzi
|
Forgo,dat wist ik niet.Heeft het zitcomfort daar onder te lijden? En ook goed letten op de hoofdruimte?
Targa 996 is vanaf modeljaar 2002 leverbaar geworden , vandaar alleen die 3,6 liter motor.
|
15 apr 2006 21:51 |
|
|
Butzi
|
Nog niet in gereden; beide auto's full options , weinig kilometers, smetteloos interieur ( off. Porsche dealer), dus wat dat betreft vergelijkbaar.
|
15 apr 2006 21:57 |
|
|
FS1
|
Tja. Lastig.......en herkenbaar
Denk dat ik nu de tussenstap van de 996 zou overslaan. De 997 lijkt mij (al of niet met enig geduld) een betere optie. Heb je gezien dat er op Porsche.nl in geen tijd ineens iets van elf 996 4s'en (coupe) staan?
|
15 apr 2006 22:03 |
|
|
Butzi
|
Heb ik zeker gezien , en een aantal reeds bekeken. Allemaal ingeruild op nieuwe 997 S!
Je bedoelt dat als er veel aanbod is het minder aantrekkelijk is om er een aan te schaffen? Misschien kan je dan juist een goede deal maken!
Overigens ligt de goedkoopste 997 occasion nu nog boven de 110.000 euro ( bij Porsche dealer) , en dat vind ik voorlopig veel te duur (en mijn vrouw helemaal....).
|
15 apr 2006 22:31 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Ik heb even zitten surfen bij de Porsche occasions; een hoop keus in jonge 996! Kan het moment zijn om er een mooie uit te pikken Succes!
|
15 apr 2006 22:41 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Idd. erg lastige keus, ik vind een targa iets aparts, waarvoor ík wel zou kunnen vallen maar in dít dilemma zou ik voor de 4S gaan, mits voorzien van een handbak en een schuifdak (en inschattenderwijs is een 4S meer prijsvast ( ? )).
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
15 apr 2006 22:43 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik zou voor de 4S gaan, schitterende auto. Qua afschrijving zal er niet zoveel inzitten omdat de targa vrij zeldzaam is en een 4S over het algemeen erg gewild is.
Snap wel dat je voor een 996 gaat een 993 als dagelijkse auto zou ook niet mijn keus zijn.
|
15 apr 2006 22:53 |
|
|
Butzi
|
| | | | plh schreef: Idd. erg lastige keus, ik vind een targa iets aparts, waarvoor ík wel zou kunnen vallen maar in dít dilemma zou ik voor de 4S gaan, mits voorzien van een handbak :!: en een schuifdak (en inschattenderwijs is een 4S meer prijsvast ( ? )). | | | | |
Nee he , geen discussie over handbak/tiptronic alstublieft! Ik weet het , tiptronic is voor invalide en half demente grijsaards, maar ik wil echt niet anders (dagelijks gebruik,zie boven!)
Met dat schuifdak ben ik het wel met je eens!
|
15 apr 2006 23:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Hé Butzi, seniele grijsaard
Ik zou gaan voor wat jij voor de komende 3 jaar het leukste vindt.
Mijn mening is dat als je een courante kleur met courante opties kiest, de afschrijving voor beide modellen elkaar voor de komende 3 jaar (auto wordt van 4 jaar tot 7 jaar oud gereden door jou) vergelijkbaar zal zijn.
Je hoeft dus niet te kijken naar absolute waarde, slechts naar relatieve afschrijving tov elkaar. Is wat mij betreft vergelijkbaar. Ik denk zelfs dat je tot de conclusie zal komen dat je op je zilverkleurige 993S in de laatste 2 jaar weinig hebt afgeschreven.
Alleen weet ik niet of dat eruit komt als je inruilt bij een dealer/Pon. Deze zullen niet zitten te springen om een 993 occassion...
Dus doe wat jouw hart en niet je portemonnee je ingeeft (leuk om iemand anders dat te kunnen adviseren, zonder in je portemonnee te kijken... )
My 2 pennies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2006 23:56 |
|
|
Butzi
|
| | | | horn schreef: Hé Butzi, seniele grijsaard :lol: Ik zou gaan voor wat jij voor de komende 3 jaar het leukste vindt. Mijn mening is dat als je een courante kleur met courante opties kiest, de afschrijving voor beide modellen elkaar voor de komende 3 jaar (auto wordt van 4 jaar tot 7 jaar oud gereden door jou) vergelijkbaar zal zijn. Je hoeft dus niet te kijken naar absolute waarde, slechts naar relatieve afschrijving tov elkaar. Is wat mij betreft vergelijkbaar. Ik denk zelfs dat je tot de conclusie zal komen dat je op je zilverkleurige 993S in de laatste 2 jaar weinig hebt afgeschreven. Alleen weet ik niet of dat eruit komt als je inruilt bij een dealer/Pon. Deze zullen niet zitten te springen om een 993 occassion... Dus doe wat jouw hart en niet je portemonnee je ingeeft (leuk om iemand anders dat te kunnen adviseren, zonder in je portemonnee te kijken... ) My 2 pennies. | | | | |
Was ook wel een mooi voorzetje van mij......
Voor de rest heb je het wel goed ingeschat, al moet ik zeggen dat A-Point zeker niet negatief was over mijn huidige auto.Alleen stoten ze de oudere P's door "naar de handel". Ik heb begrepen dat ze regelmatig zaken doen met Hans Bos.
|
16 apr 2006 0:13 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@ Butzi: Nee hoor, geen "bak-discussies" , ik gaf alleen aan wat ík zou doen (Ik ben PCM en litronic nog vergeten). Verder gewoon doen wat je goed lijkt !!
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
16 apr 2006 0:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Je kent Hette volgens mij al vanuit het verleden... bel hem eens
Ruil je de jouwe lekker in op die Basalt zwarte 2002 tip coupe die hij heeft staan. Courante kleur, courante opties, goede bouwjaar, weinig km's... Jummie
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2006 0:19 |
|
|
Butzi
|
Sterker nog,ben vandaag ook bij Hette geweest.Hij heeft overigens die 2002 Basalt niet staan, maar alleen op "afroep". Kleur is wel courant , maar ik ben niet zo'n liefhebber van zwart, alleen nieuw in de showroom ziet het er mooi uit! (en voor dat dit weer reacties losmaakt : ik heb zelf ook een zwarte auto....)
|
16 apr 2006 0:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
110.000 euro voor een 997-occasion? Dat vind ik helemaal niet zo duur, en mijn vriendin ook niet, maar we hebben het alleen niet!
|
16 apr 2006 0:36 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Butzi,
zou nog ff wachten met de 997 en een 4S kopen met TT en een schuifdak en lekker in het zilver, geen gezeur met dat zwart (heb er inmiddels ook weer een paar grijze haren bij) en eerst je 2S verkopen en dan een zoekopdracht plaatsen bij een betrouwbare bemiddelaar, moet ie maar ff goed zoeken , kan wel uit ervaring meedelen dat de overstap van een 993 je niet zal tegenvallen als je je auto wil inzetten als daily driver en m.b.t. afschrijving, het laatste hemd heeft geen zakken
|
16 apr 2006 1:34 |
|
|