Auteur |
Bericht |
Suave
996 Carrera 4 CabrioletHoge Noorden...
|
Geluk of niet?
Hij is er eindelijk....Mijn 996 C4 Cabrio....
Net terug van de RDW voor de invoer. De BPM viel me behoorlijk mee, echter volgens mij hebben ze daar een foutje gemaakt bij het kenteken en de bpm.....Ik denk dat ze het als een Carrera 4 hebben gezien (hardtop zat er nml. op) Want ik lees nergens Cabriolet in de stukken.
Ook de consumentprijs staat op 112k ipv 128k voor de cabrio...
Nu vraag ik me af of ik nu gemazzeld ben of dat ik hier in de toekomst veel gezeik mee kan krijgen.
Wie weet wat??
Laatst bijgewerkt door Suave op 29 mei 2006 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 mei 2006 17:03 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hadden ze maar beter op moeten letten.
Of je er gedonder mee krijgt weet ik niet, maar er zal zich vast iemand melden die wel het naadje van de kous weet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 mei 2006 17:05 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Hebben ze dan nergens je VIN nummer gechecked? Dan valt toch te zien dat het om een cabriolet gaat? Op je kentekenbewijs staat ook geen cabriolet?
(En waar blijven de foto's??? )
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
29 mei 2006 17:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik dacht dat je het nooit zou vragen. Ik durf het niet meer.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 mei 2006 17:12 |
|
|
F@RGO
|
felicitatie van fargo,
leuke wagen.
|
29 mei 2006 17:17 |
|
|
Suave
|
hehehehe....
foto's komen eraan....kenteken moet er over 2 dg zijn....
nee, kennelijk heeft die keurmeester niet goed opgelet...
hij vroeg nog: is dit een hardtop, toen zei ik ja....
|
29 mei 2006 17:18 |
|
|
Suave
|
|
29 mei 2006 17:19 |
|
|
Suave
|
ze probeerde het eerste met de EEC code, maar dat werkte niet....
toen heeft de keurmeester de duitse brief overgetikt. Daar staat:
Typ: 996
Handelsbezeichnung: 911 Carrera 4
en dan stukje eronder: Aufbau des Fahrzeugs: OFFEN
Tja...als je dat dan niet snapt...dan weet ik het ook niet meer....verder heeft ie erin gereden en is alles uitvoerig getest (+- 30 min.)
|
29 mei 2006 17:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van hier van harte geluk gewenst met je P
En natuurlijk ben ook ik benieuwd naar de fotootjes
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2006 18:09 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Geluk of niet?
Je kunt toch gewoon bellen om te zeggen dat ze zich vergist hebben...
|
29 mei 2006 18:35 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad ... want wie heeft die fout nu gemaakt de RDW of de Douane
Als het de Douane is, en het alleen betrekking heeft op de BPM, zou ik het laten rusten Als het de RDW is, zou ik als de sodemieter de zaak recht draaien - voordat je kentekenpapieren krijgt waar niet op staat vermeld dat het om een cabrio gaat
|
29 mei 2006 18:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... waardoor bij eventuele verkoop in de toekomst o.a. de gehele Porsche hier op het PF in twijfel zal worden getrokken uitsluitend o.b.v. de gegevens die het RDW over het exemplaar heeft vastgelegd.
Tot zover de theorie, wat de praktijk betreft: VEEL PLEZIER ERMEE!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 mei 2006 19:11 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Nog maar te zwijgen over een (bijdehandte) APK keurmeester die het gebakje eens per jaar onder handen gaat nemen ....
|
29 mei 2006 19:13 |
|
|
Suave
|
de RDW heeft de fout gemaakt, de douane heeft het overgenomen....uiteindelijk ontbreekt straks waarschijnlijk als enige het woordje "cabriolet" achter 911 Carrera 4....
Tja...weet het nu ook niet meer, als ik RDW ga bellen dan gaat het kenteken vertraging opleveren...en misschien zegt de rdw dat ik dan weer opnieuw naar de keuring en de douane moet. Ik moest gvd vandaag daar al 4.5 uur wachten.
|
29 mei 2006 19:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Mooie ombouw meneer, nauwelijks van echt te onderscheiden...
have fun!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 mei 2006 19:39 |
|
|
Suave
|
ik heb iig nog wel de duitse brief (kopie)....met het vin nummer en de tekst: Aufbau: Offen
dus....
|
29 mei 2006 19:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ondanks dat het (waarschijnlijk) centjes kost, zou ik het toch even navragen en evt. corrigeren.... Rob kan je ongetwijfeld vertellen wat er bij hem op zijn kentekenbewijs staat?
|
29 mei 2006 20:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Je zou even moeten uitrekenen wat het je netto scheelt; maar een Cabrio die volgens de kentekenpapieren geen Cabrio is zou ik niet zo gauw kopen; zou het toch eens vanuit dat perspectief bekijken.
Mijn indruk is dat juiste papieren bij een 911 toch wel "handig" is hoor.
Je zou maar bij een routinecontrole in Duitsland aan de kant gezet worden door een smurf die het opvalt; dan heb je toch gauw de schijn van een omgekatte auto...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 mei 2006 20:14 |
|
|
Shark
Middelburg
|
|
29 mei 2006 20:15 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Wat ik vreemd vind, dat er bij de keuring (RDW) in de auto wordt gereden, was bij mij niet het geval, en bij de auto voor mij, en na mij op de keuring ook niet.
Bij mij is er alleen naar de technische staat gekeken (max 15 min).
Even rond de auto gelopen, VIN nummer controleren, even van de onderzijde bekijken, en klaar was hij.
Ik vind het ook een ZEER vreemde zaak dat ze bij de douane niet het VIN nummer hebben gecontroleerd.
Het VIN nummer is het enige internationale bewijs wat er op de auto zit, waaraan je kan zien of er mee is gerommeld of niet.
Weet je zeker dat je bij de douane bent geweest, en niet bij een of andere beun
|
29 mei 2006 20:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als je die duitse brief hebt, dan zou ik het prima vinden; knallen met dat ding
marcodienietgraagwederomeenpaaruurindewachtgaatstaanombijtebetalen
_________________________________________ Got coffee?
|
29 mei 2006 20:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Smurfen zijn blauw , in Duitsland zijn die politiemannetjes groen.
Dus geen smurfjes maar Slimers
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 mei 2006 20:53 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
ik ben maar even naar de garage gelopen op te kijken wat er op mijn kenteken staat , en inderdaad bij mij staat onder type staat 911 carrera 2; cabriolet
Als het er niet had gestaan .....lekker belangrijk dat ziet echt niemand....en al zeker geen types met minderwaardigheids complex en snor.
dus lekker genieten van je 911 en je hebt wat minder belasting betaald, dat willen we allemaal wel. gefeliciteerd.
En nu fotos !
|
29 mei 2006 22:48 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Suave;
Je zou eerst even kunnen afwachten tot je de papieren thuis hebt en dan pas de RDW bellen met de vraag of ze de vermelding 'cabriolet' expres achterwege hebben gelaten en of dat kwaad kan. BPM is dan al betaald, dus misschien dat je niet eens opnieuw langs de douane hoeft als het wel aangepast wordt (BPM-bedrag bepalen is tenslote niet aan de RDW). Maar gezien het feit dat je de originele Fahrzeugbrief ook hebt zou ik me over die vermelding niet zoveel zorgen maken. Ik zal mijn broer (douaneman die zich vaak met BPM bezig houdt) eens vragen wat iemand in een soortgelijk, denkbeeldig geval het beste zou kunnen doen.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
29 mei 2006 23:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Van harte gefeliciteerd met de aanwinst. Mooie auto. Waar vandaan heb je hem geimporteerd als ik vragen mag?
Ik zou voorzichtig toch even navragen of het kenteken bewijs en BPM wel kloppen zonder direct te kennen te geven dat er iets mis is.
Ik heb mijn BMW 328 uit Frankrijk geimporteerd. Bij het op kenteken zetten hebben ze hem ten geboekt als een 325i met 2798cc motor. Dat scheelde ook wel wat in belasting. Echter twee maanden later ben ik er bij Hazeldonk tijdens een grote verkeerscontrole door de KLPD en douane op gewezen met het verzoek het recht te laten zetten aangezien de BPM altijd als naheffing ook nog gecorrigieerd kan worden en ik met oneigenlijke kenteken papieren reed.
Men was gelukkig heel schappelijk (kwam mede omdat ik de andere papieren en RDW papieren nog allemaal in de auto had liggen) maar ik heb het toch maar recht gezet.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 mei 2006 23:43 |
|
|