Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 7:30

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Geluk of niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht Geluk of niet?
Hij is er eindelijk....Mijn 996 C4 Cabrio....

Net terug van de RDW voor de invoer. De BPM viel me behoorlijk mee, echter volgens mij hebben ze daar een foutje gemaakt bij het kenteken en de bpm.....Ik denk dat ze het als een Carrera 4 hebben gezien (hardtop zat er nml. op) Want ik lees nergens Cabriolet in de stukken.

Ook de consumentprijs staat op 112k ipv 128k voor de cabrio...

Nu vraag ik me af of ik nu gemazzeld ben of dat ik hier in de toekomst veel gezeik mee kan krijgen.

Wie weet wat??

Laatst bijgewerkt door Suave op 29 mei 2006 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

29 mei 2006 17:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hadden ze maar beter op moeten letten. :D
Of je er gedonder mee krijgt weet ik niet, maar er zal zich vast iemand melden die wel het naadje van de kous weet.

29 mei 2006 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Hebben ze dan nergens je VIN nummer gechecked? Dan valt toch te zien dat het om een cabriolet gaat? Op je kentekenbewijs staat ook geen cabriolet?

(En waar blijven de foto's??? :wink: )

29 mei 2006 17:10
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
carrera32 schreef:

Ik dacht dat je het nooit zou vragen. :wink: Ik durf het niet meer.

29 mei 2006 17:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
felicitatie van fargo,
leuke wagen.

29 mei 2006 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht 
hehehehe....

foto's komen eraan....kenteken moet er over 2 dg zijn....

nee, kennelijk heeft die keurmeester niet goed opgelet...

hij vroeg nog: is dit een hardtop, toen zei ik ja....

29 mei 2006 17:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht 
F@RGO schreef:
felicitatie van fargo,
leuke wagen.

Thnx....

29 mei 2006 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht 
carrera32 schreef:
Hebben ze dan nergens je VIN nummer gechecked? Dan valt toch te zien dat het om een cabriolet gaat? Op je kentekenbewijs staat ook geen cabriolet?

ze probeerde het eerste met de EEC code, maar dat werkte niet....
toen heeft de keurmeester de duitse brief overgetikt. Daar staat:
Typ: 996
Handelsbezeichnung: 911 Carrera 4
en dan stukje eronder: Aufbau des Fahrzeugs: OFFEN

Tja...als je dat dan niet snapt...dan weet ik het ook niet meer....verder heeft ie erin gereden en is alles uitvoerig getest (+- 30 min.)

29 mei 2006 17:22
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van hier van harte geluk gewenst met je P
En natuurlijk ben ook ik benieuwd naar de fotootjes :wink:

Laatste update 22/10/2013

29 mei 2006 18:09
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht Re: Geluk of niet?
Suave schreef:
Ik denk dat ze het als een Carrera 4 hebben gezien (hardtop zat er nml. op) Want ik lees nergens Cabriolet in de stukken.
Nu vraag ik me af of ik nu gemazzeld ben of dat ik hier in de toekomst veel gezeik mee kan krijgen.

Je kunt toch gewoon bellen om te zeggen dat ze zich vergist hebben...

29 mei 2006 18:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Jurgen schreef:

Inderdaad :idea: ... want wie heeft die fout nu gemaakt :?: de RDW of de Douane :?:

Als het de Douane is, en het alleen betrekking heeft op de BPM, zou ik het laten rusten :arrow: Als het de RDW is, zou ik als de sodemieter de zaak recht draaien - voordat je kentekenpapieren krijgt waar niet op staat vermeld dat het om een cabrio gaat :idea: :wink:

29 mei 2006 18:58
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Olaf schreef:
Als het de RDW is, zou ik als de sodemieter de zaak recht draaien - voordat je kentekenpapieren krijgt waar niet op staat vermeld dat het om een cabrio gaat :idea: :wink:

..... waardoor bij eventuele verkoop in de toekomst o.a. de gehele Porsche hier op het PF in twijfel zal worden getrokken uitsluitend o.b.v. de gegevens die het RDW over het exemplaar heeft vastgelegd. ;)

Tot zover de theorie, wat de praktijk betreft: VEEL PLEZIER ERMEE!

29 mei 2006 19:11
Profiel
Moderator
911 Carrera S
EriC4C schreef:
..... waardoor bij eventuele verkoop in de toekomst o.a. de gehele Porsche hier op het PF in twijfel zal worden getrokken uitsluitend o.b.v. de gegevens die het RDW over het exemplaar heeft vastgelegd. ;)

Nog maar te zwijgen over een (bijdehandte) APK keurmeester die het gebakje eens per jaar onder handen gaat nemen .... :shock:

29 mei 2006 19:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Olaf schreef:
Jurgen schreef:

Inderdaad :idea: ... want wie heeft die fout nu gemaakt :?: de RDW of de Douane :?:

Als het de Douane is, en het alleen betrekking heeft op de BPM, zou ik het laten rusten :arrow: Als het de RDW is, zou ik als de sodemieter de zaak recht draaien - voordat je kentekenpapieren krijgt waar niet op staat vermeld dat het om een cabrio gaat :idea: :wink:

de RDW heeft de fout gemaakt, de douane heeft het overgenomen....uiteindelijk ontbreekt straks waarschijnlijk als enige het woordje "cabriolet" achter 911 Carrera 4....

Tja...weet het nu ook niet meer, als ik RDW ga bellen dan gaat het kenteken vertraging opleveren...en misschien zegt de rdw dat ik dan weer opnieuw naar de keuring en de douane moet. Ik moest gvd vandaag daar al 4.5 uur wachten.

29 mei 2006 19:33
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Olaf schreef:
Nog maar te zwijgen over een (bijdehandte) APK keurmeester die het gebakje eens per jaar onder handen gaat nemen .... :shock:

Mooie ombouw meneer, nauwelijks van echt te onderscheiden... :twisted:

have fun!

29 mei 2006 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabriolet
Hoge Noorden...
Bericht 
ik heb iig nog wel de duitse brief (kopie)....met het vin nummer en de tekst: Aufbau: Offen

dus....

29 mei 2006 19:57
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Ondanks dat het (waarschijnlijk) centjes kost, zou ik het toch even navragen en evt. corrigeren.... Rob kan je ongetwijfeld vertellen wat er bij hem op zijn kentekenbewijs staat? :cheesy:

29 mei 2006 20:13
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Je zou even moeten uitrekenen wat het je netto scheelt; maar een Cabrio die volgens de kentekenpapieren geen Cabrio is zou ik niet zo gauw kopen; zou het toch eens vanuit dat perspectief bekijken.

Mijn indruk is dat juiste papieren bij een 911 toch wel "handig" is hoor.
Je zou maar bij een routinecontrole in Duitsland aan de kant gezet worden door een smurf die het opvalt; dan heb je toch gauw de schijn van een omgekatte auto...

29 mei 2006 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
horn schreef:
Olaf schreef:

Mooie ombouw meneer, nauwelijks van echt te onderscheiden... :twisted:

:lol: :lol: :lol:

29 mei 2006 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Wat ik vreemd vind, dat er bij de keuring (RDW) in de auto wordt gereden, was bij mij niet het geval, en bij de auto voor mij, en na mij op de keuring ook niet.

Bij mij is er alleen naar de technische staat gekeken (max 15 min).
Even rond de auto gelopen, VIN nummer controleren, even van de onderzijde bekijken, en klaar was hij.

Ik vind het ook een ZEER vreemde zaak dat ze bij de douane niet het VIN nummer hebben gecontroleerd.
Het VIN nummer is het enige internationale bewijs wat er op de auto zit, waaraan je kan zien of er mee is gerommeld of niet.

Weet je zeker dat je bij de douane bent geweest, en niet bij een of andere beun :twisted: :D :D

29 mei 2006 20:24
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
als je die duitse brief hebt, dan zou ik het prima vinden; knallen met dat ding
marcodienietgraagwederomeenpaaruurindewachtgaatstaanombijtebetalen

29 mei 2006 20:29
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
lindemans schreef:
Je zou maar bij een routinecontrole in Duitsland aan de kant gezet worden door een smurf die het opvalt.

Smurfen zijn blauw , in Duitsland zijn die politiemannetjes groen.
Dus geen smurfjes maar Slimers :roll: :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

29 mei 2006 20:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
ik ben maar even naar de garage gelopen op te kijken wat er op mijn kenteken staat , en inderdaad bij mij staat onder type staat 911 carrera 2; cabriolet

Als het er niet had gestaan .....lekker belangrijk dat ziet echt niemand....en al zeker geen types met minderwaardigheids complex en snor.

dus lekker genieten van je 911 en je hebt wat minder belasting betaald, dat willen we allemaal wel. gefeliciteerd.

En nu fotos !

29 mei 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Suave;

Je zou eerst even kunnen afwachten tot je de papieren thuis hebt en dan pas de RDW bellen met de vraag of ze de vermelding 'cabriolet' expres achterwege hebben gelaten en of dat kwaad kan. BPM is dan al betaald, dus misschien dat je niet eens opnieuw langs de douane hoeft als het wel aangepast wordt (BPM-bedrag bepalen is tenslote niet aan de RDW). Maar gezien het feit dat je de originele Fahrzeugbrief ook hebt zou ik me over die vermelding niet zoveel zorgen maken. Ik zal mijn broer (douaneman die zich vaak met BPM bezig houdt) eens vragen wat iemand in een soortgelijk, denkbeeldig geval het beste zou kunnen doen. :roll:

29 mei 2006 23:31
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Van harte gefeliciteerd met de aanwinst. Mooie auto. Waar vandaan heb je hem geimporteerd als ik vragen mag?

Ik zou voorzichtig toch even navragen of het kenteken bewijs en BPM wel kloppen zonder direct te kennen te geven dat er iets mis is.

Ik heb mijn BMW 328 uit Frankrijk geimporteerd. Bij het op kenteken zetten hebben ze hem ten geboekt als een 325i met 2798cc motor. Dat scheelde ook wel wat in belasting. Echter twee maanden later ben ik er bij Hazeldonk tijdens een grote verkeerscontrole door de KLPD en douane op gewezen met het verzoek het recht te laten zetten aangezien de BPM altijd als naheffing ook nog gecorrigieerd kan worden en ik met oneigenlijke kenteken papieren reed.
Men was gelukkig heel schappelijk (kwam mede omdat ik de andere papieren en RDW papieren nog allemaal in de auto had liggen) maar ik heb het toch maar recht gezet.

29 mei 2006 23:43
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende