Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 8:37

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Cayman vs. Boxster - verkopen in FRA 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Cayman vs. Boxster - verkopen in FRA
YTD verkopen in Frankrijk tot mid-mei :
Boxster : 125 stuks
Cayman : 185 stuks

(verkoopstarget voor 2006 voor beide auto's = 300 stuks)

Bron : Frans autotijdschrift Autoplus (nr. 923)

zoals ze citeren: Chez Porsche, avantage au toit rigide :roll:

05 jun 2006 22:59
Profiel
PF #911
België
Bericht Re: Cayman vs. Boxster - verkopen in FRA
2.2VTEC schreef:
YTD verkopen in Frankrijk tot mid-mei :
Boxster : 125 stuks
Cayman : 185 stuks

(verkoopstarget voor 2006 voor beide auto's = 300 stuks)

Bron : Frans autotijdschrift Autoplus (nr. 923)

zoals ze citeren: Chez Porsche, avantage au toit rigide :roll:

Of: Chez Porsche, avantage à la nouveauté...

Vergeet niet dat de 928 in zijn eerste jaar ook geweldig verkocht en zelfs auto van het jaar werd en daarna... :cry:
Ex: Elise S1 111S

06 jun 2006 9:42
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wat een raar volkje hier.
Eerst wordt er geopperd dat de Cayman niet verkoopt , en als er dan positieve cijfers komen die dit tegenspreken (Hier Frankrijk en in een ander draadje de US) wordt het nog steeds als eenmogelijk toeval van korte duur gezien .
Ik krijg sterk de indruk dat somigen de Cayman liever kwijt dan rijk zijn.
Zijn jullie dan zo bang voor een succes :?:
Het is en blijft een (zelfs zeer goede) Porsche :!:

Laatste update 22/10/2013

06 jun 2006 10:39
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
911-lover schreef:
Het is en blijft een (zelfs zeer goede) Porsche :!:

idd :thumright: mijn indruk

06 jun 2006 11:10
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Ik ga niet tegenspreken dat het een fantastische rijmachine is, het is immers een Porsche. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat als je zoiets fantastisch mooi als de CGT kunt maken en je ook zoiets als de Cayman en Cayenne in je gamma hebt...
Ik moet clarkson gelijk geven als hij over de Cayman zegt; "the first car ever designed by fear". Porsche heeft percies zo een schrik (na wat er in de jaren '80 gebeurt is met 4 modellenreeksen die nx gemeenschappelijks hebben) om die standaardisatie los te laten dat de look eronder lijdt. En dit geld ook voor de boxster 987, als S met die 19" velgen is hij mooi maar anders heb ik toch mijn twijfels over. Het is altijd niet mis maar nooit "wow nu ga ik mijn ogen uitsteken omdat ik nooit zo een schoonheid meer zal kunnen zien"-mooi...
Het beste bewijs hiervan vind ik de tuningspakketen van de verschillende merken voor de nieuwe porsche's. Voor het eerst in de geschiedenis zien deze er niet verneukt uit maar zelfs beter dan het origineel :!:
Zij hebben wel het sprankeltje magie dat er ontbrak...

Afbeelding Afbeelding

06 jun 2006 11:59
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat blijft een persoonlijke mening Godspeed. Tuning pakketen voor Porsches zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven.
Ik krijg net als 911-lover het idee dat veel mensen erg conservatief blijven denken over het merk Porsche. Vernieuwing wordt direct de grond in geboord en alles moet bij de 'good old 911' blijven. (liefst een 993)

Ook Porsche is een commercieel bedrijf dat het hoofd moet bieden aan een zeer grillige markt. Zeker als je dat mondiaal bekijkt. En ik denk dat ze daar mede met modellen als de Cayenne en Cayman heel goed in slagen. En vergeet niet dat van die positieve boost de ontwikkeling van de 911 mee profiteert.

06 jun 2006 12:29
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat als je zoiets fantastisch mooi als de CGT kunt maken

Daar zijn de meningen dus over verdeeld. :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jun 2006 12:37
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Tuurlijk is dit een persoonlijke mening. En idd op het vlak van de 911 zullen de liefhebbers eeuwig conservatief zijn met liefst ronde koplampen,... (liefst eigenlijk een 993).

Maar voor de rest vind ik net dat porsche TE conservatief is, ze moeten eens iets meer durven. De lef die in de CGT zit vind ik nergens anders terug behalve en hier zijn we er weer :lol: bij de 911 (zoals nu met de vrij opvallende kleuren van de GT3 RS). Nu wat ik hier zeg kan in de toekomst natuurlijk nog veranderen als porsche een Cayman Turbo of RS ofzo uitbrengt...

06 jun 2006 12:40
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Godspeed schreef:
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat als je zoiets fantastisch mooi als de CGT kunt maken

Idd vooral bij de 356-eigenaars las ik in Flat-6. Maarja over alles zullen de meningen verdeeld zijn, gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Want als iedereen zo knap als mij was zou ik minder succes bij de vrouwen hebben :lol:

06 jun 2006 12:42
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Godspeed schreef:
(na wat er in de jaren '80 gebeurt is met 4 modellenreeksen die nx gemeenschappelijks hebben)

Die snap ik niet :?

06 jun 2006 13:13
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Godspeed schreef:
Maar voor de rest vind ik net dat porsche TE conservatief is, ze moeten eens iets meer durven. De lef die in de CGT zit vind ik nergens anders terug behalve en hier zijn we er weer :lol: bij de 911 (zoals nu met de vrij opvallende kleuren van de GT3 RS). Nu wat ik hier zeg kan in de toekomst natuurlijk nog veranderen als porsche een Cayman Turbo of RS ofzo uitbrengt...

Sorry , maar nu praat je jezelf compleet tegen.
Juist doordat ze lef hebben bouwen ze wagens zoals de Cayenne , Boxster en Cayman.
Wat jij lef noemt is op een eeuwenoud succesnummer (en dat is de 911 gegarandeert) een gewaagd kleurtje of striping op zetten.
Ik vind lef met een compleet ander model de wereld shocken , en dat is hun bij oa de Cayman zo te lezen zeer goed gelukt.

06 jun 2006 13:14
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
Godspeed schreef:
(na wat er in de jaren '80 gebeurt is met 4 modellenreeksen die nx gemeenschappelijks hebben)

Hij zal vermoedelijk 924/944/928 bedoelen.
Die 4 modellen slaat natuurlijk nergens op (zowel niet qua cijfer (914/964 eindigt ook op 4) als qua aantal (het zijn er 3) )

06 jun 2006 13:16
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik vind persoonlijk ook wel dat de modellen iets meer mogen verschillen. Natuurlijk draait alles rond profits en de productie wordt goedkoper als de diverse modellen gemeenschappelijke onderdelen en chassis hebben.

Ik heb 2 kids dus een Cayman of Boxster zal er nooit komen, maar als ik zou kunnen kiezen tussen beide zou ik zonder nadenken voor de Cayman gaan.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

06 jun 2006 13:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Zonder die 4 modellen was het in de jaren 70 al over en uit geweest voor Porsche.....

mhaschreurs.hyves.nl

06 jun 2006 13:20
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
michael schreef:
Zonder die 4 modellen was het in de jaren 70 al over en uit geweest voor Porsche.....

Ben ik nog niet zeker, want het heeft niet veel gescheeld...

Misschien beter zeggen : Zonder Wendelin Wiedeking was het over en out !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

06 jun 2006 13:29
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
Jort schreef:
Godspeed schreef:

Dit artikel (dat ik op deze vond) legt wel het een en het andere uit:
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=14636

Porsche had toen de 911, 928, 924 en 944 in hun gamma. Maar om schaalvoordelen uit een ruim gamma te halen moet er best aan de basis veel gemeenschappelijk zijn en pas in een zéér laat stadium van de productie een differentiatie plaats vinden. (heb volgende week maandag exaam productie en voorraadbeheer :lol: en denk mijn thesis ook op porsche toe te passen). Het probleem toen was dat de wagens echt bijna niets gemeen hadden met elkaar en er dus geen voordelen konden behaald worden. Elke lijn was bijna 100% afzonderlijk.
Nu de laatste jaren lijkt Porsche die fout duidelijk niet meer te willen maken en overdrijven ze mss wel door hun wagens te veel onderdelen gemeenschappelijk te laten hebben. Laat ons bv maar denken aan de 986 en 996, en nu ook de 987-Cayman. En eigenlijk ook 997 (interieur)...

06 jun 2006 13:34
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Werken tegnwoordig niet alle merken zo :?: :roll:

Ik haal een paar voorbeeldjes aan:

VW :arrow: Seat :arrow: Skoda
Opel :arrow: Saab :arrow: Cadillac

En dan praat ik niet over kleine onderdeeltjes maar over hele chassis , motoren , ophangingen , etc

En zo kan ik een hele waslijst hier opnoemen

06 jun 2006 13:38
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
Idd maar daar is onderhuids alles hetzelfde, maar die oh-zo belangrijke huid verschilt drastisch. Elk model heeft zijn eigen trekjes gekregen en dat mis ik bij porsche...

Dat heet werken met platforms, wat de grootste kost is aan een wagen...

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 06 jun 2006 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jun 2006 13:39
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
ppp 356 schreef:
Godspeed schreef:

Idd vooral bij de 356-eigenaars las ik in Flat-6. Maarja over alles zullen de meningen verdeeld zijn, gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Want als iedereen zo knap als mij was zou ik minder succes bij de vrouwen hebben :lol:

Ik ken nochtans 996 en 997 eigenaars die er net zo over denken.

Godspeed schreef:
Maar voor de rest vind ik net dat porsche TE conservatief is, ze moeten eens iets meer durven.

Dat moeten ze dus net niet doen, en daar zijn ze hun terdege van bewust.

Het Porsche publiek, is een trouw publiek, die niet staan te springen voor een totaal nieuwe 911.
Ik denk dat het succes van de andere modellen, mede bepaald is door de typische Porsche trekjes die erin terug te vinden zijn.

Volgens mij had de Boxster en de Cayenne nooit een succes geworden zoals ze nu zijn, als ze totaal onherkenbaar hadden geweest als Porsche.

Als men morgen een totaal hertekende 911 zouden uitbrengen, weet ik niet wat me dan nog zou tegenhouden om bv een AM te kopen. Het is gewoon de lijn die zo herkenbaar is die mij en ik denk vele andere aantrekt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jun 2006 13:40
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als men morgen een totaal hertekende 911 zouden uitbrengen, weet ik niet wat me dan nog zou tegenhouden om bv een AM te kopen. Het is gewoon de lijn die zo herkenbaar is die mij en ik denk vele andere aantrekt.

Heb je dan nooit een 996 gehad?

06 jun 2006 13:41
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
PPP356 schreef:
Godspeed schreef:

Ik ken nochtans 996 en 997 eigenaars die er net zo over denken.

En je kent ze zelfs persoonlijk zééééér goed (kijk maar in je spiegel) :lol: :lol: :lol:

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 06 jun 2006 13:44, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jun 2006 13:44
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Godspeed schreef:
ppp 356 schreef:

Geen gewone nee :cheesy: (als jij de lijn van "de 911" niet ziet in een 996, raar hoor!)

Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
ppp 356 schreef:

Neen :?

Maar met de 996 is er al zeer veel comentaar gekomen van de 911 eigenaars, dus kan je al raden wat er gaat gebeuren met totaal hertekende, als ze al afknappen op een stel koplampen :roll:

Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Tja het was toen niet alleen een stel koplampen, man wat was ik kwaad toen in '97 :lol:. Momenteel heb ik het leren relativeren maar ow boy...

06 jun 2006 13:46
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Sorry , maar nu praat je jezelf compleet tegen.
Juist doordat ze lef hebben bouwen ze wagens zoals de Cayenne , Boxster en Cayman.
Wat jij lef noemt is op een eeuwenoud succesnummer (en dat is de 911 gegarandeert) een gewaagd kleurtje of striping op zetten.
Ik vind lef met een compleet ander model de wereld shocken , en dat is hun bij oa de Cayman zo te lezen zeer goed gelukt.

Bwa ik denk dat niemand echt verbaasd was over de Cayman, we konden ons allemaal wel goed inbeelden hoe een boxster met een dakje er zou uitzien. Ik denk dat de meeste mss eerder wat teleurgesteld waren...
Ik denk dat de Cayman een beetje dezelfde fout maakt als jullie 968 destijds. Onderhuids een fantastische wagen (mss de 968 nog meer omwille van de 2 plekken achteraan) maar de belangrijke huid was niet echt vernieuwend. En ook de prijs is/was veel te hoog (ik geloof een 968 (niet CS) was 1,7 miljoen ofzo in '92) en nu met de cayman net hetzelfde...

Fantastische wagens ongetwijfeld, en begrijp me niet verkeerd ik vind ze niet lelijk integendeel maar ik droom er gewoon niet bij weg...

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 06 jun 2006 13:52, in totaal 3 keer bewerkt.

06 jun 2006 13:48
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende