Hallo
Ik heb beslist mijn 968 CS weg te doen en terug een 911 te zoeken (964).
Het is een originele pure CS, door mij gekocht in 2009 met ongevalschade vooraan. Professioneel hersteld met enkel originele onderdelen.
Als enige opties M220 sperdiff en Blaupunkt radio.
Vroege serienummer (nummer 114 van eerste bouwjaar, dus 54ste ooit gemaakt)
Ex fabrieksauto (nummerplaat S-LM-5604) gebruikt voor persvoorstellingen / verschenen in diverse Duitse tijdschriften in 1992-1993.Enkel M220 af fabriek, dus geen M030 (dikkere stabis, grotere remmen en koni dempers) maar ik heb er ondertussen wel originele M030 wielnaven en remklauwen opgezet (vorig jaar gekocht bij Patrick aka Depatch) + nieuwe schijven rondom, nieuwe remleidingen en remblokken rondom en nieuwe M030 stabibars met powerflex kunststofbussen. Remsysteem afgevuld met Ate dot 5 racing Blue remolie. Toyo R1R banden in goede staat
Dus nu alles M030 behalve de Koni dempers : maar deze zijn er wel bij, maar nog niet gemonteerd : "nieuw" in de doos, zopas gereviseerd door Suspension Centre in Nieuw Vennep. Alle originele standaard ophangings- en remdelen worden los meegeleverd met de auto.
In 2010 herspoten in orignele Speed Yellow kleur, windows out, dus geen afplakranden etc ! De orignele cupvelgen zijn gestraald, in epoxylak gezet en ook terug in de gele kleur gespoten.
+/- 118.000 km. Op +/- 100.000km heeft hij z'n groot onderhoud gehad met nieuwe riemen, rollen en waterpomp : factuur erbij van vorige eigenaar, uitgevoerd in officiële Porsche garage.
Interieur in perfecte staat, met de kuipstoelen en zonder achterzitjes.
Vorig jaar op de testbank geweest bij Beek Autoracing in Den Haag : +/- 260 PK (zonder chip) !
Deze auto is in zeer goede staat, zowel mechanisch als esthetisch. Zijn historie als fabrieks pers auto maakt hem vrij uniek. Ik heb verschillende Duitse tijdschriften uit 1993 gevonden waar hij met testverslag en fotos in staat, deze worden meegeleverd met de auto. Ik heb ook de modelbouwdoos van Hasegawa op schaal 1/24 van een gele Porsche 968 CS :
de auto op de afbeelding op de doos heeft nummerplaat S-LM-5604. Deze bouwdozen zijn vrij zeldzaam en is voor zover ik weet de enige die bestaat van de 968 CS.
NIEUWE Vraagprijs voor al dit fraais : 24.968 €
meer fotos in mijn ablum !
Laatst bijgewerkt door
kristof op 02 jun 2012 15:53, in totaal 2 keer bewerkt.