Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 14:26

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 cabrio, graag advies 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 964 cabrio, graag advies
Gisteren heb ik zoals een aantal van jullie weten een 964 cabrio bekeken bij Jos de Bock. Een werkelijk schitterende auto, geen lakschade, stoelen met nieuw leer bekleed, kap opnieuw bekleed, nieuwe CUP velgen. Hij rijdt goed, koppeling ne bak zijn in 2005 vervangen. De vorige eigenaar heeft alle rekeningen enz. keurig in een map bijgehouden en liet bij twijfel zaken vervangen. Ik weet al waar ik de AKK ga laten doen en Jos verleent alle medewerking. Geen vuiltje aan de lucht zal je denken. Maarrrrr...er is een nieuwe km teller ingegaan (gedocumenteerd dat wel) en de werkelijke km stand is 193.000 km...Ik blijf maar tegen die hoge km stand aanhikken. Aan de auto is het absoluut niet te zien of te voelen, maar het zijn een hoop km's. Heeft iemand ervaring met dergelijke km standen?

04 mei 2008 9:58
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Beter 193Dkm aantoonbare en goed onderhouden Km's dan .... :idea:

Zoekfunctie al gebruikt :?:

04 mei 2008 10:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht KM
Een hoge KM stand, betekend: vaak wel een revisie in de toekomst. En naar verluidt is het verstandig om gewoon rond de 200.000 km een revisie uit te voeren.

Echter er zijn blokken die 350.000 km draaien en sommige 100.000 km.

Blijkt AKK een goede auto dan moet je gewoon zorg dragen dat je genoeg achter de hand hebt voor een eventuele tegenvaller. zeg (E 7.000/ 10.000).

04 mei 2008 10:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Als ik jouw post lees, dan vraag ik me af waarom je 'm nog niet in jouw garage hebt staan. 8)

Iets achter de hand houden geldt ook voor een auto met 50K minder gelopen...ligt er maar helemaal aan wat voor een kilometers het waren...

04 mei 2008 10:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 964 cabrio, graag advies
Robin G. schreef:
Heeft iemand ervaring met dergelijke km standen?

Ja hoor. Gekocht met 185K, inmiddels 270K gelopen. Zonder revisie tussentijds.

04 mei 2008 10:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: KM
Gizmo schreef:
En naar verluidt is het verstandig om gewoon rond de 200.000 km een revisie uit te voeren.

:roll:

04 mei 2008 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht Re: 964 cabrio, graag advies
[Ja hoor. Gekocht met 185K, inmiddels 270K gelopen. Zonder revisie tussentijds.[/quote]
Jurgen: Als ik jouw post lees, dan vraag ik me af waarom je 'm nog niet in jouw garage hebt staan.

Nou, dat klinkt lekker positief in ieder geval. Besloten dat ik in ieder geval de AKK laat uitvoeren....houd jullie op de hoogte. Thnx :D

04 mei 2008 17:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Even bij de Bock op zijn site gekeken, vind de prijs redelijk hoog gezien de kilometerstand. Ooit moet jij de auto ook weer eens verkopen, en met een kilometerstand van 2 ton of meer zak je behoorlijk in prijs.

Althans, als IK de keus had dan keek ik voor die prijs toch even verder. Zelf nl. vorig jaar een zwarte 964 cabrio c2 aangeschaft via particulier (die de auto een half jaar in bezit heeft gehad en bij car care heeft gekcoht en duizend kilometer mee heeft gereden) voor aanmerkelijk minder dan de vraagprijs van de Bock en (nog steeds) onder de ton gelopen en (nog steeds) een verdomd goede auto.

Maar zoals een wijs heer hier spreekt, wie betaalt, bepaalt. 8) veel wijsheid.

04 mei 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
die de auto een half jaar in bezit heeft gehad en bij car care heeft gekcoht en duizend kilometer mee heeft gereden

dat noem je nog eens een speld in de hooiberg, neem aan dat die particulier wel ff een giga afschrijving heeft gehad per km :!:

04 mei 2008 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Kwestie van goed je huiswerk vantevoren doen, en snel toeslaan. Is niet makkelijk, maar wel te doen. Het is ook een beetje een sport geworden. :D

En ja er zijn nog steeds goede :!: koopjes. Aan den lijve ondervonden tijdens mijn zoektocht naar een 993 cabrio. Echter merendeel is bagger zo heb ik geconstateerd tijdens mijn zoektocht.

Maar even terugkomen op je opmerking, eurootje of zes per kilometer in een half jaar 8)

04 mei 2008 21:20
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C2 cabrio
Breda
Bericht 
Je kunt ook een auto met veel minder KM kopen. Ik bied mijn 964 C2 cabrio met 65.000 KM - zie de advertentie op het forum - aan voor 34.964 Euro. Over de prijs valt nog - enigzins - te praten. Dan heb je in ieder geval een auto waaraan je de komende jaren veel minder kosten kunt verwachten. Dit is natuurlijk wel preken voor eigen parochie.....ik weet het....

Mocht je interesse hebben kun je natuurlijk altijd vrijblijvend een kijkje bij mij in Breda komen nemen.

In ieder geval veel succes met je zoektocht naar een 964 cabrio!

Groeten,

Paul

05 mei 2008 21:59
Profiel
Bericht 
Als je van een Barbie kleurtjes houd tenminste. :wink:

05 mei 2008 23:36
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Bij 200K schrijf je wat af. Nieuwe bak waarom?

05 mei 2008 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
wolf schreef:
Bij 200K schrijf je wat af. Nieuwe bak waarom?

veel stadskm's wellicht:!: :roll:

06 mei 2008 11:26
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
cabrio wim schreef:
Als je van een Barbie kleurtjes houd tenminste. :wink:

Was eind jaren 90 op zoek naar een zilveren 964 en 9 van de 10 hadden die paarse bekleding :!:
Had toen 8 jaar een SC gehad met een bordeaux interieur en wou dat niet meer.
Maar deze combinatie is wel fraai. maar dat is mijn mening :wink:

06 mei 2008 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Paul Porsche schreef:
Ik bied mijn 964 C2 cabrio met 65.000 KM - zie de advertentie op het forum - aan voor 34.964 Euro. Paul

Hi Paul. Heb je auto afgelopen vrijdag bekeken bij Rennsport. Ik moet zeggen een hele keurige en goed onderhouden auto. Werd ook bevestigd door Lothar. Ik heb er lang naar gekeken in de hoop dat de kleurcombinatie opeens wel in mijn smaak viel. Is nog niet gebeurd :D Maar smaken verschillen. Succes met de verkoop. Gaat zeker lukken. Ik zoek nog even verder.

06 mei 2008 19:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hoi Robin,

AKK al achter de rug (en tegengevallen, aangezien je verder zoekt), of zoek je naar argumenten om je aankoop bij De Bock voldoende te ondersteunen 8) . AKK geeft overigens normaliter ook redelijke uitslag (m.n. compressie) over staat van het blok. Relatief veel KM's betekent wel lagere restwaarde, maar als jij prijs OK vindt.. Dan is het alleen de vraag of je erg veel KM's gaat maken of niet. Is compressie goed, dan kan het blok wellicht door tot bijv 250.000, of inderdaad 270.000 :wink: (inschatting hiervan is met AKK instantie te overleggen, al krijg je nooit garanties natuurlijk). Ben jij van plan 5000 km per jaar te rijden, dan zou je dus theoretisch nog een jaar of 11 vooruit kunnen..

07 mei 2008 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
[quote="HV"]Hoi Robin,

AKK al achter de rug (en tegengevallen, aangezien je verder zoekt), of zoek je naar argumenten om je aankoop bij De Bock voldoende te ondersteunen 8) . :D Nee hoor, niet dat laatste. Ik heb van het weekend nog eens goed nagedacht, emotie uit :lol: en kwam er op neer dat ik, had ik van die km stand geweten ik niet eens was gaan kijken. Heb er ook een vervelend gevoel over dat zoiets naar voren komt als je er bij staat te kijken. En, heb daarbij een andere gezien én gereden, waar ik een "klik" mee had. (Zie fotootje) Kan ik niet uitleggen :? Maarrrrrr....die ondergaat vandaag een AKK....

07 mei 2008 15:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Gezien de foto's, beschrijving en positieve ervaringen van forumleden met deze firma is dit vermoedelijk een betere keus.

Top :!:

Alleen die velgen vind ik minder in combinatie met de rest

07 mei 2008 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Allemaal hartelijk dank voor alle tips en adviezen. Ik heb leuk nieuws....IK HEB VANMORGEN EEN 964 CABRIO GEKOCHT!!!! Mijn eerste PORSCHE. Een absolute jongensdroom die ooit onbereikbaar leek. Ben er helemaal ADHD van :bounce: Maar goed, het is een Amethyst Metallic C2, aangeschaft bij Targa Florio (nog bedankt voor de tip Henk :D ). Puntjes die bij AKK zijn gevonden worden keurig verholpen, inclusief grote beurt en nieuwe achterbanden, en een kleine schade aan de achterbumper. Hij gaat zijn best doen zaterdag 17 mei af te leveren. :ba: Hopelijk tot snel bij een rit...

09 mei 2008 15:44
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd. Je eerste Porsche is nog leuker dan je eerste auto is mijn ervaring. :)

09 mei 2008 15:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Gefeliciteerd met de aanschaf en succes met je nachtrust tot de 17e :wink:

09 mei 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
Robin G. schreef:
Maar goed, het is een Amethyst Metallic C2, aangeschaft bij Targa Florio (nog bedankt voor de tip Henk :D )

Geen dank. Van harte met je aanschaf en veel rijplezier, ondanks dat
het nog ff wachten is, voor dat hij komt.

Gr Henk

10 mei 2008 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Nachtrust? :bang: Wasda? :D

10 mei 2008 0:36
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Van harte, tis er zeker weer voor!Over 1 week ook nog wel hoop ik voor je :wink:

10 mei 2008 6:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende