Ik zou zelf in Duitsland of Belgie kijken, daar heb ik goede ervaringen mee (kon mijn huidige auto ook niet in NL vinden). Importeren is goed zelf te doen, mits je daar de tijd voor hebt. Anders kan je voor het hele (of delen van) het import traject ook een extern bedrijf inschakelen. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Je kan op internet mooie lijstjes vinden met wat er allemaal komt kijken bij import.
Verder; ik heb er zelf voor gekozen de P bij een Porsche Centrum te kopen i.v.m. de Porsche Approved (is dan overal geldig!) die er dan bij zit. Dat, plus het feit dat het vrijwel zeker een gerenommeerde dealer is, geven mij voldoende vertrouwen om een dergelijke auto naar NL te halen. Ik denk dat je daar met jouw budget ook goed uit de voeten kunt. Huiswerk is natuurlijk altijd handig --> chassisnummer natrekken, ervaringen over de dealer lezen, onderhoudsboekje doorspitten, opties natrekken etc.
Ben benieuwd!
Over de opties:
Zeer persoonlijk. Mijn persoonlijke must haves - het meerendeel is ongetwijfeld standaard op een GTS
- sportuitlaat - standaard?!
- sport chrono (met PDK & met handbak!) - standaard?!
- Volleder pakket
- 14 of 18 way electric seats (het liefst kuipstoelen, maar dat is voor veel mensen niks!)
- ik vind persoonlijk ook nog PDCC / Sport PASM incl. 20mm verlaging erg mooie opties. Dat tweede zit geloof ik standaard op een GTS. Het beste is om een keer in een auto te rijden mét en in 1 zonder PDCC (allebei moeten ze dan wel die 20mm verlaging hebben) om te kijken wat je voorkeur heeft.
- Bose / Burmeister (in ieder geval een audiopakket upgrade)
Laatst bijgewerkt door
stak op 05 apr 2020 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.