Iedereen bedankt voor de tips, adviezen en wijze raad die ik heb mogen ontvangen.
Mijn conclusie is als volgt:
1) ik ga voor een 993, 2 wiel aangedreven zonder s i.v.m. budget en dus meer keuze
2) Ik zal zeker een AKK laten uitvoeren
3) Ga voor een lage KM Stand, <100.000 omdat ik in 5 jaar tijd max 50.000 erbij ga rijden en ik dan nog een leuke 993 met "weinig" op de teller kan aanbieden over 5 jaar.
4) Ik zal zorgen 5K tot 10K achter de hand te hebben voor onverwachtse dingen.
5) Ik ga voor een 993 van de latere jaren, '97 - '98
6) Ik ga het geheel met een max van 40.000 euro financieren met financial lease met een aanbetaling van 15.000 euro
7) Folimex staat zeker in het favorieten lijstje met dealers vooral i.v.m. de lage Km standen.
8 ) Ik ben van plan alleen te kopen met minstens een half jaar garantie om het risico een kat in de zak te kopen te verkleinen, mochten er al echte gebreken in de auto zitten, dan komen die het eerste half jaar zekers wel naar boven. En een dealer die bekend is met de gebreken zal de garantie niet willen verstrekken en zo filter je er toch weer een paar slechte 993's uit.
9 ) Ik ga ook dit boekje:
http://www.performance2and4.co.uk/guides993_n.htm nog bestellen en deze tips gebruiken tijdens de aankoop fase.
Zoals jullie zien heeft bovenstaande discussie mijn inzicht zeker vergroot en ook de keuze iets meer beperkt wat makkelijker zoeken mogelijk maakt.
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties en nu ga ik op zoek naar de juiste 993 voor mij
Groetjes,
Martin