Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 1:29

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Zoektocht naar goede mooie Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Bericht Re: Zoektocht naar goede mooie Boxster S
Auw, toch wel hard als je met de realiteit geconfronteerd wordt. Als de S6 inderdaad nog maar 9k waard is (alle bedragen daaronder vind ik echt absurd) dan krijg ik bijna de neiging om er gewoon lekker mee door te rijden. Meer auto krijg je niet voor 9k!!!

Maar toch porschevirus heeft me te pakken na twee proefritten, dus blijf rustig om me heen kijken. Misschien toch maar eens een advertentie voor de S6 op MP zetten en kijken wat er gebeurt.

10 apr 2010 1:52
Profiel
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Zo S6 is de deur uit. Toch nog redelijk snel gegaan via MP en meer gekregen dan hoogste inruilbod. Nu op mijn gemak op zoek naar de ideale boxster S.

Bij surfen op internet toch ook met een schuin naar 996 gekeken. Wat vinden jullie van deze en wat zijn de voor en tegens tov Boxster S?

http://link.marktplaats.nl/340975575

Groet Evert

(edit: AAAAAAAAAA, er staat op Marktplaats altijd zo'n mooie korte link, gebruik die nou toch eens!)

22 apr 2010 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ralf996 schreef:
De tweede vind ik erg mooi met die velgen

Ja en een V6... das toch wel uniek op een Boxster :mrgreen: :mrgreen:

Over de 996 tja ik snap dat je er naar kijkt maar in mijn ogen is er 1 groot verschil de Boxster is ontworpen als Cabrio, de 996 is een coupé waar een cabrio van gemaakt is. Dat zegt niets over techniek rij-eigenschappen etcetera maar estetisch klopt de Boxster als cabrio beter dan een 996 cabrio, tenminste in mijn bescheiden mening.

Dat vind ik trouwens een euvel van alle cabrio's die niet als zodanig ontworpen zijn. 8)

Ik denk dat als je kijkt naar waardevastheid, en toch (ik probeer het tegen te gaan maar onverhoopt) het verschil in status tussen een 911 en een Boxster. Waardoor ik denk ik op de langere termijn de 996 een waardevollere investering zal blijken... maar dat is puur giswerk :mrgreen:

22 apr 2010 20:17
Profiel
Moderator
PF #57
als je de achterbank niet nodig hebt zou ik lekker voor een boxster s gaan. betere wegligging, meer waar voor je geld. Mijn mening hoor...

22 apr 2010 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Je zal eerst je eigen wensenlijst helder moeten hebben.

WIl je een automaat of een schakelbak?
Wil je de motor achter de achteras of ervoor?
Wil je 2 extra zitplaatsen of wil je de motor 30 cm achter je rug hebben?
Ondehoudskosten?
De 3.4 motor staat bekend als de plofmotor. Persoonlijk zou ik die altijd laten staan.
Dit zijn geen onderwerpen die je aan ons kan vragen, wat vinden jullie er van? Nee, wat vind jij er van?

22 apr 2010 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
ik zou voor een 928 gaan :wink:

23 apr 2010 8:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Kevert schreef:
@barolo Ik wil de auto het hele jaar door rijden en denk dat een hardtop dan een must is. Als de ervaringen anders zijn dan hoor ik dat graag. Donkere wielen zijn niet mijn ding.

Wat is jullie idee over kmstanden?

Ik rijd nu ruim een jaar of 4 alleen maar soft top cabriolets en heb nog nooit een hardtop gemist. Ook bij de Boxster is het mijns inziens niet nodig. In de winter is het warm genoeg. Het enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat de auto van binnen koud kan zijn als het buiten vriest. Maar dit is binnen een minuut verholpen met behulp van de stoelverwarming.

Ik zou me niet blind staren op een hardtop.

23 apr 2010 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Hardtop idd geen must. Softop slijt mss beetje harder maar ook dat valt mee vlg mij.
Mijn Boxster dit jaar trouwens niet doorgereden met veel sneeuw en ijs toch beetje link (geen TC) en zonde van de (in mijn geval vele) kms.

23 apr 2010 10:23
Profiel
Moderator
PF #57
voor de prijs van een hardtop kan je volgens mij een keer of twee een nieuwe softtop laten monteren :idea:

Rij al een jaar of 18 cabrio's - hardtop nog nooit gemist. Had er alleen op de Wrangler eentje omdat die af fabriek was meegeleverd. Anders had ik hem er zeker niet bijgekocht.

23 apr 2010 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Barolo schreef :
Citaat:
De 3.4 motor staat bekend als de plofmotor. Persoonlijk zou ik die altijd laten staan.

We hebben nu ook een Boxster S in die categorie :cry:
viewtopic.php?f=3&t=27362

Ik zou voor een Boxster S gaan. Meer fun voor minder geld. En die hardtop kost 2e hands tussen de € 800 en € 1.000. Ik heb hem nog niet maar overweeg wel. Maar winterbanden heb je dan weer meer aan denk ik voor een zelfde 2e hands investering.

Succes met de keuze.

23 apr 2010 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Zo vandaag een uitgebreide proefrit gemaakt in de Boxster S uit mijn eerste post. Wat een feest :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Donderdag gaat de auto voor een AKK naar Porsche Centrum Gelderland. Hopelijk is hij werkelijk in zo'n goede staat.

Wordt vervolgd!

24 apr 2010 14:02
Profiel
Omg. Amsterdam
Ben benieuwd zo op de pica's ziet ie er goed uit! :thumleft:

Ook een mooie kleur!

26 apr 2010 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Net de uitslag van de aankoopkeuring gehad. Auto is op zich netjes, er zijn geen rare zaken. Echter de auto heeft achterstallig onderhoud en er is op korte termijn ook nog regulier onderhoud (mn remmen rondom) te verwachten. al met al nog een paar duizende euro kosten, voordat de auto tip top in orde is. Dus deze laat ik gaan, in mijn ogen is het nog steeds een kopersmarkt dus het wachten is op de volgende kandidaat. Wordt vervolgd.....

29 apr 2010 18:15
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
als dat een no-go is zou ik gewoon niet aan een Porsche beginnen :idea:

29 apr 2010 19:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Het is een no go omdat de prijs plus de kosten voor het benodigde onderhoud in mijn ogen bij elkaar te veel zijn. Dat het onderhoud van een porsche niet goedkoop is snap ik

29 apr 2010 19:48
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Groot gelijk, gewoon rustig verder kijken. als de verkoper de prijs niet wil laten zakken is dat zijn probleem :thumleft:

29 apr 2010 19:59
Profiel Facebook 
3.2S
010
Je zal toch rekening moeten houden met zo'n 3000 kosten aan onderhoud per jaar mocht je 15.000 km per jaar gaan rijden. Het klinkt een beetje alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. :wink:

29 apr 2010 20:28
Profiel WWW
Weert
3000 aan onderhoud voor een boxster?

29 apr 2010 21:01
Profiel Facebook 
Is dat inclusief wassen en fohnen? :mrgreen:

29 apr 2010 21:49
Profiel
Weert
:res:

29 apr 2010 22:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
@barolo: Ik hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rij maar wel een goede boxster voor een nette prijs. Als in mijn ogen de prijs netjes is maar er vervolgens blijkt dat er voor een paar duizend euro achterstallig onderhoud is dan klopt de prijs niet meer.

30 apr 2010 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
@Kevert, zit nu in dezelfde situatie als je ben op zoek voor mijn vrouw naar jonge TT roadster, heel veel aanbod en gewoon afwachten tot de juiste voorbijkomt :?

01 mei 2010 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Zo dit weekend weer een auto bekeken en ontdekt dat ik alle Boxsters met volledig electrische stoelen kan laten staan. Deze stoelen gaan niet ver genoeg naar beneden om ruimte te maken voor mijn 1.91m. Met deze lengte gaat net in een Boxster maar blijkbaar gaan de electrische stoelen minder ver naar beneden. Weer wat geleerd en the search continues.....

04 mei 2010 8:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Zou zoektocht uitbreiden naar Duitsland, invoeren valt echt wel mee en jouw bezwaar dat je dan moeilijker schade kan verifieren...lijkt mij dat dit in Duitsland ook wel goed is geregeld, zeker bij dealer... maar hoe dan ook altijd akk uitvoeren, komen evt. gebreken vanzelf boven water. Op dit forum staat ook hoe importeren werkt, scheelt $$$

04 mei 2010 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Kevert schreef:
Met deze lengte gaat net in een Boxster maar blijkbaar gaan de electrische stoelen minder ver naar beneden. Weer wat geleerd en the search continues.....

GT3 kuipstoelen in een boxster zitten beduidend lager. Heb je en een mooier interieur, en een strakke goed werkende zit... 8)

04 mei 2010 21:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende