Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Carrosserie 912 SWB met papieren gezocht
Na mijn huidige project gaat het toch gebeuren... Ik zoek een 912 SWB body bij voorkeur 3 clock. Mag helemaal leeg zijn maar moet wel rollend zijn. ook met Europeese papieren. Alles aanbieden s.v.p.
|
09 jan 2013 23:47 |
|
|
Rob Herfst
Cayenne Turbo S
Boxster S (987)Rotterdam
|
Re: Carrosserie 912 SWB met papieren gezocht
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 jan 2013 0:09 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Ik vermoed dat je een coupe zoekt?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 jan 2013 9:33 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Jazeker! Ga de koets in Sittart denk ik eens bekijken alhoewel ik die wel heel leeg vindt voor dat geld. Voordat ik daar alles bij heb gezocht dat ik denk nodig te hebben ben je denk ik 10 K verder. De witte voldoet zeker niet voor wat ik er mee wil ... Uitgangspunt: gaat toch een llichtgewicht Outlaw worden met een 2.2 914 blok ... En: ik heb de tijd.
|
10 jan 2013 12:27 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als die witte echt zo hard is als de adverteerder belooft, doe je daar denk ik beter aan als aan zo'n kaal hok Op/aan een SWB zitten duizend-en-een onderdelen die net effe anders zijn dan een LWB en ook (nog) lastiger te krijgen/vinden. Als je dat soort zooi los bij elkaar moet gaan sprokkelen ben je veel duurder uit dan met een complete donor
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 jan 2013 14:52 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Klopt helemaal Jeroen, alleen denk ik dat ik 75% van de auto dan niet eens ga gebruiken...
En qua plaatwerk weet je dat ik gek ben op glasfiber en alu ...
Gedachte is de auto van Chris Jury maar dan met een dikke typ 4 achterin en heel Spartaans .....
|
11 jan 2013 18:02 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wat je niet gebruikt gewoon verkopen Er wordt grof geld betaald voor ouwe meuk
|
11 jan 2013 18:12 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Deze ?
|
11 jan 2013 18:31 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Yep maar dan zonder al die riempies en nog wat lichter.
|
11 jan 2013 21:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hoeveel seconden moet je aan zo'n riempje trekken om het raam omhoog te doen? sorry... back on topic
|
11 jan 2013 22:18 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Eh geen idee maar ik raak een beetje in de war van al die riempjes. Ik denk alleen aan een rood lusje om de deur te openen en lexaan schuifraampjes. De man heeft de voor en achterklep ook nog vastzitten met 4 herenbroek riemen.
|
12 jan 2013 10:08 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
idd een beetje overkill aan leren riempjes, maar verder wel een super project gaaf ook dat 'ie 'm gewoon met een rollertje heeft geschilderd en daarna uitgepolijst
|
12 jan 2013 19:37 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
|
12 jan 2013 19:53 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Als ik hem gevonden ga krijgen wordt het in ieder geval een hele hete 4 cilinder. En verder wil ik me niet laten lijden door waanzinnig dure zogenaamd period correcte en Porsche specifieke oplossingen. Het lijstje is verder overigens al redelijk compleet. Mijn goal is dus een lichte spartaanse Hotrod waarbij alleen het chassis, body en onderstel een vast gegeven zijn. Voorlopig heb ik nog wel even werk aan mijn Rometsch dus ik heb nog tijd genoeg.. Mooiste compliment dat je kan krijgen is dat de poster van het youtube filmpje van de Formule Vee concludeerde dat hij "beautiful restored" was. Bij de vormgeving van de body heb ik me ook door 4 verschillende Formule Vee body's laten inspireren en heb ik in mijn beleving technisch ook gekozen uit the best off all solutions. Een geslaagde, mooie (mijn beleving) combinatie vol met verwarring (van de puristen) is mij goal. En als die auto dan nog een beetje beter van zijn plaats kan als de gangbare 6 cilinders uit die tijd dan is dat helemaal leuk. We zullen zien hoe dat uitpakt.
|
13 jan 2013 10:38 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Op het Engelse DDK-online.com forum onder "restauration threads" staat de bouw van de auto van o.a. Chris nog even uitgebreider .... met nog een paar hele leuke andere hotrod projecten.
|
13 jan 2013 10:43 |
|
|