Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Wát een heerlijk geluid...

28 jul 2007 14:33

Ik had er natuurlijk al vaker in gereden,maar heb 'm nu een weekendje mee naar huis en wilde mijn enthousiasme toch even met jullie delen... :wink:

Afbeelding

Het zal wel de oude angst zijn dat wankelmotoren niet betrouwbaar zijn en zuipen als ketters...anders kan ik nl geen reden bedenken waarom er maar zo weinig rondrijden. Ik vind 'm heerlijk zitten, schakelen en hij heeft een nóg lichtvoetiger stuurgevoel dan een 993, vergelijk een 996 met een 993 dan heb je een idee van de RX8 tov een 993...wel nóg wat zenuwachtiger op hogere snelheid, maar echt lekker.
Niet voor de pure snelheid (hoewel hij met 230 pk snel zat is) maar de combi sturen én geluid is verslavend.
De motorfietsachtige huil van 6,7,8 naar zelfs 9 duizend rpm is enorm kicken ...doet mij aan het mooie huilen van Yahama's denken...

Onbekend maakt duidelijk onbemind...maar ga er niet zomaar eens mee rijden...de kans dat je net zo enthousiast wordt als ik is niet denkbeeldig... 8)

Het lijkt wel een reclamespot ...ik besef 't ook :oops: ...en ik weet ook wel dat Porsche weer net even anders aanvoelt ,natuurlijk ,kost ook 2 tot 3 maal zoveel , maar toch...

AfbeeldingAfbeelding

Iemand anders ook ervaring met de RX8 ?

28 jul 2007 15:02

nope, heb wel een rx 7 gehad dus ik weet wat je bedoeld :!:

Re: Wát een heerlijk geluid...

28 jul 2007 15:06

Jurgen schreef:
De motorfietsachtige huil van 6,7,8 naar zelfs 9 duizend rpm is enorm kicken ...doet mij aan het mooie huilen van Yahama's denken...

Iemand anders ook ervaring met de RX8 ?

Nee, wel met "Yahama's" :wink: - in mijn studententijd een RD350LC (tweetakt) en daarna een FZR600; binnenkort wordt de Walter Wolf tijdelijk uitgeschreven en vervangen door een Yamaha FZR400R

28 jul 2007 17:15

Respect voor die auto...wankel techniek is heel knap!!! Daarnet op de auosnelweg raasde er me nog eentje voorbij...'k had de kap af en z'n geluidje viel meteen op

28 jul 2007 18:07

Wat moet die Ruf kosten :lol:

Het geluid is inderdaad kippevel, vind zelfs de wagen aan de buitekant mooi. Heb er al eens mee gereden, en het is zeker geen straf.

Enkel spijtig dat een Jap mij aan de binnenzijde niet kan bekoren. :cry:

28 jul 2007 18:19

Met jouw huidige en toekomstige wagenpark ben jij de laatste die op een RUF zit te wachten Paul... :wink:

Ik blijf 'm trouwens lekker rijden hoor...wil wél graag eens weten wat ik op mijn 323 moet toeleggen... :lol:

28 jul 2007 18:30

Zoals gezegd Jurgen: een heel gaaf bakkie waar je nog eens lekker hoog in de toeren mee dóór kunt janken.
Ik heb je hier al voor gewaarschuwd vóór aanvang van deze job geloof ik..... :wink:

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Volgens mij wordt het bóven 8500 RPM pas rood op de klok? Ik heb er destijds in Italië iig lekker mee gescheurd, maar moest dat bekopen met het bijvullen van de olie....... :roll:

Was nog een hele klus om gewoon een blik op zo'n wankelmotor te kunnen werpen.....

AfbeeldingAfbeelding

of zit dat blok er toch achterin...

28 jul 2007 18:31

Ik denk dat je dat juist net NIET wilt weten Jurgen.... RX-8, blijft een van die auto's waar je elke keer naar omkijkt... Spannend... En Suicide doors natuurlijk geweldig ;)

28 jul 2007 18:52

ER,die mij idd hier al maanden geleden voor waarschuwde \":wink:\" schreef:Volgens mij wordt het bóven 8500 RPM pas rood op de klok?

Boven de 9 ... :wink: hoewel ik daar absoluut niet boven kom hoor...blijft wel de auto van iemand anders he...

28 jul 2007 18:57

En je weet nooit wie er mee leest :wink:

28 jul 2007 20:37

:lol: De buurman bijvoorbeeld... :wink: , maar het zal best wel vertrouwd zijn denk ik zo... :wink:

Leuke nieuwe avatar trouwens ... :thumright:

28 jul 2007 20:58

:thumleft: :drive: :wink:

28 jul 2007 21:02

Goed verhaal! Maar de looks van deze auto, die kunnen míj toch echt niet bekoren. Imho 13 in een dozijn.

28 jul 2007 21:43

Awesome auto...
Nog mooier omdat daar 2 turbo's op passen.... en tot 800 pk nog lekker blijft rijden.

28 jul 2007 23:07

Hé Jurgen......... het is een JAPANNER!

28 jul 2007 23:48

Ik heb in mooi weer en een mooie omgeving eens een stuk getoerd in een RX7 cabrio uit de jaren '80, was een zeer prettige ervaring die ik niet snel zal vergeten.

29 jul 2007 8:48

ppp 356 schreef:Enkel spijtig dat een Jap mij aan de binnenzijde niet kan bekoren. :cry:
En bij deze voor mij ook de buitenkant niet.Zal absoluut waar zijn wat Jurgen schrijft......Maar het is net als bij vrouwen hè.... je kijkt toch eerst naar het uiterlijk. :wink:

29 jul 2007 10:22

MS964 schreef:Maar de looks van deze auto, die kunnen míj toch echt niet bekoren. Imho 13 in een dozijn.

Noem dan de andere 12 eens :wink:

Heb er een weekend met gereden, de sterkste van de twee met het Bose audio systeem kleur rood met rood zwart interieur, moet zeggen was er van onder de indruk (wegligging en rijden) en ook het voordeel dat je achterin echt nog mensen kunt meenemen en redelijk goed kunnen zitten.

30 jul 2007 1:29

Ik heb het niet zo met Japanse wagens , maar dat is natuurlijk zééér persoonlijk.
Gisteren nog een knap staaltje Duitse techniek gezien en even later gehoord.
Als er één geluidje mooi is , is het dat wel :P

Afbeelding

De parkeerplaats kon niet beter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

30 jul 2007 6:48

Tschja, Koen.

Je hebt altijd baas bóven baas... :wink:

Oók een zeer respectabele voiture.

30 jul 2007 11:42

Die kost ook iets meer, Koen !

@ Ik denk dat de techniek van de wankelmotor zwaar onderschat is... Maar hoe krijg je een Indo in een Jappen-auto :lol:

30 jul 2007 12:13

heb nog een oude Marcos met een V8 zonder dempers, ben wel verliefd op mijn 993 maar dit geluid is toch onovertroffen 8)

30 jul 2007 12:26

@ Graaf: een paar andere dempers doet wonderen.

30 jul 2007 12:30

ik zal zaterdag gelijk even langsrijden als ik in Rijswijk ben kan ik luisteren of het de moeite is :wink:
Plaats een reactie