Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

"zijn woord tegen het mijne" - politieman

25 jan 2015 13:46

Gisterenmiddag wat bijzonders meegemaakt.
Reed naar Laren voor een (zakelijke) lunch. Moest ook iets terugbrengen bij Steppin Out. Rij midden in Laren voor deze winkel de 'laden lossen zone' op (3 parkeerplaatsen achter elkaar), komt er een agent naar me toe lopen (blijken daar een meneer en een mevrouw agent langs de weg te staan, had ze nog niet gezien).
"Goedemiddag meneer, mijn naam is bladibla (alweer vergeten). Ik zie dat u hem nu om hebt, maar mijn collega op de hoek heeft geconstateerd dat u uw gordel niet droeg."
"Sorry, maar ik had mijn gordel weldegelijk om. Vanaf huis nl. al."
"Als u mij even uw rijbewijs geeft, kunt u terugrijden naar mijn collega en dat met hem bespreken".
Ik rij terug, collega staat to de Albert Heijn op de Markt, achter een afvalcontainer, een meter of 15 van de bocht waar ik langs was gekomen. Ik vertelde hem dat ik mijn gordel weldegelijk droeg. Hij zei vervolgens dat ik dat wel kon zeggen, maar dat hij geconstateerd had van niet en bij zijn waarneming bleef. Vervolgens zei hij: "ik weet dat bij een Mini Cabrio de gordel heel laag zit dus ik heb extra goed gekeken en zag uw gordel duidelijk naar beneden hangen. Die werd dus niet gedragen."

Ik reed open, hij zag me van de bestuurders zijkant en vanaf dat oogpunt kan je de gordel dus never nooit zien hangen.

Afbeelding

Bullshit dus. Maar wel 140 euro boete. "U mag in bezwaar gaan meneer, maar ik blijf bij mijn waarneming." Dat is dus een gelopen koers. Heb al eerder een zaak voor laten komen omdat de agent in kwestie loog over 'bellen achter het stuur'. Deze man hield in de rechtszaal zijn leugen gewoon vol. De rechter zei in zijn conclusie dat hij 'het sterke gevoel had dat ik de waarheid sprak, maar daar het mijn woord tegen dat van de ambtenaar in functie was, hij mij toch helaas moest veroordelen tot het betalen van de boete."

Zal hier wel weer hetzelfde zijn. Duur geintje. Als ik fout zit betaal ik, maar dit was echt niet terecht. Degene die naast me zat, zei overigens ook tegen me dat ik mijn gordel de hele weg gedragen had...

Re: "zijn woord tegen het mijne" - politieman

25 jan 2015 13:54

Gvd ... ben je mooi klaar mee :|

25 jan 2015 13:54

Schrijf het maar even lekker van je af, het schijnt dat "jippie" is uitgezet. :wink:

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft je kansen voor de rechter maar dat is niet mijn vak.

In een heel grijs verleden heb ik als 12-jarige wel eens voor de kantonrechter gestaan omdat het licht van mijn fiets het niet gedaan zou hebben terwijl dat wel het geval was.
Uiteindelijk heb ik daar gelijk gekregen en werd "vrijgesproken".
Was destijds voor mijn vader een principekwestie want het ging om 30 gulden ofzo.

Nu heb ik natuurlijk een eerlijk uiterlijk, daar ben ik mij van bewust.... :mrgreen:

25 jan 2015 13:59

Als je bijrijder geen verwant en meerjarig is en een verklaring tekent dat jij je gordel wel om had, en hij/zij kan ook aannemelijk maken waarom deze zich dat specifiek kan herinneren, is dat zeer sterk voor een bezwaar. Altijd doen, zou ik zeggen.

25 jan 2015 14:22

Kan je niet argumenteren dat er een gordelverklikker in zit met een geweldig irritant geluid als je dat ding niet om hebt?

25 jan 2015 14:38

Helaas een LAF-je. (Leugen + Ambtseed = Feit).
Succes met bezwaar maken, er staan hierboven wel een paar goede tips.

25 jan 2015 15:10

Vaak kun je op flitsservice.nl goede adviezen vinden m.b.t. dit soort zaken. Succes!

25 jan 2015 15:11

Dat is toch niet te geloven. Zou het toch laten voorkomen.

25 jan 2015 15:11

Je hebt toch een getuige?

25 jan 2015 15:25

Ja. Maar dat is mijn dochter van 14 die ik af moest zetten bij een vriendinnetje. Telt dus niet helaas. Enige wat ik kan aanvoeren is dat hij vanaf die afstand met geen mogelijkheid met het blote oog kan zien of ik wel of niet mijn gordel om heb. Gewoon door de manier waarop de mini gebouwd is. Als ik de acceptgiro krijg zal ik in bezwaar gaan en een foto maken van waar hij stond van mij in mijn auto. Op die manier kan ik wellicht aantonen dat hij dat helemaal nooit heeft kunnen onderscheiden. Je weet nooit.

Oja, overzicht van waar het gebeurde:

Afbeelding

Oom agent stond rechts naast de glasbak en ik kwam de straat uit links op de foto en ging de bocht naar rechts om, van de agent af. Heeft hij echt nooit kunnen constateren.

25 jan 2015 15:39

Dat lijkt mij een haalbaar verhaal. En dan vragen aan de rechter of je een gordel droeg op de foto of niet. Of twee foto's; één met gordel en één zonder.

25 jan 2015 15:45

Beter te laten voorkomen, anders lopen die agenten allemaal vrijuit en kunnen ze hun gang gaan.
Als ze meermaals zo'n bezwaren tegenkomen op hun naam, zullen hun meerderen ook wel beginnen nadenken over de betrouwbaarheid van zijn woord.
En in dit geval heb je eigenlijk bijna wetenschappelijk bewijs tegen zijn woord.

25 jan 2015 15:46

Zou er toch ook werk van maken, ook als kost het moeite en misschien frustratie.

25 jan 2015 15:48

Pas een uitspraak gedaan door de rechter in een zeer vergelijkbare zaak.

Heb ik op mijn werk; kijk morgen wel even

25 jan 2015 16:09

eenstrepers op jacht naar prenten.

25 jan 2015 16:10

Ik zou een ontheffing van de draagplicht aanvragen. Heb ik ook gedaan. Ik heb hem nooit bij mij, maar zeg altijd je mag mij bekeuren, maar met een ontheffing hoef ik niet te betalen.

25 jan 2015 16:28

Harley schreef:Helaas een LAF-je. (Leugen + Ambtseed = Feit).
Succes met bezwaar maken, er staan hierboven wel een paar goede tips.

+1. Volstrekt kansloos.

25 jan 2015 16:36

horn schreef:Als ik de acceptgiro krijg zal ik in bezwaar gaan en een foto maken van waar hij stond van mij in mijn auto. Op die manier kan ik wellicht aantonen dat hij dat helemaal nooit heeft kunnen onderscheiden.

Mooi waardeloos deze situatie. Als ik jou was zou ik idd een foto-raportage maken gezien vanuit het oogpunt van de agent. Maak foto's met en zonder gordel om. Goed inzoomen zodat je, hopelijk, van afstand geen verschil kan zien. Succes met de afhandeling.

Overigens: ik mag vanaf april wel uitkijken. Dan wordt mijn Mini geleverd (alleen geen cabrio).

25 jan 2015 16:47

Ik zie dat u hem nu om hebt, maar mijn collega op de hoek heeft geconstateerd dat u uw gordel niet droeg.
Daar gaat het al mank. En als niemand gezien heeft dat je de gordel snel omdeed heb je dus al een getuige. @Barolo op welke grond heb jij die ontheffing gekregen?

25 jan 2015 16:51

horn schreef:Ik reed open, hij zag me van de bestuurders zijkant en vanaf dat oogpunt kan je de gordel dus never nooit zien hangen.

Je kunt hem idd niet zien hangen als je hem niet om hebt, daarentegen kun je het wel duidelijk zien als je hem wel om hebt...

:arrow: http://www.autobild.de/bilder/das-neue- ... tml#bild21

:arrow: http://www.autobild.de/bilder/das-neue- ... html#bild2
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 25 jan 2015 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2015 16:56

je schouder steekt toch iets boven t portier ? dus zou je in dat geval ook duidelijk wel of geen gordel zien lijkt me :?

25 jan 2015 17:00

heb dergelijke foto's ook gezien. Echter, ik had een zwart jack aan en mijn ramen waren omhoog. De foto's vanaf de positie van de agent zullen uitwijzen of het te zien is. Mijn chagrijn werd voornamelijk getriggerd door de opmerking van oom agent dat hij 'mijn gordel zag hangen dus zeker wist dat ik hem niet om had". Dat is nl echt onmogelijk. En in deze weet ik zeker dat ik mijn gordel gewoon om had. Dus wat hij wel of niet gezien meent te hebben, hij heeft het verkeerd gezien.

Heb er overigens weinig vertrouwen in dat eea teruggedraaid zal worden, maar zo zonder protest 140 euro aftikken heb ik ook een beetje moeite mee (kreeg eerder deze week twee bekeuringen van eind december voor beiden 101 euro (beide keren 13 km te hard na correctie, netjes betaald. Ik was het en ik reed te hard. Zonde geld, dat dan weer wel.)

25 jan 2015 17:01

Succes Horn, uit principe zou ik het voor laten komen en met een goede situatie schets en evt foto's van een Mini op dat punt met en zonder gordel (stilstaand ;-)) proberen er het beste van te maken. Maar ik snap ook dat je daar geen trek in hebt... Gelukkig is de Politie je beste vriend!

25 jan 2015 17:37

Kansloos idd.
Wordt gewoon dokken helaas.
Beter beklag doen over de gang van zaken, de zaak een beetje aandikken. Moet 'ie zich tegenover jou en z'n meerdere verantwoorden. Heb je iig nog een uurtje schik en een formele excuusbrief voor dat geld. Heb er hier meerdere liggen.. :wink:

25 jan 2015 21:14

GhostRider schreef:Heb er hier meerdere liggen.. :wink:

Waardeloos :evil:

Wat heeft dat nou voor zin, vooral als je er meerdere hebt liggen lijkt het me je eigen schuld...

En dan ook nog beetje aandikken? :roll:

Kinderachtig gedrag :idea:
Plaats een reactie