Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
06 feb 2015 12:54
In de Televaag stond een artikel dat ze dit wel een goed idee vinden
Dacht opeens nu ben ik toch wel echt oud aan het worden
Zat nog bij mijn vader achterop de BSA zonder helm, reed nog met hem mee zonder max. 50 km in de stad
Reed brommer zonder helm en mocht met mijn BMW legaal tegen de 200 op de snelweg rijden
Als ik strax mijn Gazelle pak moet ik een helm op, wat vinden jullie nu hier van
Die snorfietsmarkt zal dan ook flink inzakken, heb zelf nog een citta voor naar het circuit.
06 feb 2015 13:24
Prima idee, ik stel voor dat iedereen daarnaast een complete ijshockeyoutfit aanschaft want met deze gladheid zou je best eens kunnen vallen en jezelf bezeren.
Misschien voor de zekerheid nog met een touw een kussen onder de bips binden want je weet tenslotte maar nooit....
gejat van knauf:
06 feb 2015 19:36
Helmplicht
ook voor cabrio rijders
is de volgende fase
06 feb 2015 19:53
Tijdens de sex ??
Knaufie je moet je kop niet tegen de muur slaan
Laatst bijgewerkt door
The Wolffman op 06 feb 2015 21:16, in totaal 1 keer bewerkt.
06 feb 2015 20:23
je moest eens weten hoe hoog die kast is thuis
.
06 feb 2015 20:40
Vandaag was er een stuk over op BNR.
Een vrouwtje van de Fietsersbond, vond het wel een goed idee om elke auto te voorzien van een
speciale fietsers airbag.Dan zou zo'n helm helemaal niet nodig zijn...
06 feb 2015 21:30
Ik fiets al bijna nooit meer.
Met een helmplicht zien ze mij helemaal NOOOOOOOOOIT meer op de fiets.
Ik denk vele met mij.
06 feb 2015 21:42
Ik fiets elke dag naar de praktijk. Zo kom ik aan dat goddelijke lichaam
De helmplicht laat ik aan mij voorbij gaan, dat spreekt voor zich
06 feb 2015 22:01
Alvast voorbereiden;
06 feb 2015 23:40
Ik denk dat een begrenzer op elektrische fietsen veel meer effect zal hebben. Mensen zijn geneigd een dergelijke fiets harder te laten rijden dan zij zelf aankunnen (circa 25 km/u) en gebruikers van deze fietsen zijn veelal op leeftijd waarbij ongevallen veelal slecht uitpakken.
Het dragen van een helm vind ik ieders eigen verantwoordelijkheid. Ik ga niet naar buiten op de racefiets/mountainbike zonder helm nadat ik de voordelen ervan heb gezien 2 jaar geleden (man kopt boom tijdens het mountainbike en komt er tijdens een tussenstop pas achter dat zijn helm in 2-en ligt), maar op reguliere ritjes zou ik er niet aan moeten denken.
07 feb 2015 0:01
Ewout schreef: Zo kom ik aan dat goddelijke lichaam
Mmm, wat voor fiets heb je?
07 feb 2015 9:42
4 weken geleden is een goede kennis van me op z'n snorfiets onder een auto gekomen. Op slag dood. Had hij een helm gedragen dan had hij het ongeluk waarschijnlijk overleefd. Ik weet dat hij geen helm droeg omdat dit niet verplicht was. Laat wel twee kinderen en een vrouw achter.
http://112kaatsheuvel.nl/2015/01/snorfi ... -waalwijk/
07 feb 2015 12:16
Verschrikkelijk Franz; gecondoleerd en veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.
07 feb 2015 12:55
dat is zeker een drama.
maar als ze het verplichten fietsen we toch allemaal (voor gek) ik vind het wel iets hebben, kopje is en blijft wel kwetsbaar in een heleboel andere landen is het al jaren verplicht en waarom zou Nederland nou niet eens meedoen wij zijn een fietsland.
07 feb 2015 13:25
Wielrenners en mountainbikers oké, maar de recreatiefietsers
Kom nou toch, dan moet iedere voetganger ook maar aan de helm, evenals traplopers en andere activiteiten waarbij je kunt vallen of je hoofd kunt stoten
@Franz: Sterkte met het verlies.
Als ik het verhaaltje lees dat hij echt onder de auto ligt en er door de brandweer onder vandaan is gehaald, denk ik dat hij er met helm ook niet zonder ernstig letsel(of zelfs levend) afgekomen was.
07 feb 2015 14:42
Als die helmplicht er dan tzt toch gaat komen: ik ben vast aan het sparen... onder mijn trui zit het begin al... Als de zwembanden dan ook nog verplicht worden... die heb ik ook al
Laat ieder lekker zelf beslissen wat hij wil (of niet).
07 feb 2015 15:01
Deels denk ik dat veel ongelukken te wijten zijn aan de fietsers zelf.
Persoonlijk vind ik ze veelal de meest onberekenbare en asociale verkeersdeelnemers die er maar zijn.
Over de stoep, door het rood, niet kijken bij richting veranderen, noem het maar op.
En ik vind het heel schrikwekkend dat ik veel ouders met kinderen dat ook zie doen.
Juist die ouder moet het goede voorbeeld geven.
Heel wat jaartjes geleden waren er klachten binnen gekomen dat er op de Burg. van Haarenlaan in Schiedam regelmatig door het rood werd gereden door automobilisten.
De politie Schiedam heeft toen intensief daarop gecontroleerd, maar niet alleen op automobilisten, maar ook op voetgangers en fietsers.
Er kwam toen naar voren, dat er zeer weinig automobilisten door het rood reden, het aantal fietsers en voetgangers wat niets van het rode licht aantrok was echter bijzonder groot.
Een helm of fietsers airbag, draagt nergens toe bij, zolang veel fietsers nog steeds een verkeerd weggedrag vertonen.
07 feb 2015 16:32
Oh ja, snorfietsers mogen wat mij betreft ook een helm gaan dragen zodra de snelheid hoger ligt dan 20 KM/H
Een opgevoerde brommer heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee, als degene die erop zit z'n verstand maar een beetje gebruikt. (Is in wezen hetzelfde als een snelle auto) Persoonlijk vind ik wel dat het opvoeren verboden moet blijven trouwens.
Maar wat mij betreft mogen ze de snorfiets direct verschroten zodra ze er één aanhouden die blijkt veel te hard te lopen..... 40 KM/H zonder helm moet niemand willen...
07 feb 2015 16:37
Als ik het goed begrepen heb van het journaal gisteren, scheelt een helm voor fietsers en snorfietsers 5 doden per jaar.
Acceptabel of niet, dat is de vraag.
07 feb 2015 16:40
5 doden per jaar? Als nou die 5 een helm opzetten...
07 feb 2015 16:54
50 doden per jaar in nederland door het gebruik van aspirine. Legaal bij de drogist
07 feb 2015 19:39
Cazzo Super Veloce schreef:Als ik het goed begrepen heb van het journaal gisteren, scheelt een helm voor fietsers en snorfietsers 5 doden per jaar.
En hoeveel doden per jaar als alle voetgangers een helm dragen?
Ikzelf val redelijk vaak (te voet dan) en we hadden het er eergisteren toevallig over dat het best link was om langs rijdende auto's te lopen..
07 feb 2015 20:04
Thanks Frans en Elferhenkie.
Cazzo Super Veloce schreef:Als ik het goed begrepen heb van het journaal gisteren, scheelt een helm voor fietsers en snorfietsers 5 doden per jaar.
En het scheelt natuurlijk heel veel hersenletsel. Maar eerlijk is eerlijk, zelfs door de gebeurtenis van afgelopen maand voel ook ik weinig voor een fietshelm. Al zou ik graag willen dat ze het bij kinderen verplichten als ik soms zie hoe hard ouders langs fietsende kinderen scheuren.
Maar het verbaasd mij eigenlijk dat ik nog niemand gehoord heb over die andere maatregel. Ze willen dus ook meer snelheidscontroles.
07 feb 2015 20:05
Elferhenkie2 schreef:Wielrenners en mountainbikers oké
.
En kinderen!
Je ziet in België zelden kinderen zonder helm rijden tot pakweg 10-12 jaar.