Naar aanleiding van het topic 'Zo, zo fout, maar toch...' ontstond een sfeertje waar uit blijkt dat er onder de PF'ers ook aardig wat fietsfanaten zitten. Onder andere Leander, Octaaf en ik zelf.
Met Leander heb ik al het plan om binnenkort samen tijdens een ATB-rit in de Drunense Duinen met elkaar kennis te maken en ondertussen lekker kletsen over onze gedeelde passies.
Zelf ben ik sinds mijn tienerjaren een fanatiek wielrenner, heb wat wedstrijden gefietst, daarna kwam het meer op Cyclosportieven aan (dat zijn een soort wedstrijden waar je ingedeeld wordt op leeftijd en geslacht, waarna je over een bepaalde route een tijd neer zet en deze bepaalt Goud, Zilver of Bronzen medaille.
Ik fiets zowat elke zondagochtend (tegenwoordig is de 996 een aardige concurrent voor mijn Canyon racefiets), +/- 120km met een wielerclub bij mij uit het dorp. Door de weeks 's avonds nog een rit van +/- 65km met een wat hoger tempo.
Ondertussen toch al een aardig palmares opgebouwd, zowel op de racer als de ATB. Op de racer zowat alle klassiekers; Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold, Parijs-Roubaix, Omloop het Volk, La Marmotte en de tour for Life. Op de ATB vooral 's winters, maar ook regelmatig marathons in de Ardennen en de Transalp.
Sinds dat ik de Porsche heb, toch al wat fietsritten moeten laten schieten, wat inmiddels op de weegschaal te zien is...
Maar ik ben erg benieuwd of er meer PF'ers zijn die deze sport als hobby delen? Laat wat van je horen! Wie weet kunnen we een keer een ritje organiseren! Of een C&B (Cars & Bikes)
Marc
Laatst bijgewerkt door
Marc996 op 24 jun 2015 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.