Hoi allemaal,
Daar ben ik weer met een nieuw project. Misschien dat ik deze wel 'snel' weet af te ronden (mij kennende... not likely
)
Maar goed... 2 weken geleden op een modelbouwbeurs een leuk kleurtje opgepikt (Porsche Mint groen) en daarmee was het idee eigenlijk al geboren.
Het gaat om deze kleur en ook de auto die ik ga maken (grotendeels) naar dit voorbeeld.
Ik denk dat het gros hier de Carrera RS wel kent en hoe begeerlijk deze is. Prijzen voor een originele RS zijn absurd hoog. Ik kijk vooral als modelbouwer naar dit model en dan is het niet al te afwijkend van een gewone C2. Het meest belangrijke vind ik het vermakelijke kleurenpalet dat voor de RS'en is gebruikt.
Ik twijfel nog een beetje of ik voor de gewone RS of de ClubSport ga, maar dat is een besluit dat ik gaandeweg prima kan maken, want qua uiterlijk verschillen ze niet veel van elkaar. Het belangrijkste is de rolkooi die de ClubSport heeft boven de basis.
Omdat de zaag er toch in moet, ga ik niet een al te dure doos er aan wagen en gebruik ik deze goedkopere Revell doos.
Dus een gewone Carrera als uitgangspunt, maar de RS heeft een bijzondere achterbumper met twee 'bulten'. Waarom... ik heb geen idee, maar het is een typisch kenmerk.
Ik heb die sectie voorzichtig uit gesneden en dan ga ik een 3D model maken van het stuk dat ik ga vervangen. Dat kan ik dan voor anderen aanbieden op Cults3D.
Hier nog even het verschil tussen de normale vlakke bumber en het stuk met de "bulten".
Ik heb de ruwe vorm van de bumber overgenomen in een 3D tekening. Dit eerste printje was om te kijken of ik de curves allemaal goed heb en ik ben zeer tevreden.
Momenteel draait een 2e printje waarbij ik het stukje iets breder heb gemaakt, de bolling aan de bovenkant wat heb afgevlakt, omdat die iets boven de bumber uitstak. Hopelijk past dat dan goed en dan ga ik de uitsparing voor de kentekenplaat maken en die "bulten" toevoegen.