Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 12:33

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Even geen Porsche (surf-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche (surf-adepten onder elkaar)
De mijne heeft een volume van 144 liter, meen ik. Tot een gewicht van een kilootje of 90 voldoet dat prima. Maar je hebt van hetzelfde type ook hogere volumes, tot ca. 170 liter.

02 aug 2014 13:29
Profiel
Moderator
PF #57
Weet iemand trouwens nog voor weinig zo'n ouwe keukendeur plank te liggen? Als speelplank voor de kids bij zwemmen hier in de Loosdrechtse Plassen. Dank alvast :salut:

08 aug 2014 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Heb er net 1 met veel moeite op de kop kunnen tikken: ware revival gaande!
Misschien door het mooie weer, maar overal worden 'ouwe-deuren-cups' georganiseerd....
Lijkt wel een beetje op de 911-gekte :mrgreen:
Iedereen heeft zo'n ding in de tuin liggen, wil je dr vanaf, dan reageert geen hond, zoek je dr één, dan is er plots schaarste!
Ik kijk wel een beetje in de rondte Horn! Gewoon MP in de gaten houden!

08 aug 2014 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Aan de vele recente postdata te zien is windsurfing.nl een best actief forum.
Misschien vind je in hun "te koop" sectie wel iets Horn?
http://forum.windsurfing.nl/viewforum.p ... 9a01f507df

08 aug 2014 18:36
Profiel
Moderator
PF #57
Dank, ga eens even verder snorren. Dacht echt dat het via mp zo simpel zou moeten zijn om voor 20 e'tjes zo'n deur op de kop te tikken :scratch:

08 aug 2014 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Mischien even een "gevraagd" advertentie plaatsen... Of even door Santpoort/Bloemendaal/Overveen rijden, om de paar huizen ligt er zo'n deur in de tuin :mrgreen:

08 aug 2014 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Apeltown
wat toevallig, dit topic!
Hier zeker 15 jaar niet meer gesurfd en ga toevallig morgen met een maatje die nog wel vaart weer eens het water op; rond het middag uur bij Horst. (dus blijf uit de buurt :mrgreen: )
Mijn plank historie; op zomerkamp op een deur leren surfen, daarna eerste eigen plank: HiFly superfun 325, Tiga 270 en een carbon Van den Berg 280 (wat een raket!!), daarna studietijd... alles verkocht. Mooie sport! heb nooit ge-kite, maar dat trekt me toch minder; minder puur. :popcorn:

08 aug 2014 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Ja super, windsurfen!

Ooit begonnen op de reeds genoemde dufour wing in de jaren 80 , heb ik vier jaar geleden de sport weer opgepakt op een marktplaats setje van 250 euro. Let op, wel " new school" materiaal, er is veel progressie geboekt in al die jaren. Koop dus zo nieuw mogelijk, je bent echt een betere surfer met nieuwere spullen. Horizontaal doorgelat zeil, bij voorkeur met cambers, een korter en breder board met grote vin. Ik had een bic veloce uit 2001, net new school met een zeil uit 2004.

Ik heb vervolgens een nieuwe overjarige starboard futura 155 liter ( met zo'n mooi houten dek) gekocht met een neill pryde V8 zeil van 8.5 meter. Gaat als een raket vanaf een kleine windkracht vier.

Kijk anders even bij hightide surfshop in ijmuiden, Ivo heeft regelmatig een containertje jong gebruikt spul uit resorts in Brazilië. Heeft mij prima geholpen, leuke vent.

Ps. heb ook nog een woodwinds uit 1983 gekocht op mp, zo,N houten board met koperen plaquette. Echt de Rolls Royce uit de jaren 80 op surfgebied, vooral om naar te kijken want niet geschikt voor mijn gewicht... :(

Gr Gijs

08 aug 2014 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Afgelopen donderdagmiddag met het gezin naar Strand Horst geweest.
Thuis hadden we onze surfspullen opgesnord en de boel eens opgetuigd, voor t eerst na (bijna) 20 jaar :!:
Ik was blij verrast dat alles compleet was en nog goed functioneerde. Alleen de diabolo brak door maar dat konden we direct laten fixen bij de surfshop bij Strand Horst.
De kinderen vonden het leuk om te doen, ze moeten het nog leren natuurlijk maar deze herintreder voelde zich weer 20 jaar jonger en 15 kilo lichter. We gaan dit zeker herhalen. Ik vond het ook grappig te zien dat onze vintage-uitrusting eigenlijk helemaal niet misstond en er nog best wel veel andere klassiekers bezig waren, zelfs nog de echte oudjes met de driehoekige zeiltjes van begin jaren 80. Gaaf om te zien :D

15 aug 2015 14:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2