Re: Even geen Porsche (surf-adepten onder elkaar)
Ja super, windsurfen!
Ooit begonnen op de reeds genoemde dufour wing in de jaren 80 , heb ik vier jaar geleden de sport weer opgepakt op een marktplaats setje van 250 euro. Let op, wel " new school" materiaal, er is veel progressie geboekt in al die jaren. Koop dus zo nieuw mogelijk, je bent echt een betere surfer met nieuwere spullen. Horizontaal doorgelat zeil, bij voorkeur met cambers, een korter en breder board met grote vin. Ik had een bic veloce uit 2001, net new school met een zeil uit 2004.
Ik heb vervolgens een nieuwe overjarige starboard futura 155 liter ( met zo'n mooi houten dek) gekocht met een neill pryde V8 zeil van 8.5 meter. Gaat als een raket vanaf een kleine windkracht vier.
Kijk anders even bij hightide surfshop in ijmuiden, Ivo heeft regelmatig een containertje jong gebruikt spul uit resorts in Brazilië. Heeft mij prima geholpen, leuke vent.
Ps. heb ook nog een woodwinds uit 1983 gekocht op mp, zo,N houten board met koperen plaquette. Echt de Rolls Royce uit de jaren 80 op surfgebied, vooral om naar te kijken want niet geschikt voor mijn gewicht...
Gr Gijs