Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 dec 2024 0:31

Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Bizar zooitje in Parijs na schietpartij 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Bizar zooitje in Parijs na schietpartij
Cazzo Super Veloce schreef:
Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.
Ze had er de hele nacht niet van geslapen.

Ja, en dat is diep en diep triest. Helaas hebben we in dit landje ook een aantal idioten wonen die niet kunnen relativeren vanwege die ene hersencel die ze hebben.

09 jan 2015 12:44
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
het verhaal gaat weer verder:

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... krijk.html

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

09 jan 2015 13:50
Profiel WWW Facebook 
live LINK

.

09 jan 2015 14:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zojuist zijn er op beide locaties invallen gedaan.

09 jan 2015 18:23
Profiel
Moderator
PF #57
patrick911 schreef:
Sony zwicht onder de druk van terroristische aanslagen en brengt een film niet uit.

Heb de film gezien en geloof me, het was inderdaad het beste geweest als ze hem niet hadden uitgebracht (is toch alsnog gebeurd).

@ Cazzo - kan zo maar oprecht gemeend zijn. Ik heb er alleen een ander gevoel bij. Kan het niet benoemen, maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...

09 jan 2015 20:05
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Wat een ironie. De mannen die zo tegen het vrije woord waren zijn doodgeschoten in een drukkerij.

09 jan 2015 21:35
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Hans Teeuwen, over de "ware islam" ...

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633854/69a5f1dd/hans_teeuwen_over_de_ware_islam.html

09 jan 2015 23:24
Profiel
foxtrot / oscar
Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.

Dat kan wel zo zijn, maar ik heb hier vanmiddag een heel lang gesprek gehad met mijn dochter omdat vandaag op school een moslim-vriendje (VWO) meende te moeten opmerken "dat dat de gevolgen zijn als je de profeet belachelijk maakt".
Dat soort idioten vergeet alleen dat dankzij de vrijheden die we hier hebben, zij moslim mogen zijn, naar een moskee mogen, hoofddoekjes mogen dragen etc.

horn schreef:
...maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...

Met lafbekje Matthijs van Nieuwkerk voorop. Die heeft in z'n hele godsganse leven nog nooit iets politiek-incorrects gezegd of geschreven.
En dan pontificaal gaan zitten vertellen dat 'ie nu toch wel wat sneller door Amsterdam fietst.
Alsof die schijtbak ook maar in de verste verte iets gemeen zou hebben met de mensen van Charlie Hebdo.
Om kots misselijk van te worden!

Vergeet niet dat de generaties voor ons keihard hebben gevochten voor de vrijheden die we hier hebben.
Decennia en in sommige gevallen zelfs eeuwen lang.
Vrijheden die we eigenlijk allemaal vanzelfsprekend vinden of voor lief nemen.
Als je te laf bent om voor je vrijheid op te komen, verdien je 'm in mijn ogen ook niet.
Juist nu misschien wel meer dan ooit...

09 jan 2015 23:29
Profiel WWW
Jeroen914 schreef:

Dat kan wel zo zijn, maar ik heb hier vanmiddag een heel lang gesprek gehad met mijn dochter omdat vandaag op school een moslim-vriendje (VWO) meende te moeten opmerken "dat dat de gevolgen zijn als je de profeet belachelijk maakt".
Dat soort idioten vergeet alleen dat dankzij de vrijheden die we hier hebben, zij moslim mogen zijn, naar een moskee mogen, hoofddoekjes mogen dragen etc.

horn schreef:
...maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...

Met lafbekje Matthijs van Nieuwkerk voorop. Die heeft in z'n hele godsganse leven nog nooit iets politiek-incorrects gezegd of geschreven.
En dan pontificaal gaan zitten vertellen dat 'ie nu toch wel wat sneller door Amsterdam fietst.
Alsof die schijtbak ook maar in de verste verte iets gemeen zou hebben met de mensen van Charlie Hebdo.

Vergeet niet dat de generaties voor ons keihard hebben gevochten voor de vrijheden die we hier hebben.
Als je te laf bent om voor je vrijheid op te komen, verdien je 'm in mijn ogen ook niet.
Ik denk ik quote em even voor je em weer wist :mrgreen: +2 trouwens. Meten met twee maten?

09 jan 2015 23:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Tja, in de kruistochten werd idd hard gevochten.

10 jan 2015 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik weet niet goed wat je met die opmerking wil zeggen.
Dat sommigen zich nog qua ontwikkeling in de middeleeuwen bevinden, of?

10 jan 2015 13:44
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Of...wat weten wij nu over het vechten voor vrijheid?

10 jan 2015 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat bedoel ik idd Franz,
Onze wereld zit in verschillende fases van ontwikkeling. En/of heeft (nog) een ander gedachte goed.

Laat ik voorop stellen dat ik niets heb met de daders! Ik wens hen het aller slechste toe en probeer op geen enkele wijze deze laffe daden goed te praten.

Maar ik denk dat mensen eerst een na moeten gaan denken over wat nou die veel besproken vrijheid van meningsuiting is.
De jongen die op het schoolplien roept: hadden ze de profeet maar niet belachelijk moeten maken. Is dat vrijheid van meningsuiting?

Als iemand mij dagelijks pest door te zeggen dat mijn vader een fietsbel is en/of mijn moeder een hoer, geef ik hem uiteindelijk een klap. Ben ik dan een held? Of was het zijn vrijheid van meningsuiting?

En waarom moeten hele bevolkingsgroepen de dam op om statements te maken voor dingen die gebeurt zijn waar ze helemaal niets mee te maken hebben? Moeten ze zich verantwoorden voor de daden van anderen?

Maw: ik heb het te doen met mensen zoals Fatma aan de keukentafel! Mensen die proberen hier een bestaan te hebben (of op te bouwen). En mensen die zich dus volgens sommige moeten verantwoorden voor de daden van onderontwikkelde idioten (die inderdaad best in grote getalen aanwezig zijn). Ik maak me daar oprecht zorgen over en hoop dat deze mensen zich welkom blijven voelen in Nederland.

10 jan 2015 14:28
Profiel
foxtrot / oscar
Begrijp je het echt niet, of wil je het niet begrijpen?

10 jan 2015 15:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Dat denk ik dus over jou ;)

10 jan 2015 15:17
Profiel
Het begint met het midden-oosten-beleid van Henry K. Dat was toen de denker van the grand chessboard. Henry K daarna z'n opvolger met het Eurazië-beleid. z'n opvolger waarin ook deze
Citaat:
Dit geldt met name voor Oekraïne, dat uiteindelijk lid moet worden van EU en NAVO, en voor Azerbeidzjan en Oezbekistan
voorkomt. Oil for immigration en the grand chessboard kan je trouwens gewoon googelen en ik ben geen groen-linkser btw. :wink: The game is rigged.

10 jan 2015 15:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Jeroen914 schreef:
Begrijp je het echt niet, of wil je het niet begrijpen?

+1.

10 jan 2015 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Dit was de Frans zonder Z. ;)

Persoonlijk vind ik dat er geen enkel excuus is om iemand te doden, vanwege een mening die hij toegedaan is, of uitspraken die hij doet.
Hetzelfde geldt voor onschuldigen doden, om angst te zaaien of andere redenen.
De opmerking van de jongen op het schoolplein vind ik hoogst ongepast, omdat hij op die manier laat blijken dat hij van mening is, dat iemand mag omgebracht worden vanwege een uitspraak of andere vorm van meningsuiting (bijvoorbeeld een tekening).
Helaas is dat vaak ook deels een gebrek aan opvoeding; een tijd geleden zei mijn 70 jarige moeder er (op een nette manier) wat van, toen een klein Marokkaans jongetje troep op straat gooide.
Hij lachte haar in haar gezicht uit, zei tegen haar "wacht maar, wij krijgen het ooit voor het vertellen hier", vertaalde het voor zijn opa die erbij was, die ook begon te lachen...

Uiteraard moeten we ervoor waken, dat we niet hele geloofsgroepen gaan discrimineren, vanwege de daden van extremisten.
Het grootst aantal slachtoffers van moslim extremisme, valt nog steeds onder moslims zelf.
Zij zijn er dus het meest bij gebaat, dat het extremisme de kop wordt ingedrukt.
Verder staan de meelopende jongeren er totaal niet bij stil, dat wanneer zij onder het extremisme moeten leven, zij het overgrote deel van de vrijheden waar zij nu van genieten, kwijt zijn.

10 jan 2015 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Sorry FranS.. ;) typo

Ben het geheel eens met bovenstaand behalve dat ik niet vind dat wanneer iemand zegt: hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen ook automatisch de daden in frankrijk goedkeurt of aanspoort. En ook pubers zeggen wel meer... Ben absoluut met je dat het een zeer ongepaste uitspraak is. (Vind het erg zwak uitgedrukt zelfs).
Vraag me ook af of de jongen op straat de situatie aan zijn opa uitlegde of hem iets heel anders voorhield (dit gebeurt namelijk heel veel en gemakkelijk door de taalbarriere). Verwacht dat hij anders gewoon een draai om de oren had gekregen.

Wilde deze duscussie eigenlijk overslaan maar kon me niet beheersen.
/signing off

10 jan 2015 16:16
Profiel
foxtrot / oscar
Pacoloco schreef:
...behalve dat ik niet vind dat wanneer iemand zegt: hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen ook automatisch de daden in frankrijk goedkeurt...

Eh, ja, dat zegt hij dan dus wel :bang:

Pacoloco schreef:
...Vraag me ook af of de jongen op straat de situatie aan zijn opa uitlegde of hem iets heel anders voorhield (dit gebeurt namelijk heel veel en gemakkelijk door de taalbarriere). Verwacht dat hij anders gewoon een draai om de oren had gekregen.

Ja, dat is ook een manier om het uit te leggen / goed te praten.
Je zou je ook kunnen afvragen waarom iemand, die al zo lang in Nederland woont dat inmiddels zijn kleinkinderen hier geboren zijn, nog steeds geen Nederlands spreekt/verstaat?
Komt natuurlijk omdat 'ie hier al die jaren zo gediscrimineerd is, kruistochten en zo...

10 jan 2015 16:30
Profiel WWW
993 4S
http://www.autoblog.nl/nieuws/hommage-p ... post-73447

10 jan 2015 18:57
Profiel
.

Afbeelding

.

10 jan 2015 19:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Jeroen914 schreef:

horn schreef:

Matthijs van Nieuwkerk :ass:

10 jan 2015 20:14
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Pacoloco schreef:
Als iemand mij dagelijks pest door te zeggen dat mijn vader een fietsbel is en/of mijn moeder een hoer, geef ik hem uiteindelijk een klap. Ben ik dan een held? Of was het zijn vrijheid van meningsuiting?

Tjongejongejonge, wat wordt er wat dit onderwerp en deze verwerpelijke daad/daden betreft hier een hoop onzin uitgekraamd, maar dat mag want we mogen allemaal onze eigen mening erop nahouden én die mening ook uiten: vandaar de vrijheid van meningsuiting.

Die vrijheid mag wat mij betreft nooit -maar dan ook nooit- met geweld ingeperkt worden. Als de grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden getergd én overschreden (aanzetten tot haat en/of geweld), zul je dat via de juiste kanalen 'aan moeten pakken': via dialoog, via geschrift, of (in het uiterste geval) via de rechter.

En daarom verzet ik me toch wel tegen de opmerking die ik heb gequote: al roept de jongeman op het schoolplein nog zo'n verwerpelijke dingen over mij, mijn vader, moeder, broer(s), zus(sen) of 'mijn god' (waarin ik overigens niet geloof, maar dat terzijde; in welke god dan ook), dan nóg is dat geen rechtvaardiging om 'm 'uiteindelijk een klap' te geven!

10 jan 2015 22:33
Profiel
‘64 Kever
Tja, dat is een moeilijke, maar het valt me wel op, dat "vrijheid van meningsuiting" vaak verward wordt met "alles mogen zeggen"...

Maar dat terzijde, hoop dat het nieuws van gisteren ook snel weer vergeten is, hoe meer aandacht "ze" krijgen, hoe meer je "ze" beloont...

10 jan 2015 22:41
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende