Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 12:39

Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Er moet na diefstal een nieuwe komen; maar welke? (horloge) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Er moet na diefstal een nieuwe komen; maar welke? (horlo
Ingersoll?

23 feb 2015 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft:

That's the one.

Is helemaal uit elkaar geweest én opnieuw in elkaar gezet tijdens een dergelijk seminar:
http://www.dg-chrono.de/index.php/fachk ... inare-2015

Dat doen ze natuurlijk niet met heel erg kostbare uurwerken, maar het resultaat is wel een betrouwbaar(der) en goed functionerend exemplaar :wink:

Deelnemers aan een dergelijk seminar mogen het door hen 'verbeterde uurwerk' voor een schappelijk prijsje mee naar huis nemen.

Het door mij nu gekochte klokje lag al sinds dat seminar bij iemand die ik ken in de la. Hij reageerde naar mij toe toen hij hoorde/vernam dat al mijn horloges waren gejat en ik mocht het horloge voor € 50,00 plus € 23,00 verzendkosten (vanuit Duitsland) overnemen.

Nou, daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd!

Het is zo eentje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik krijg er naast de Mesh-band óók een bruine lederen band (met originele Ingersoll vouwsluiting) bij, net als op hierboven afgebeelde foto's, maar dit is níet mijn horloge.
(deze plaatjes komen gewoon van internet :wink: )

En ja, ik weet dergelijke horloges zijn niet ieders 'cup of tea', maar wees nou eerlijk: voor nog geen € 75,00 is dat toch een prima deal?

Zodra ik het horloge heb, zal ik er wat foto's van maken en die hier plaatsen. :cheers:

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 23 feb 2015 17:37, in totaal 1 keer bewerkt.

23 feb 2015 17:33
Profiel
964 c2
Den Haag
Ingersoll Wells Fargo.

Afbeelding

23 feb 2015 17:36
Profiel
964 c2
Den Haag
Mooi boel, ben je me net voor... :cry:
Leuke klok. :thumleft:

Mooie witte wijzerplaat ook. :wink:

23 feb 2015 17:37
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Kijk een nette klok voor een goede prijs! :cheers:

(persoonlijk vind ik alleen die "dikke ronde knop" wat minder)

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

23 feb 2015 17:38
Profiel
Vinkeveen
Haha, da's een goeie :lol:

Dat vond die kennis van mij nou ook en daarom heeft hij bij het weer in elkaar zetten van de klok een andere kroon gebruikt: wel een 'onion', maar dan wel een stuk kleiner...

23 feb 2015 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Black betty ........je bent een sneaky pipo!
Niks zeggen he maar ondertussen gewoon een Hamilton look alike gaan zoeken.

28 feb 2015 9:59
Profiel
Vinkeveen
Black Betty schreef:
Nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht! :(

Toen ik een vriend van me (en ook horloge-liefhebber/kenner) gisteren sprak en hem vertelde dat ik van plan was om een Junghans Chronoscope te gaan kopen, kregen we een geanimeerd gesprek over 'Duitse horloges' en ook over de Bauhaus-stijl die me zo aanspreekt.

Uiteraard hebben we het ook gehad over m'n twijfel tussen de Chronoscope en de Max Bill.

Toen vertelde hij mij dat het Bauhaus-model wel door meerdere Duitse horlogefabrikanten als 'Deutsches Erbe' wordt beschouwd. Natuurlijk heeft Junghans ooit samengewerkt met Max Bill, maar de door hem ontworpen lijnen voor klokken en klokkies zijn destijds al door veel fabrikanten overgenomen. En dat is nu niet anders...

Het 'origineel' Junghans Max Bill ( € 1.690,00 met automatisch uurwerk):
Afbeelding

Ruhla Chronograph (€ 250,00 met Quartz uurwerk):
Afbeelding

Dugena Dessau Premium Chronograph (€ 280,00 met Quartz uurwerk):
Afbeelding

Aristo Dessau Chrongraph (€ 290,00 met Quartz uurwerk):
Afbeelding

Junkers Bauhaus Chronograph (€ 260,00 met Quartz uurwerk):
Afbeelding

Ik vind die Bauhaus stijl heel erg fraai, en nou is die Max Bill natuurlijk de mooiste (vind ik), maar ik zou natuurlijk ook gewoon voor zo'n Quartz-uitvoering kunnen gaan en dan heb ik nog heel veel centjes over om -op termijn- naar een ander mooi horloge op zoek te gaan...

Nou, de kogel is door de kerk.

In het horloge-topic heb ik al aangegeven dat ik inmiddels de trotse eigenaar ben van een Fortis Official Cosmonauts Chronograph. Die voldoet weliswaar op geen enkele wijze aan de in het begin van dit topic gestelde voorwaarden voor een/mijn nieuw horloge, maar soms wint de emotie het van de ratio... :wink:

Dat neemt niet weg dat ik tóch nog een dress-chrono wilde, want de Fortis past niet zo mooi onder een pak.

Omdat ik een onverklaarbare voorkeur heb voor de optiek van chronografen, wilde ik -dus- een Bauhaus-stijl chronograaf erbij.

Ik heb lang gezocht, gekeken en vergeleken en uiteindelijk is een beslissing genomen.

Ik heb gekozen voor de Dugena Premium Dessau Bauhaus Chronograph:

Afbeelding Afbeelding

De keuze is op de Dugena gevallen, om een aantal redenen:

- ik vind de wijzerplaat het 'opgeruimst' (wat mij betreft had zelfs het datumvenster achterwege kunnen blijven):
Afbeelding
Mooi vind ik bijvoorbeeld dat bij het bovenste register 10-20-30-aanduiding heeft en de onderste 5-15-25.

Ook de eenvoud van de wijzers springt er wat mij betreft uit: ongecompliceerd, strak en functioneel:
Afbeelding
Daarnaast is naar mijn mening/smaak de lengte van de wijzer nagenoeg 'perfect' in relatie/verhouding tot de wijzerplaat.

- ik vind de combinatie en overgang tussen het bolle plexiglas en de kast het evenwichtigst:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Het is dan weliswaar een quartz-klokkie, maar dat mag wat mij betreft de pret niet drukken. Ach, dan is het ten minste onderhoudsvrij (op een batterijwissel na een jaartje of wat na), nauwkeurig (het toegepaste quartz-caliber staat bekend als een van de nauwkeurigste) en het is geen man overboord als er eens iets mis mocht gaan (gezien de prijs).

Ik ben van plan om er een grijze croko-band aan te doen:
Afbeelding

Die past naar mijn mening namelijk het mooist bij de grijze wijzers en maakt het horloge minder zwart/wit (als je snapt wat ik bedoel)...

03 apr 2015 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Erg mooi! .

03 apr 2015 11:25
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Hier moest ik toch wel erg om lachen;

Citaat:
In het horloge-topic heb ik al aangegeven dat ik inmiddels de trotse eigenaar ben van een Fortis Official Cosmonauts Chronograph. Die voldoet weliswaar op geen enkele wijze aan de in het begin van dit topic gestelde voorwaarden voor een/mijn nieuw horloge, maar soms wint de emotie het van de ratio... :wink:

5 pagina's vol met meedenkers en adviezen en dan gewoon iets totaal anders kopen haha!

03 apr 2015 11:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

you kill me! :mrgreen:

03 apr 2015 15:56
Profiel
Vinkeveen
Black Betty schreef:
Ja, ik weet 't.... :oops:

Maar als je je weer eens in de 'world of watches' onderdompelt en je gaat zoeken wat je nou echt het ultieme horloge vindt, kom je steeds weer nieuwe en andere horloges tegen.

Zo was vroeger de Breitling Cosmonaute mijn absolute favoriet, maar die vind ik nu 'te druk' en het is niet zo heel duidelijk hoe je de tijd af moet lezen;
Als dresswatch vond ik rond het mooist, maar inmiddels vind ik een vierkant model 'chiquer';
De Bauhaus-stijl vind ik erg mooi en tijdloos, maar om 1500 euro uit te geven aan een horloge dat automatisch is, terwijl je voor 150 euro een qua design vergelijkbaar horloge kunt kopen vind ik 'zonde';
Een automatisch uurwerk uit Zwitserland stond bij mij altijd 'on top', maar gaandeweg heb ik ontdekt dat ook in andere landen (Japan, Duitsland) uitstekende automatische uurwerken worden gemaakt;
enzovoorts;
enzoverder;
etcetera...

Tja... Voortschrijdend inzicht zullen we het maar noemen.... :drive:

03 apr 2015 16:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5