Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het ligt aan jou Positieve toon is niet vervelend. Sterker, zelfs leuk om te lezen. Het onderlinge onbegrip voor elkaars keuzes is wat me stoort. Maar jou wellicht niet. Dan ligt het aan mij
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 dec 2019 15:24 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Zou de Tesla dat toelaten dat je al rijdend kunt bijtanken? Zou wel hilarisch zijn eigenlijk
|
15 dec 2019 17:39 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Waaaat, is er nu ook al een Teslapolitie die bepaalt wat mag en niet mag? Of wacht, die zitten hier op het forum....
|
15 dec 2019 18:02 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Dan zijn we het eens ik heb nog steeds trauma's van het commentaar op de waterkokers
|
15 dec 2019 21:46 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik heb het natuurlijk over softwarematige/mechanische beperkingen. Zoals de BMW politie ook zegt dat je niet sneller dan 250km/u mag rijden
|
16 dec 2019 5:01 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Over software technische beperkingen van een Tesla gesproken: ik heb net even de auto-brake functie van een model S getest, maar die werkt niet. Wilde met mijn zero-emission fietsje bij het low-emission treinstation de weg oversteken (naast een zebrapad). Kwam een Tesla aan die duidelijk niet van plan was voor mij af te remmen. Ik had voorrang, hij haaientanden. Als test stak ik nog even mijn voorwiel de weg op, maar hij reed stevig door (als rechtbesnaarde Teslist natuurlijk overtuigd van zijn gelijk, en zich gesteund wetend door het non-plus-ultra aan AI dat hem natuurlijk zou terechtwijzen in het onwaarschijnlijke geval dat hij t toch niet goed had gezien ). Je begrijpt het al, mijn hoop op een digitale noodstop werd helaas de grond in geboord, en de Tesla zoefde snel en geluidloos naar de park&ride om madame bij t station af te zetten. Ik kon het niet nalaten even naar m toe te fietsen. Blijkbaar zit de raambediening ergens in een ondermenu (of was t mijn bedreigende voorkomen dat de AI deed besluiten dat t openen te riskant was ?) want het duurde even voor hij t open deed. Op mijn mededeling dat ik voorrang had zei hij met een zeer bekakte stem (de bestuurder, niet de Tesla) dat alleen de voetgangers voorrang hadden. Heb hem (en hopelijk ook Tesla) dus duidelijk gemaakt dat dat daar ook voor fietsers gold. Had ie niet gezien, “surry”. Maar goed, de Tesla reageert dus niet op inkomende fietswielen van recht of op haaientanden. Misschien dat Tesla daar zn updates voor kan gebruiken i.p.v. de berijders als kleutertjes zo blij te maken met wéér 5% extra vermogen. Alsof dat nodig is en merkbaar
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
16 dec 2019 8:32 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Je had ook je fietsbel moeten gebruiken. Die had hij vanuit zijn stille zitpositie vast wel gehoord.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
16 dec 2019 8:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
| | | | Targa Floriaan schreef: Over software technische beperkingen van een Tesla gesproken: ik heb net even de auto-brake functie van een model S getest, maar die werkt niet. Wilde met mijn zero-emission fietsje bij het low-emission treinstation de weg oversteken (naast een zebrapad). Kwam een Tesla aan die duidelijk niet van plan was voor mij af te remmen. Ik had voorrang, hij haaientanden. Als test stak ik nog even mijn voorwiel de weg op, maar hij reed stevig door (als rechtbesnaarde Teslist natuurlijk overtuigd van zijn gelijk, en zich gesteund wetend door het non-plus-ultra aan AI dat hem natuurlijk zou terechtwijzen in het onwaarschijnlijke geval dat hij t toch niet goed had gezien ). Je begrijpt het al, mijn hoop op een digitale noodstop werd helaas de grond in geboord, en de Tesla zoefde snel en geluidloos naar de park&ride om madame bij t station af te zetten. Ik kon het niet nalaten even naar m toe te fietsen. Blijkbaar zit de raambediening ergens in een ondermenu (of was t mijn bedreigende voorkomen dat de AI deed besluiten dat t openen te riskant was ?) want het duurde even voor hij t open deed. Op mijn mededeling dat ik voorrang had zei hij met een zeer bekakte stem (de bestuurder, niet de Tesla) dat alleen de voetgangers voorrang hadden. Heb hem (en hopelijk ook Tesla) dus duidelijk gemaakt dat dat daar ook voor fietsers gold. Had ie niet gezien, “surry”. Maar goed, de Tesla reageert dus niet op inkomende fietswielen van recht of op haaientanden. Misschien dat Tesla daar zn updates voor kan gebruiken i.p.v. de berijders als kleutertjes zo blij te maken met wéér 5% extra vermogen. Alsof dat nodig is en merkbaar | | | | |
Volgens mij werkt auto-brake of hoe het mag heten alleen als je autopilot inschakelt. Ik zou er dus als fietser niet op gokken dat die aan staat. Verder is deze kleuter blij met iedere procent extra vermogen, gratis voor nix.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 dec 2019 9:53 |
|
|
Pacoloco
|
Doe mij die 5% maar
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
16 dec 2019 12:21 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Zelfs mijn 6 jaar oude Golf remt ook zonder autopilot vanzelf als er iemand onverwacht oversteekt...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
16 dec 2019 13:43 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 dec 2019 15:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Hahah ElectroPowaaahhhhh Kansloos met zn fossiele 600pk getunede hok. Tesla Rulezzzzzzz
|
19 dec 2019 16:31 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Tuurlijk
Tesla, koppel vanaf 0 rpm Ford, moet toch eerst iets van toeren opbouwen voordat er wat gebeurt. Tegen die tijd is de wedstrijd al verloren.
Oh ja, de Ford stond op off road banden, vast niet ideaal op de weg
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
19 dec 2019 16:51 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Twee lelijke hokken die elkaar proberen weg te trekken. Leuk.
|
19 dec 2019 17:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Blablabla, Tesla wint
|
19 dec 2019 17:47 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ach, de Tesla heeft zijn gewicht mee....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 dec 2019 19:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
In dit geval niet, Ford is even zwaar. Alleen wederom geen/weinig gewicht op de achterbandjes. Wedstrijd was al verloren voor ie begonnen was. Maar gaaf hoor
|
19 dec 2019 20:04 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ik schat in, dat in 2050 een personenauto minstens 5000kg gaat wegen.... (Fijn vooruitzicht moet dat straks zijn voor de overheid mbt de motorrijtuigenbelasting! Das de volgende stap...)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 dec 2019 20:51 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ach man, dan liggen we al lang onder water. Koop een boot....
|
19 dec 2019 20:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Of bouw een ark. Is al eerder iemand goed mee weggekomen.
|
20 dec 2019 9:54 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
die Ark is al gebouwd Ark-One E-Ride
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
20 dec 2019 10:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 dec 2019 19:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Vriendje van me haalt volgende week z’n model S op ... paar collega’s hun model 3. Die kijken hier ook al reikhalzend naar uit ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
20 dec 2019 19:48 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Tsja, je kunt het ook anders bekijken. Los van dat zo’n aflevering natuurlijk never kan, ik zou ook compleet over de zeik gaan:)..
Maar: overheid stelt ineens nieuwe regels op, per 1 januari 2020 toch snel 8%. Dus veel leaserijders willen en worden gedwongen toch nog voor dit jaar een M3 te bestellen en op kenteken te krijgen. Daar kan Tesla niet zoveel aan doen lijkt me. Dat ze vervolgens inspringen hierop en duizenden M3’s toch nog voor einde jaar op kenteken proberen te zetten (uiteraard allemaal eigen belang maar gebaseerd op de enorme vraag vanuit leasend Nederland die dit weer doet door de onverwachte aanpassing van de bijtellingsregels), is allemaal logisch. Dat dit logistiek niet te doen is, lijkt me ook nog wel aannemelijk, welke autofabrikant kan dit in Nederland wel aan? Nogmaals, aflevering zo kan echt niet, maar dat huilie huilie twitter geneuzel van de mensen die vanwege de bijtellingsregels blij mogen zijn dat ze voor 1 januari toch hun M3 hebben, vind ik persoonlijk echt kansloos. Je had ook tot na 1 januari kunnen wachten, is vast een stuk rustiger qua aflevering..
|
20 dec 2019 20:27 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ben wel benieuwd hoe sterk de hang is naar die EV's, volgend jaar gaat die bijtelling naar 8% en het jaar erop naar 12%. Allemaal milieu ridders of toch de bijtelling fetisjisten.....
|
20 dec 2019 20:35 |
|
|