|
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Auteur |
Bericht |
Tilt!
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bij "ze" wel ja, en iedereen die niet op hun manier meedenkt "ziet" het niet. Ik toon maar aan dat ik het net wél zie, maar dat de nadelen die er momenteel nog zijn niet opwegen tegen de voordelen, althans niet voor mij. Je leest hierboven ook dat er net nog een stormloop geweest is om 'm nog snel in te schrijven voor 1 januari, ik weet niet precies wat er verandert, maar ik ga ervan uit dat het fiscaal niet meer zo interessant is vanaf 1 januari. In dat geval rest ik mijn case. Zoals ik al een paar keer zei: ze zijn beter op quasi alle vlakken, de toekomst, da's een beetje kort door de bocht. Qua bijtelling wel ja, qua milieu en uitstoot en negerkes... meeh.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
26 dec 2019 11:08 |
|
|
Nine-6-four
|
Laadpaalklever is niet voor niets het woord van het jaar geworden.
|
26 dec 2019 11:13 |
|
|
Tilt!
|
Je begrijpt het niet Dat is leuk en ongedwongen. Je kan ondertussen een bakkie koffie doen, of lekker iets gaan eten. Ontstressen enzo. Hetgene wat je nu ook bij uitzondering doet als je gewoon gaat tanken, maar dan nu verplicht, every single time
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
26 dec 2019 11:28 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Welnee, tanken is in mijn ogen net zo min leuk als laden, beide is weggegooide tijd. Laden gaat langzamer, en moet je dus zoveel proberen te doen als je toch iets anders doet (dus thuis ‘s avonds of tijdens bezoek aan kantoor/winkels etc). Dan heb je het voordeel dat je dus 0 extra tijd kwijt bent en nooit meer bij een tankstation hoeft te staan. Maar nu zal ik wel tot de ‘ze’ groep behoren:) ik ben er in ieder geval blij mee dat we (mijn vrouw dan, ik fiets maar mijn werk) iedere dag 500km range hebben en nooit meer langs het tankstation hoeven (tenzij ik de P moet volgooien natuurlijk maar dat staat hier los van)
|
26 dec 2019 11:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zou een mooie optie zijn, maar daar is een simpele ‘hack’ voor. Kwestie van (op afstand) de airco aanzetten, dan komt ie nooit vol. Zijn al collega’s die dat doen. Tja, milieu hè. (en nee, ik kan/doe dat niet, dus heb het van horen zeggen/doen ) Al met al, ik ben benieuwd hoeveel Tesla’s er na 1 januari op kenteken gaan komen. En dan in vergelijk met de alternatieven die wel onder de 47.500 Euro blijven. Een ander interessante vraag, als je in een relatief klein dorp woont, waar een ieder ineens een driefasen laadpaal op de oprit wil, is zijn de Eneco’s daar klaar voor qua infrastructuur?
|
26 dec 2019 12:24 |
|
|
mark996
|
Dat laatste is een goede vraag, van de 20 huizen in onze straat hebben er nu 10 een EV met allemaal een eigen oplaadpunt op de oprit (variërend van de Tesla’s tot de XC90’s dus ook hybrides die minder lang moeten laden). Blijkbaar tot nu toe kan Eneco en dergelijke het aan, we hebben nog geen power outage gehad . Maar dat je dit moet aanpassen in de toekomst, lijkt onoverkomelijk.
|
26 dec 2019 12:38 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Woord van 2020: Tesla-black-out
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
26 dec 2019 14:12 |
|
|
Pacoloco
|
Zover ik heb begrepen kan het stroomnet dit uiteindelijk niet meer aan. Geen idee waar de capaciteit precies stopt maar er werd mij verteld dat wanneer ieder huis 3 fase krijgt of nieuwe kabels de grond in moeten of de laadpiek afgevlakt moet worden door niet alle auto’s om 19:00 op het stroomnet te gooien.
@tilt, ben het vaak met je eens. Ook met het feit dat een elektrische auto nog geen 1 op 1 vervanging is voor een ICE. Wel jmmr dat je zo in hokjes denkt. Heb er een hekel aan als ik er in 1 wordt geduwd. Jmmr en onnodig. Voor ons is een elektrische auto gewoon in 95% van de gevallen een prima alternatief voor een diesel. Als dat dan ook nog eens fiscaal aantrekkelijk wordt gemaakt wordt die keuze ineens nog een stuk aantrekkelijker.
Fiscale regels worden in nederland overigens gefaseerd afgebouwd waardoor de model 3 ws nog wel een paar jaar aantrekkelijk zal blijven, net als een aantal andere modellen. Maar de tijd zal het leren..
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
26 dec 2019 15:51 |
|
|
Tilt!
|
En ik probeer maar uit het "OK, Boomer" hokje te blijven waar ze mij hier wanhopig proberen induwen, vandaar mijn betoog en een toefje tegengas. Net maar om aan te tonen (voor zover dat nog nodig was) dat het niet al goud is wat blinkt in EV land. We haten het dus allebei van in hokjes geduwd te worden Als het in NL een beetje loopt zoals in BE dan wordt het eerst gesponsord door de overheid, en beetje bij beetje word je dan afgestraft (wat bij jullie nu begonnen is blijkbaar). Same old shit. Er is niks van infrastructuur en die infrastructuur gaat er ook zomaar niet komen, voor je 't weet ben je gebonden aan handjes en voetjes en krijg je "een slot" om 's nachts enkele uren op te laden, vergeet je de stekker in je super intelligente lader te steken dan heb je pech. Ze gaan dat systeem dan ook nog verkopen precies of we hebben er zelf achter gevraagd, zoals de banken: "Om u beter te dienen zijn we vanaf xx/xx elke dinsdag gesloten". Meeh, I'm not buying it. Momenteel toch niet. 2 Jaar geleden even overwogen om een nieuwe Boxster 718 te kopen op de zaak. Boekhouder raadde dit af want "de fiscale aftrek ging weer verminderen, etc... Maaar... Als ik een Tesla kocht kon ik die 120% inbrengen" En ik zat daar van "Ik wil helemaal geen Tesla. Ik wil een Boxster" Heb dan maar een 964 Turbo aangekocht, privé, kost niets aan verkeersbelasting en je moet 'm niet opladen. Als Porsche morgen een elektrische 964 uitbrengt én er is infrastructuur én het hok heeft geen gazillion batterijen nodig ga ik mijn boekhouder héél blij maken
|
26 dec 2019 16:24 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Die stroomvoorziening is wel een interessante ja. Ik herinner dat dat al een issue was tijdens de dotcombubbel, met name Schiphol-oost. Als iedereen massaal aan de EV gaat, zal dat idd wel knelpunten gaan opleveren.
|
26 dec 2019 17:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nope. En controle op foutparkeerders (in 99% van de gevallen toeristen) is er ook niet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 dec 2019 8:58 |
|
|
mark996
|
Dan was ik wat te positief..
|
27 dec 2019 10:44 |
|
|
Maarten
|
Maar zie soms wel eens briefjes met hoe schandalig het is dat mensen al 3 dagen aan de lader staan
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 dec 2019 11:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Is gewoon het afbouwen van een stimuleringsregeling. Die wordt dus steeds een beetje minder gunstig. Dat is dus niet straffen, maar een beetje minder stimuleren.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 dec 2019 12:05 |
|
|
Tilt!
|
Klopt, alleen rekenen er zich velen rijk omdat ze zonnepanelen hebben én een EV en denken dat wegen zichzelf onderhouden en de staat niet op een andere manier achter zijn centjes zal komen. Maar zolang het duurt is't mooi meegenomen, althans, voor degene die 't zich kunnen permitteren. Is tegelijkertijd ook mijn grootste probleem met EV's: het MOET maar. Ik word niet graag verplicht. Wil je niet, dan zal je moeten aftikken. Dat je niet wil (of kan, zoals pakweg 90% van de bevolking) da's dan pech, just stop being poor. Dat je niet wil omdat je je er vragen bij stelt, da's not done: stenen tijdperk, bompa, ok boomer, etc... Ik ben ook niet graag afhankelijk, en dat geeft me nu nog een beetje 'n benauwd gevoel met een EV. Je moet maar zien dat je er geraakt, of hopen op 't beste. Als ik 's avonds vergeet te gaan tanken kan ik dat 's morgens -eerste werk- ook doen. Als ik vergeet mijn stekkertje in te steken ben ik klaar. Dat soort dingen. De kaarten worden volledig geschud momenteel, andere merken zullen premium merken worden, nieuwe merken, merken die misschien uit hun as herrijzen... Er komt veel aan, en momenteel niets dat mij doet smachten om er eentje te hebben. In BE wordt een gunstmaatregel achteraf wel (dikwijls, soms) bestraft. Ik denk dat een jaar of 10 geleden de Belgische regering volop de diesels aan't promoten was en tot 15% zelf bijlegden als je een nieuwe kocht (ik kan verkeerd zijn in het %, ben niet zeker). Ook toen heb ik gekocht wat ik wou en me niet laten leiden door de politiek of één of andere gunstmaatregel, maar ondertussen zijn diesels duurder dan de toen verguisde benzines. En de dure diesels hebben me er niet van weerhouden om in Mei ll. een nieuwe VW T6 Diesel te kopen. Vandaag wordt dit afgestraft, morgen dat. Ik rij met wat me aanspreekt, je kan zo bezig blijven
|
27 dec 2019 12:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor de liefhebbers …. Tesla Cyber Truck
|
27 dec 2019 19:17 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Die had Cazzo al voor kerst gekregen
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 dec 2019 22:32 |
|
|
mark996
|
Haha. Teslisme next level..
|
27 dec 2019 22:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Weer genoten van alle Tesla haat. Wat een onzin heb ik allemaal weer mogen lezen. Even over die zogenaamde slechte kwaliteit (hoorde ik in het verleden ook over de 964 (allemaal incontinent), 996 (plof!), enz., dus weinig nieuws onder de zon): 6 jaar terug de S85 besteld. In 5 jaar, 150.000 weinig noemenswaardig gebeurd. Motor vervangen, paar handgrepen, alles onder garantie. 30.000 km in de M3, vrij probleemloos. Wat dingen vanaf de aflevering, zoals stellen van een deur. De M3 heeft inmiddels ook wat extra pit, gaat nu in 3,9 sec naar de 100. Geen rammeltjes, geen gezeik. Dat even over de accu: het verhaal van de 110% is onjuist. Dat is VAG trukage. Zoals bij de Taycan waar je 12% niet kan gebruiken. Degradatie is niet 2-3% per jaar, maar bij de MS MX ongeveer 1% per 10.000 km, wat na 5% vrijwel geheel afvlakt. De M3 doet dat ruim beter. Ik ben nu iets meer dan 1% kwijt na 30.000 km (met Teslafi kun je zulks bijhouden). Laadproblemen zijn er niet. Afgelopen week teruggekomen van wintersport op een dag dat de grote hoop naar wintersport reed en nimmer hoeven wachten, sterker nog, er was maar 1 SC waar er echt maar een beperkt aantal stalls over waren. En al is dat zo, dan kun je uitwijken naar ionity (waar ik al laadsnelheden haalde van 1.250 km/h). Prima als je liever een brullende 6 of 8 cilinder wenst, maar het is gewoon niet zo sterk om verzonnen problemen aan te dragen ter onderbouwing waarom je geen Tesla zou willen.
|
28 dec 2019 8:13 |
|
|
horn
PF #57
|
I love it. Dank. Ik weet hoe kritisch jij bent (ook in het verleden op je Porsches) en ben blij te lezen dat - wel een beetje als verwacht - dat veel verhalen indianenverhalen van ‘horen zeggen’ (b)lijken te zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 dec 2019 8:30 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Of je gooit bij iedere tankbeurt een paar liter olie in je Audi Maar ff serieus. Een elektromotor vervangen bij een Tesla is vergelijkbaar met het vervangen van een dynamo bij een verbrandingsmotor; stelt nix voor. Bij de Model S85 was dat vaak het geval, zijn er veel onder garantie vervangen. idem voor de deurklinken, was een kwaaltje in het begin. Inmiddels zijn de motoren verbeterd en komt het bij mijn weten niet meer voor. Ga zo meteen een blokje in 1 van de Alfa racers bouwen, is iets meer werk
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 dec 2019 9:54 |
|
|
mark996
|
En ik ben benieuwd hoeveel autoweek niveau reacties hier weer op komen.. . Ik ben ook gestopt met het lezen daar van de reacties als er een review van een M3 of MS komt, ik weet dat het een doorsnee is van de maatschappij, maar ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte van het lezen van zoveel onzin (meeste gebaseerd op frustratie en afgunst, en alles op basis van ‘ja, maar ik heb dus gehoord dat etc..’). Anyhoos, blij dat er weer wat ervaringsdeskundigen daadwerkelijk wat hebben toegevoegd.. ik kan niet veel anders melden dan dat alles nog werkt en ik uitkijk naar wat sneeuw op een lege parkeerplaats..
|
28 dec 2019 10:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is inderdaad net als met het plofverhaal bij de waterkokers. Die problemen lijken op het internet veel groter omdat niemand gaat roepen dat het bij hem wel goed is gegaan. Je wil het ook niet jinxen.
|
28 dec 2019 11:07 |
|
|
Devils son
|
Bij die motoren was de as te dun en daardoor kreeg je onbalans. Is inderdaad opgelost inmiddels. Deurklinken is idd ook een bekend gegeven. Kan kennelijk aftermarket ook redelijk makkelijk voor niet teveel opgelost worden. Dan heb je nog eMMC probleem. Tijdig actie ondernemen, ben je een paar honderd euro armer, maar wel opgelost. En dan heb je nog de laders. Duur bij Tesla, maar het gaat feitelijk om een zekering van een paar tientjes. Natuurlijk is de Tesla niet perfect, maar dat is bij mij geen enkele auto geweest. Ik vind ook de klachten over de afwerking flink overdreven. Ok, het is niet niveau Audi, maar koop eens een A4 seden met het prestatieniveau van een M3. Dan heb je het ook over een wezenlijk ander bedrag. In een lekker eetcafé betaal ik ook minder dan bij Tribeca. Waar naar zijn geld.
|
28 dec 2019 11:13 |
|
|
Maarten
|
|
30 dec 2019 11:56 |
|
|