Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zo, nieuw jaar, even een nieuw blokje op het vuur gooien in deze discussie... https://www.ingolstadt-today.de/archiv/ ... ft-a-22935En dat die Prof uit Ingolstadt komt is natuurlijk toeval
|
01 jan 2020 17:56 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Mijn school Duits is alweer een tijdje terug.... Maar deze man ziet het dus niet echt zitten begrijp ik, met de EV's op lange termijn? Maar corrigeer me als ik het mis heb.
|
01 jan 2020 18:49 |
|
|
Enguess
|
Daar komt het idd op neer. Om verschillende redenen. Ik zou nog wel eens een echt goed doortimmerd, onafhankelijk onderzoek willen zien naar de lange termijn feasibilty van EV’s. En de alternatieven.
|
02 jan 2020 10:12 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Enige reden dat ze die dingen aan schaffen is de.....4% bijtelling (links lu…... en rechts de zakken vullen)
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
02 jan 2020 11:40 |
|
|
Gaius
|
Lekker genuanceerd. Ik denk dat je voor die paar honderd euro per maand wel hele goede redenen moet hebben om niet een andere modale wagen te leasen. Een beetje aangeklede 3-serie is vele hinderden euries duurder, maar ook een kale en daar wordt je toch ook niet heel blij van. Uiteindelijk vinden de rijders de M3 ook nog lekker rijden. De wereld wordt er zeker niet mooier op tenzij je een roze Tesla bril op hebt. Het zakken vullen geldt overigens misschien wel meer voor de fabrikanten die verder in de toekomst kijken en de EV’s nu aanbieden omdat het moet voor imago, overleven, subsidies opstrijken, baanbehoud en ook wel zien dat alles op accu lastig is. PS moet nog het bericht van Mazda opzoeken die zeggen dat de diesel voor zware motoren veel beter voor milieu is. Voor nu M3 rijders gefeliciteerd met je lage bijtelling en ook al kijk je huilend naar het uiterlijk je kunt in iedere geval de andere landgenoten bedanken voor hun bijdrage aan jou minimale bijtelling
|
02 jan 2020 12:13 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Het is ook "window dressing" van onze regering(en). Hetzelfde geldt voor bijv. windmolens. Alles is om "te laten zien" dat we (de politiek) zo goed met het milieu bezig zijn. dus niet Er zijn zoveel meer belangrijkere zaken waar we, met minder, veel meer rendement uit halen. Helaas is men gevoeliger voor de mega lobbyisten.
|
02 jan 2020 12:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@ WW doet; Onzin, er is geen auto van 60k die beter rijdt dan een M3. @ Enguess; Opendeurverhaal van die prof. Staat niets nieuws in. @ Gaius; Persoonlijk vind ik de M3 alleen recht van voren lelijk, verder valt er prima mee te leven. De nieuwe 3-serie ziet er ook niet uit. @ Alfred: Goed onderbouwd verhaal
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 jan 2020 12:26 |
|
|
w.w.doet.
|
precies en dat is onze rotzooi op ruimen er is geen meter strand of langs de autobaan waar geen plastic ligt ! woon 500meter van een mc Donalds ….. de rotzooi ligt dagelijks in de straat en de berm en dan komt de gemeente met de grasmaaier en je hebt duizend stukjes !!! top En we moeten het doen voor de generatie na ons ….. die niks anders doen dan die rotzooi vreten en dan de verpakking op straat gooien ! tel uit je winst
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
02 jan 2020 12:29 |
|
|
w.w.doet.
|
Dat is jouw mening ! Ik hoor niet bij de believers Ik houd van echte auto's ( en niet van de nieuwe versie fiat multiplay die tesla heet)
|
02 jan 2020 12:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zwerfafval is idd heel erg. Oplossing; statiegeld. Helaas wil onze regering daar niet aan.
|
02 jan 2020 12:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Echte auto's? zoals een 40 jaar oude diesel?
|
02 jan 2020 12:39 |
|
|
w.w.doet.
|
zo lang gaat een Believer auto niet mee...…. die roesten al na 8 maanden !!
|
02 jan 2020 12:50 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nou, MB kan er ook wat van. Wat een roestbakken zijn dat Maar idd een Tesla zal geen 40 jaar worden, net als een nwe MB/BMW/Audi, die tijden zijn voorbij.
|
02 jan 2020 12:54 |
|
|
Alfred
|
Komt waarschijnlijk dat je een kort of selectief geheugen hebt. Heb meerdere keren het over windmolens en kolencentrales gehad. Ander (heel simpel) voorbeeld. Als regering het BRUINE ei (op termijn) verbieden en alleen nog maar witte eieren verplichten. Scheelt 20-25% in voer en heeft minimaal dezelfde kwaliteit. Heb nog heeeeeel veel voorbeelden waarmee de regering(en) veel kunnen doen voor relatief weinig. Maar ja, LOBYISTEN
|
02 jan 2020 12:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
O excuses dat ik me al jouw posts niet kan herinneren. Maar ik gok dat het grotendeels selectieve onzin betrof en daar reserveer ik geen geheugenruimte voor.
|
02 jan 2020 13:08 |
|
|
w.w.doet.
|
En dat zegt iemand die alleen maar onzin uitkraamt ??? een echte believer dus
|
02 jan 2020 13:22 |
|
|
Alfred
|
Gewoon even tot 10 tellen (misschien in jouw geval tot 100) voordat je je ongezouten, meestal beledigende, mening op dit forum plaatst. V.w.b. de selectieve onzin is het toch selectief geheugen daar ik mijn posts mbt kolencentrales en windmolens voorzien had met bewijs (url's)
|
02 jan 2020 13:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik zou de beledigingen van Cazzo niet al te serieus nemen, hij is niet echt kwaadaardig Als in/op weg naar mijn favoriete vakantielanden een woud aan snelladers verrijst en ze bij Tesla de model X vervangen door een optisch wat aantrekkelijker exemplaar dan komt er bij mij ook nog wel een keertje één op de oprit te staan. Voorlopig blijf ik neutraal in deze discussie
|
02 jan 2020 14:31 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
En hij begon zo genuanceerd in 2013 met z’n missionaris werk ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 jan 2020 14:47 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Ik ook, maar ik heb de eerste stappen in de elektrificatie wereld gemaakt: offertes opgevraagd voor het plaatsen van zonnepanelen.
Zonder EV auto kan ik uit met 8 panelen, met EV volpompen met panelen werd gezegd aan de andere kant vd lijn.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
02 jan 2020 14:50 |
|
|
Gaius
|
De leaserijder hoeft z’n dak niet vol te leggen. Laden wordt toch vergoed door werkgever, maar misschien helpt het als je vroeg thuis bent en/of laat vertrekt, zodat je nog wat avondzon of ochtendzon kan meepakken voor het laden. Verdien je die panelen toch wat sneller terug en in de zomer zal dit geen probleem zijn.
|
02 jan 2020 15:11 |
|
|
Enguess
|
Hè lekker, het draadje loopt weer
|
02 jan 2020 15:25 |
|
|
Alfred
|
Dan leef je wel enorm energiezuinig (v.w.b. elektriciteit) Indien je 8 panelen van bijv. 300W plaatst (en ze liggen optimaal, zuid en 35% helling) dan leveren ze je ongeveer 2,2 -2,3 MW per jaar op. Een "gemiddeld" huishouden verbruikt ongeveer 3,5MW op jaarbasis. Als je ruimte hebt zou ik (veel) meer panelen plaatsen zodat je ook het gasverbruik omlaag kan brengen door i.p.v. gas, elektrisch te gaan koken, warm water via een boiler of een elektrische geiser (doorstromer) sommige ruimtes elektrisch verwarmen door bijv. vloerverwarming. Ik kan zelf niet meer dan de huidige 50 panelen en een zonneboiler kwijt anders had ik helemaal zelfvoorzienend kunnen zijn.
|
02 jan 2020 15:28 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@Enguess: U vraagt, wij draaien
|
02 jan 2020 15:29 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
| | | | Alfred schreef: Dan leef je wel enorm energiezuinig (v.w.b. elektriciteit) Indien je 8 panelen van bijv. 300W plaatst (en ze liggen optimaal, zuid en 35% helling) dan leveren ze je ongeveer 2,2 -2,3 MW per jaar op. Een "gemiddeld" huishouden verbruikt ongeveer 3,5MW op jaarbasis. Als je ruimte hebt zou ik (veel) meer panelen plaatsen zodat je ook het gasverbruik omlaag kan brengen door i.p.v. gas, elektrisch te gaan koken, warm water via een boiler of een elektrische geiser (doorstromer) sommige ruimtes elektrisch verwarmen door bijv. vloerverwarming. Ik kan zelf niet meer dan de huidige 50 panelen en een zonneboiler kwijt anders had ik helemaal zelfvoorzienend kunnen zijn. | | | | |
MW lijkt me heel erg veel...... Maar mijn verbruik is vrij laag 2300KWh per jaar.... door in de afgelopen jaren nieuwe witgoed/keuken apparatuur (hoogste energie label) aan te schaffen welke een enorme verbetering gaf. Gas heb ik niet, stadsverwarming is qua hoogte ook onder het gemiddelde voor mijn ruime en goed geïsoleerde huis. Maar een nieuwe EV aan schaffen zit hier niet in, bovendien wil ik die Musk niet nog rijker maken. En bovendien met mijn oude meuk hou hier de lokale garagebedrijven hier aan het werk.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
02 jan 2020 18:11 |
|
|